Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ev yapimi Tereyag


selamün aleyküm dostlarim
yukaridaki resime bakip bu da ney ki demeyin.  bu ev yapimi tereyag

almanyaya ilk geldigim zamanlar validenin is arkadalarindan
yunan bir bayandan ögrenmistim.  aklima geldi tereyag reyonlarinda gezinirken
malum sahurda yemek yemek cok zaman mümkün olmuyor .
ekmeginize sürüp yiyebileceginiz bir lezzet diyorum islem zor degil
mikseriniz eger sabit degilse bileginize biraz kuvvet gerekiyor :)
ha derseniz aman gider alirim bir paket, ben derim siz bilirsiniz
ama bu lezzeti tatmamis olmak sizin kabahatiniz derim :))
bu tarif icin
ben 1,200 gr kadar krema kullandim
türkiye sartlarinda taze krema ücret olarak nedir bilmiyorum
ama almanyada ekmek kadar ihtiyac duyulan bir gida olmasindan dolayi fiati cok makul
yapilisi
buzdolabinda soguttugunuz taze kremayi mikser kabinizin icine koyup cirpmaya baslayin önceleri düsük ayarda katilasmaya baslarken biraz hizlandirarak iyice cirpin
bir kac saniye icinde kremaniz kesilecektir. altinda suyunu birakinca biraz daha cirpip topaklanmasini saglayin.
arzu ettiginiz miktarda tuz ekleyip elinzle toplayin .biraz iki elinizle bastirarak icindeki suyun cikmasini saglayin. ister top olarak ister kücük porsiyonlara ayirip servis yapabilirsiniz
servis önerilerim var sizler icin
yaptiginiz tereyagina cesitli eklemeler yapabilirsiniz
karabiberli ,kirmizi biberli soganli yada sarimsakli. taze baharat türleri koyarak farkli lezzetler yakalayabilirisiz
afiyet olsun unutmadan Bal ile müthis bir lezzet ikilisi :))

11 Kommentare:

  1. ev yapımı olunca başka tabi miss gibi ellerıne sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık..karadenizli biri olarak bende evde sık sık yaparım :))

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle teşekkür ederim canım ben sabırsızlanıp, bir sürü kişinin hakkınıda aldım üstüme:( hakkını helal et canım
    canım yazın birde sıcakta ayranı sallaya sallaya üstüne yağını çıkarırdık:)))
    ellerine sağlık marifetli arkadaşım ,fikirdaşım benim bir yakalasam seni sarılacağım hemde çok...

    YanıtlaSil
  4. hak her daim helaldir biline canim
    sarilacagimiz günler yakindir insAllah ;)

    YanıtlaSil
  5. Nerede bizde öyle kendin yap ye önümüze sürülen sahte ürünleri yeyip kendimizi kandırıyoruz..

    Hayırlı Cuma,lar canım..

    YanıtlaSil
  6. firsati buldukca yapmali zeynebim
    hayirli cumalar dualarina talibim

    YanıtlaSil
  7. ev yapımı terayağ hiç denemedim...
    ama tarifin pratikmiş...
    ben tereyağımı Trabzon da getirtiyorum...
    başka tereyağ da pek yemiyorum...
    ellerine sağlık tatlım...
    marifetli hatunun hali böyle oluyor...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. vakti şerif cuma ahir ve akibet hayrola

    YanıtlaSil
  9. bu da denenebilir.
    krema ile öyle mi.
    evet krema alışkanlığı çok yok türkiyede.
    ama yurtdışında bi de ekşi krema var.
    sour cream.
    :)

    YanıtlaSil
  10. Selamunaleykum.
    Tarifi bugün denedim cok güzel oldu..Allah razi olsun..
    Avusturyadan selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna aleyküm selam .
      rahman razi olsun cok mutlu oldum
      sevgi hürmet bizden dua ile

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle