Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Etli enginar


Esselamü aleyküm dostlarim . sizlere bu gün enginar tarifi vermek istiyorum
kizimin okul arkadasi sevvalin annesi , kizimi okuldan alirken kisa sohbetlerimizden birinde ,bana
ablacim enginar cok saglikliymis varmi bir tarifin? deyince gecen hafta yapip resmini hazirda
bulundurdugum enginar tarifini ekleyecegimi söyledim kendisine .
cok cesitli sekillerde tüketilebilir enginar ,ben bu kez etli yapmistim umarim sizlerde beyenirsiniz
gerekli malzeme
6 adet taze enginar
500 gr süt danasi eti ( kusbasi)
1 cay bardagi zeytinyag
2 limonun suyu
2 adet yumurta sarisi
temizlerken 2  limonun suyu kararmamasi icin enginarlari koydugunuz suyun icine
tuz karabiber
yapilisi

enginarin saplarini ve üst kismindan bir kac santim olacak sekilde kesin daha sonra dörde bölüp icinden
tüylü kismini cikarip hazirladiginiz limon suyu sIkilmis suya atin. tüm enginarlari bu sekilde temizleyip bekletin .tencereye yagi ve eti koyup et suyunu birakip cekinceye kadar kavurun .üzerine temizlediginiz enginarlari atip bir kac kez cevirin .üzerine 1,5 su bardagi su ekleyip tencerenin kapagini kapatin .arada suyunu kontrol etmeyi ihmal etmeyin .
kisa bir not tencerenin kapagini her acmanizda enginar kararacaktir mümkünse acmayin ;)
(bu arada ben amc düdüklüsünde yaptigim icin cok kisa süre pisiyor sizde düdüklü tenceresinde yapabilirsiniz ) düdüklü tencere kullanmayacaklar icin yaklasik 45 dakika pisirmeniz gerekiyor.
düdüklü tenceresi kullanacaklar icinse 20 dakika yeterli ve su miktari 1 su bardagi olmali
enginarlar pisince bir kaseye yumurta sarilarini koyup üzerine limon suyunu ekleyip iyice cirpin sicak olan enginarin üzerine döküp karistirin .
sicak servis yapin  yerken yapraklari tektek dislerinizle  siyirip suyuna ekmegi bandirip tadina varmak bu zahmete deger inanin ....
afiyet olsun bu arada dualariniza her daim talibim

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle