Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

iskembe corbasi


Es selamü aleyküm dostlarim .sizlere bugün cok sevilen iskembe corbasinin tarifini verecegim .
cok önceleri tarifi kendi yapim asamasinda olan sitem icin kaldirmistim simdi tekrar eklemem icin istek geldi.
evvelki gün bu corbadan 10 litrelik bir miktar pisirdim :) yegenim bile ben o corbadan istiyorum deyince cok ama cok mutlu oldum ve bugün aldigim telefonda blogda bulamadik deyince arkadasim, hemen ekleyeyim dedim
malzeme
yaklasik 1.5 kg dana iskembesi

8 bardak et suyu

iki kasik margarin

2 yemek kasigi dolusu un

5 yumurta sarisi

1.5 limonun suyu

yarim cay bardagi sirke

tuz karabiber

servis icin

bir cay bardagi sirke

4 dis ezilmis sarimsak

2 yemek kasigi tereyag

2 kahve kasigi toz kirmizi biber

yapilisi

ben dana iskembesi kullandim .

öncelikle iskembeyi yikayip temizleyin kücük kare parcalara kesin .

tencereye iskembeleri üzerini örtecek kadar su ve sirkeyi katip ocaga koyun bir tasim kaynatin bu suyu atin sirke ile birlikde dezenfekde edilmis olacakdir .

 diger bir tencereye yagi ve unu koyup biraz kavurun.cok kavurmayin rengi beyaz olsun üzerine et suyunu ilave edip iskembeleri ilave edin tuz karabiber ekleyin iskembeler iyice yumsayincaya pisirin . bu islemi düdüklü tencereniz varsa ondada yapabilirsiniz

bir kabin icinde yumurta sarilarini limon suyunu güzelce cirpin .pisen iskembe tenceresini kenara cekip corbadan bir kac kepce yumurtaya ekleyin sonra bu karisimi corbaya cirparak yavasca ekleyin karsitirin tekrar ocaga koyup bir iki tasim kaynatin .cok kaynatmayin terbiyesi kesilir . (koyulugunu corbanin zevkinize göre ayarlayabilirsiniz

ben düdüklü teceresinde yaptigimdan dolayi 8 su bardagi su yeterli geldi)

tuzunu kontrol edip biraz daha karabiber ekleyin

servis icin sarimsagi ezip sirke ile karistirin servise kadar bekletin

bir kücük tavada tereyagini eritip kizdirin icine kirmizi biberi ekleyin servis yaparken

her ikisinden üzerine biraz gezdirin .

afiyet olsun

1 Kommentare:

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle