Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lahmacun


bu gün nasipte lahmacun varmis .
aslinda yorgun ve stresli gecen bir günün bitiminde olacak is degildi .
islem bittiginde bacaklarimin titremesini hala hissedebiliyordum .
ama kobayimin :) eline saglik canim cok güzel olmus deyisi biraz olsun dinlendirdi beni , hele ki üzerine icilen kahve esinizin elindense .resimler biraz arzu ettigim sekil olmadi ama lezzet her zaman garanti diyorum kolay gelsin .

malzemeler
hamur icin :
1 kg un
1 yas maya ( 42 gr )
1  su bardagi  sivi yag
600 ml ilik su  (unun cinsine göre degisebilir ) hamur cok sert olmayacak
2 yemek kasigi toz seker 
3 kahve kasigi tuz
1 yumurta

ic malzeme:
700 gr yagli kiyma
2 yemeklik büyük sogan (mümkünse rendelemeyin )
robotta en ic ayar dograyin
1 yesil biber
2 dis sarimsak 
yarim bag maydonoz
3 kahve kasigi tuz
1 kahve kasigi yemeklik kirmizi toz biber
1kahve kasigi kimyon
4 yemek kasigi siviyag
2 yemek kasigi biber salcasi
500 ml konsantre domates suyu  ( yemeklik satilan koyu olan )
domates suyu bulamassaniz eger 2 kutu robottan gecmis konserve soyulmus domates  yani )

yapilisi :
hamur malzemelerini karistirarak güzelce bir müddet yogurup mayalanmaya birakin .ben bu
asamada ekmek makinami kullaniyorum (laf aramizda cok güzel beceriyor bu isi )
diger tarafta sogani, biberi, sarimsagi ,maydonozu ,robottan gecirin daha sonra geri kalan malzemeyi ekleyip karistirin malzemenin kolay sürülmesi icin biraz sivi olmasi gerekiyor gerekirse domates miktarini fazlalastirin .
mayalanan hamurdan bir beze koparin yaklasik bir avcunuzun dolusu olsun .
oklava ve un yardimi ile ince bir sekilde acin . yaklasik 2 yemek kasigi harctan alip hamurun üzerine yayin  ben hazirladigimiz hamuru silex de pisiriyorum
firinda pisirecek olanlar icin alt üst ayarli ve  önceden isitilmis 230 derece firinda alti kizarincaya kadar pisirin .
hazirladigimiz hamurlari firinda pisireceksek eger tepsiyi hafif yaglamamiz gerekiyor bu ebatta bir tepsiye 2  adet aliyor  tüm malzemeden 20 adet lahmacun cikiyor

afiyet olsun bereketli olsun insallah

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle