Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Paskalya cöregi


tarifi yaziyorum ama bizde yendi bitti elhamdülillah söyle belirteyim ki bu tarif firindan cikinca bir kisinin kendi basina yiyebilecegi bir lezzet :)) yani ben ;)
seneler önce is yerimdeki alman bir arkadastan almistim tarifini o zamanlar kendisi mayali tarifleri yapmak icin kursa gidiyordu .dedi cok güzel sana yazip vereyim nerede ise 16 sene önce diyebilirim .seneler ne kadar cabuk geciyor :) neyse bunaltmayayim sizleri
 gerekli malzeme
550 gr un
1 küp maya 42 gr
250 ml süt ( ilik )
100 gr seker
100 gr hafif eritilmis tereyag
1 yumurta
1 su bardagi kuru üzüm
üzeri icin
1 yumurta sarisi file badem
yapilisi
hamur  icin olan tüm malzemeyi iyice yogurup ilik bir yerde mayalandirin .
daha sonra hamuru üce bölüp uzun rulolar yapin. her bir ruloyu elinizle dört parmak eninde bastirarak acin icine kuru üzümlerden serpistirip tekrar rulo seklinde sIkica yuvarlayin .
 kalan diger hamur parcalarinida ayni isleme tabi tutup üc ruloyu hazirlayin .
sonra bu üc ruloyu sac ögrüsü gibi örüp yagli kagit serilmis firin tepsisine koyup yarim saat kadar daha bekletin (ilik bir yerde)
üzerine yumurta sarisi sürüp file bademleri serpistirin  isitilmis 180 derece firinda iyice kizarincaya pisirin
soguyunca dilimleyip servis yapin
not
her bir rulo 45-50 cm uzunlugunda olmali  ,icine arzu ettiginiz herseyi  findik fistik kuru meyva  koyabilirsiniz. ben kizimdan dolayi bunlari kullanamiyorum
resimde görüldügü üzere iri seker serpistirdim kizimin yiyebilecegi bölüme :( yumurta sarisini sürerken hamuru sindirmemeye dikkat edin ..pisirirkende firinin kapagini acmayin
dualariniza talibim .

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle