Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Dolama pasta



selamün aleyküm dostlarim cumaniz mubarek olsun
sizlere verecegim bu günki tarif cok lezzetli. görünümü cok güzel, bir o kadarda hafifi bir lezzet ...yanliz cok acele yaptigim icin fazla özenemedim affiniza siginiyorum
gerekli malzeme
alt hamur icin
125 gr un
50 gr toz seker
1 pk vanilya sekeri
100 gr tereyag
bir bicak ucu kadar kabartma tozu
üst hamur icin
4 yumurta
4 yemek kasigi sicak su
50 gr nisasta
75 gr un
75 gr seker
1 pk vanilya sekeri
bir bicak ucu kabartma tozu
ici icin 300 gr frambuaz receli (elekden gecirilmis )
800 gr taze krema ( arzu ederseniz 2 pk kramsanti) ben her ikisinide denedim ikiside cok güzel
krema kullanacaklar icin 3 pk vailya sekeri ve 3 paket krema tutucu gereklidir (sahnesteif )
yapilisi
alt hamur malzemelerini tezaga koyup büyük bicak yardimi ile iyice kesin daha sonra elinizle toparlayin
iki naylon poset arasinda merdane ile acin ( 26 cm kelepceli kalibiniza  göre ) catalla bir kac yerlerinden delin
altina aliminyum folye kaplayabilirsiniz hamuru cikarmaniz cok kolay oluyor isitilmis 200 derece firinda 10 dakika pisirin .pisen hamurunuzu bes dakika dinlendirip hazirlayacaginiz kaba koyun altindan folyoyu cikarin .üzerine recelden bir miktar sürün
üst hamurun hazirlanisi  icin mikser kabinizin icine yumurtalari kirin icine sicak suyu ekleyip en yüksek devirde 1 dakika cirpin
sekeri vanilyayi serpistirerek cirpmaya devam edin sekeri yavas yavas ekledikden
sonra  2 dakika daha cirpin
mikserinizi kapatin unu, nisastayi, kabartma tozunu ayri bir kapta karistirp, yumurtali karisima ekleyin cirpma teli ile alt üst ederek karistirin
yagli kagit serilmis firin tepsisine dökün düzeltin ayni isidaki firinda 12 dakika pisirin
tezgahiniza temiz mutfak havlusu serin . bir  avuc seker serpistirin firindan cikan hamurunuzu ters bu havlu üzerine koyup alttaki kagidi cikarin .
üzerine receli sürün cirptiniz kremanin yada santinin 4/3 sürüp 4 cm eninde uzun seritler kesin
alt hamurunuzun ortasindan baslayarak bir tanesini  seritinrole yaparak koyun. kalan seritleribirer birer  her serit etrafinda dolanacak sekilde koyun
böylelikle tüm hamuru bitirin
en üzerine kalan kremayi sürün dilediginiz gibi süsleyin
2-3 saat dinlendirip dilimleyerek servis yapin
dualariniza talibim dostlar ....

7 Kommentare:

  1. Yapımı meşakkatli gibi görünüyor ama hünerli ellerden çıktığı için görüntü çok güzel olmuş,tadıda eminim güzeldir,ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun ezzelle.
      aslinda degil cabuk oluyor diyebilirim. belki ilk seferinde zorlayabilir ama tadi degiyor canim .sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
  2. Ablacım harika görünüyor kakaolu kremayla da güzel olur tahminimce. Pasta deyince akan sular duruyor bende ağzım sulanıyor:))
    ELLERİNE KOLLARINA SAĞLIK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. senmi benmi balim ?? kismetse onuda deneyecegim balim

      Sil
  3. Yok ben gene hayran hayran bakakaldım..
    Ne güzel bır görüntü bu..
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. cok degisik ve güzel ve hatirlatirim ben bunu nedennnn daha tadmadim bakemm himmm...

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık siz tarif vermişsiniz ama ben tarifsizim buna karşı... :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle