Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kabakli hardalli makarna


sizlere yine tezatlarla dolu bir tarif vermek istiyorum ;) özelikle kalabalik aileler icin miktari  birebir
4. kisilik bir aile icin, tarifin yarisini uygulamanizi tavsiye ederim.dilediginiz tür makarna kullanabilirsiniz benim kizim cubuk makarnayi sevdigi icin ben cubuk makarna kullandim
 insAllah beyenirsiniz kolay gelsin
malzeme
500 gr makarna dilediginiz tür
300 gr kabak
4 adet domates soyulmus cekirdekleri cikarilmis küp dogranmis
2 dis sarimsak
yarim bag mümkünse taze kekik (yoksa sayet 2 kahve kasigi kuru kekik )ama illaki tazesi diyorum ;)
3 yemek kasigi hakiki zeytinyag
500 ml su
1 kahve kasigi dolusu ( vegeta ) yoksa 1 tane ülkerin zeytinyagli yemekler icin kullanilan sebze özü tableti
250 gr taze krema
2 yemek kasigi dolusu tepeleme hardal
3 yemek kasigi un
150 gr kasar peyniri ( küflü peynir kullandim ben imkaniniz varsa onu kullanin yoksa kasarda oluyor )
tuz karabiber
yapilisi
tavaya zeytinyagini koyup isitin. üzerine küp küp kabagi dograyin sarimsaklari ezip ekleyin .kekik yapraklarini da dograyip  ilave edin. karistirarak iyice  kavurun.unu kavurdugunuz malzemeye serpistirip karistirip üzerine 500 ml suyumuzun  icinde   vegetayi yada sebze tabletini ertip krema ile birlikde kabaklara ekleyin. domatesi de koyup  2 dakika  kaynatin
daha sonra hardali, koyup karistirin tekrar kaynamaya birakin bu arada makarnalarinizi haslayip süzmüs olmalisiniz
sosun icine  süzdügünüz makarnayi koyup  ile iyice karistirin tuzunu ve karabiberini damak tadiniza göre ayarlayip servis yaparken peyniri bolca serpip servis yapin  ......
not makarnayi kaynamis suya atip 12  dakika haslayin..( her makarnanin üzerinde pisme süresi yazilidir)
ve haslamis oldugunuz makanayi, soguk suya tutmayin. bu islem makarnanin tüm lezzetini götürüyor

afiyet olsun....Dualariniza talibim

1 Kommentare:

  1. Domateslerin çekirdeklerinimi çıkaracağız):)
    zor iş canım hardal hiç yemedim yediysemde bilmeden yemişimdir:) nasıl bir şey bilemiyorum, size afiyetler olsun ...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle