Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lokma tatlisi

es selamü aleyküm dostlar ..kendi kendime olumsuz hic birsey yazmayacagima söz verdim
kafamda hersey ucusuyor ama kaleme dökülmüyor. vardir bir hayir diyorum.
kahvemi yudumlarken sizlere bu lezzeti yazmak istedim . kac sene evveldi bilmiyorum, kizkardesim bana ziyarete geldiginde gece yarisi otururken müsamasiz sanirim gece iki yada üctü canimiz tatli istedi. kizkardesim gözümün nuru dediki abla tatil köyündeki otelin sef acisisindan aldigim bir lokma tarifim var yapalimmi? dedi
  biz deliler yaptik :)
sabaha dogru elimizde lokma tepsisi bu lezzetin tadini cikariyorduk .dün yine aklima gelince hemen dar vakitte yapmaya karar verdim  biraz sabir biraz emekle bu lezzet kacirilmaz buyrun
hamuru
850 gr ilik su
1 maya ( 42 gr )
1 kg un
2 yemek kasigi seker
yarim  kahve kasigi tuz
150 ml sivi yag
serbeti
1,5 kg toz seker ,1 lt su  bir kac damla limon suyu
kizartmak icin sivi yag
yapilisi
öncelikle serbeti kaynatip sogutun . hamur kabiniza tüm hamur icin olan malzemeyi karisitirip, iyice yogurun .ne kadar yogurursaniz kivami okadar güzel bir hamur oluyor.
  yogurdugunuz hamuru mayalanmasi icin bir süre bekletin .
hamurunuz mayalaninca, tavaniza sivi yagi koyup yaginiz iliyincaya kadar isitin . yaginiz tavada isinirken elinizi hamurun icine sokup biraz hamur alin  avucunuzda sIkIn yumrugunuzun üzerinde olusan hamuru kasik yardimi ile alip  iliyan yagin icersine atin. yavas yavas kizartmaniz gerekiyor. iyice kizaran hamurlarinizi serbete atin bes dakika kadar tutup serbetten cikarin .kalan hamura ayni islemi uygulayip hepsini bu sekilde kizartin serbete atin ,cikarin. kizartin, serbete atin. cikartin . böylelikle tüm hamuru bitirin
bu arada bol sabir diliyorum ;) ama inanin bu emege degiyor ne kadar ilik yagin icine atip yavas kizartirsaniz okadar güzel oluyor
kolay gelsin ve afiyet olsun dualara talibim her daim.....

2 Kommentare:

  1. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
    ÇOK SEVERİM KITIR KITIR OLMUŞ
    MUHABBETLE KAL CANIM
    :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin arkadasim sefalar getirdin dilerim hos zaman gecirirsin .sevgilerimi gönderiyorum

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle