Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Muzlu kirinti pastasi

Es selamü aleyküm dostlarim .
Bir kac gün önce fazlaca alinan muzlari ne yapabilirim düsüncesi ile mutfaga girdim .sonuc ise bu
pastami haftalik sohbetimize giderken götürdüm .arkadaslarimin  onayini almak, farkli düsüncelere hitap etmek ve sonucuna göre sizlerle paylasmaya karar verdim.  en son gelen telefon görüsmesinden sonra mutlaka bloga yazmam gerektigi söylendi elhamdülillah tesekkür ediyorum tüm arkadaslarima her konuda beni yanliz birakmadiklari icin  insAllah sizlerde beyenirsiniz .
pasta sizlere tanidik gelecek kirinti pastasinin malzemelerini degistirerek uyguladim bu pastayi .hamura eklenen kakao ic bölüme hazirladigim muzlu karisimla farkli bir lezzete ulastirdi beni .
 malzeme
200 gr margarin
200 gr toz seker
1 pk vanilya sekeri
1 yumurta
450  gr un
yarim paket kabartma tozu
30 gr kakao
ic malzemesi
8 adet iyi olgunlasmis muz
500 ml elma suyu
1 pk vanilyali puding
4 yemek kasigi dolusu seker
üzeri icin rende cikolata
yapilisi
öncelikle 28 cm kelepceli  kalibinizi hafifce yaglayin mikser kabinizin icine yagi ,sekeri,vanilyayi koyup krema kivamina  kadar cirpin icersine yumurtayi kirip bir iki kez daha cirptikdan sonra baska bir kapta elediginiz un kakao ve kabartma tozunu  karisima koyup ( burada simdi size bir ip ucu vermek istiyorum mikserinizin bir ucunu cikarip hamuru öyle cirpin )yani tek cirpma ucu ile böylelikle kirinti olusturmak da zorlanmazsiniz . hazirladiginiz hamurun pütürlü olmasi gerekiyor biliyorsunuz .!!
hamurun yarisini kaliba bosaltip isitilmis 200 derece firinda yaklasik 20 dakika pisirin pisen hamurunuzun sogumasi icin biraz bekletin bu arada muzlari soyup dilimleyin elma suyunuzdan  4-5 yemek kasigi bir kaseye ayirip kalan elma suyunu  ocaga koyup kaynatin. ayirdiginiz elma suyunun icine vanilya tozunu sekeri koyup karistirarak eritin kaynayan elma suyunu ocaktan cekip ,pudingli karisimi ilave edip iyice karistirin tekrar ocaga koyup koyulasana kadar tutun karistirmaya devam edincok cabuk olacaktir birakmayin  kivama gelince ocaktan cekin icersine muzlari koyup karisitirin biraz iliyinca pisirdiginiz hamurunuzun üzerine  dökün. kalan hamurunuzu üzerine serpistirip tekrar ayni isida 30 dakika daha pisirin .pastanizi o haliyle soguyuncaya kadar bekletin soguyunca kelepcesini cikarip  üzerine cikolata rendesi serpip dilimleyerek servis yapin .
afiyet olsun
verdigim iki tiyoyu  aklinizda sabitlemek amaci ile not düsmek istedim .kirinti hamurunu yapmak icin mikserinizin tek ucunu kullanin !! .
puding dibe tutmadan piserme yöntemi pudingi sivi kaynadiktan sonra eklemenizdir hem seker eriyip pudink tozuda topkalanma olmadan dibini tutmadan hazirlamanin en kolay yöntemidir ;) tüm puding cesitlerinde  pisirme isleminizde uygulayabilirsiniz önce sivi kaynamali sonra puding ilave edilmelidir dibi tutmus tencere yikamaya veda :)))

1 Kommentare:

  1. Pastanın görüntüsü çok hoş eminim lezzetide öyledir,ellerinize sağlık,sevgiler...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle