Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Milföylü börek


es selamü aleyküm dostlar .
tarifimi eklerken radyodan gelen bilgiye odaklandim . son iki aydir cöpe atilan yiyeceklerin had safhaya ulastigini bildirdi .bir yanda ac yasayan insanlar burada cöpe atilan yiyecekler ne aci bir durum komsusu acken kendi tok yatan hadisi serifi geldi aklima utandim :(
bu konuda annelerimize  cok is düsüyor .binbir zorluklarla kazaniliyor ama harcarken bilincsizce düsünmeden harciyoruz kazanmakmi zor yoksa harcamakmi sizce ??
benim yasadigim  son zamanlardaki saglik sorunlarinda bir gercegi fark ettim yine bir sünneti seniye kendini acik ve net gösterdi .
tek cesit yemek !.evet tek cesit .insan sagligi üzerindeki etkisi muhtesem ,Almanya da son zamanlarda trenkost denilen bir beslenme türü var..trenkost bir ögünde bir cesit yiyip asla birseyler karistirmiyorsunuz tatli icin yada baska birsey yemek icin en az birkac saat gecmeli gidalar en sade haliyle tüketilmeli bu diette
tek cesit tüketmek!!! saglik üzerinde mucizeler getiriyor , uzunca bir zaman elimden geldigince de uygulamaya calisiyorum ben bu tutumu ..
inanin zaman, sihat ,masraf ve en önemlisi ney biliyormusunuz ?yediginiz neyse onun tadina variyorsunuz .sükrediyorsunuz .bunlar benim gözlemlemelerim .bilincsizce yenilen tüketilen ardi ardina siralanan yiyecek sagligimizi bozuyor, israf ettiriyor .
en azindan dostlar bir hafta denemenizi öneririm .ne sekeriniz nede kolestrolunuz nede sismanliginiz kalacak .ve komsumuz ac yatarken biz tok yatmayacak kul hakkiyla Rabbimin huzuruna varmayacagiz insAllah
güzel efendim can afendim ümmetim ümmetim diyen efendim sen ne dersen güzel der, bizler icin en iyisini istersin seni seviyorum resulallahim (s.a.v )
bu arada kücük bazi tüyolar vermek istiyorum alisveris icin sizlere .
asla acken alisverise cikmayin hem sinirli olur hemde ne bulursaniz alir gecersiniz
mümkünse insAllah deyip hafta sonu bir haftalik yapabileceklerinizi düsünüp ona göre alisveris listesi cikarin
cocuklarinizla neyin zararli oldugunu konusun siz aldiginiz sürece onlar istemeye devam edecektir
dogada esi olmayan saglik acisindan sizce ne kadar yararlidir insana yada cocugunuza? .örnek cips sekerleme cikolata ....alternatif sunun onlara .
hazirlanmis gidalar genelde katki maddesi iceriyor zaman ayirip kendiniz hazirlayin yemeginizi.  en azindan icinde ne var bilirsiniz .bos zamanlarinizda önceden hazirlanabilecek sekliyle hazirlayip dondurun
mümkünse sezonun sebzesi ve meyvesi ne ise onu alin hem ucuz hemde sagliklidir
aldiginiz miktardan asla utanmayin ( almanyada bir alman ihtiyacindan fazlasini almaz tek kisi yasiyorsa bir tane muz alip cikabilir marketten ) bayilirim bu tutumlarina
vaktiniz dahilinde ne nerde hesaplidir arastirin ( en büyük zevkim laf aramizda bos zamanlarimda marketlerde raflardaki ürünlerin arkasini okumaktir en ilgincleri de en kücük yazanlardir! ve en zararlilarida onlardir !)
bu böyle siralanip gider  hersey ama hersey annede dostlar
hersey biz annelerde bitiyor
ailemizin sagligi, geliri ,israfi ve ahireti .cok uzattim galiba  hakkinizi helal edin ........
böregimize gelince bu tarifi kiz kardesimden aldim .nette gördügüm tariflerden ne kadar farkli bilmiyorum ama bacim kendince eklemeler yapmis .tesekkür ederim bacim nefis bir lezzetti
yaninda bir salata ile bir ögün icin ideal dostlar
malzeme
12 adet milföy hamuru (kare)
4 adet yufka
3 yumurta
1 su bardagi sivi yag
1 su bardagi süt
1 su bardagi yogurt
tuz karabiber
1 su bardagi maden suyu
ic malzemesi
1,5 su bardagi ufalanmis beyaz peynir
yapilisi firin tepsinizi tereyag ile hafifi yaglayin milföy hamurlarinizin 6 tanesi alta 6 tanesi üste gelecek bu yüzden kareleri biraz oklava ile büyütüp tepsinize 6 tanesini döseyin .
sütü siviyagi,yogurdu,tuzu karabiberi yumurtalari da bir kaba kirip karistirin .biraz iri parcalara böldügünüz yufkalari bu karisima batirip tepsiye yaydiginiz milföylerin üzerine büzüstürerek koyun .
üzerine ufaladiginiz peyniri serpistirin kalan milföyleri de biraz büyültüp yufkalarin üzerini kapatin .
kalan sivi karisimi ve bir bardak maden suyunu ekleyip milföylerin üzerine dökün  ve kare olacak sekilde dilimleyin yaklasik 15 dakika dinlendirin isittiginiz 200 derece firinda alti üstü kizarincaya  kadar pisirin
ilik servis yapin .sagliginiz daim olsun dualariniza talibim dostlar

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle