Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Misir unlu tatli


Es selamü aleyküm dostlar benim günlük olarak yaptigim bir aliskanligim var dostlar.
kütüpanemden bir kitabi acar ve o sayfayi okurum
bu gün ki nasibimi sizlerle paylasmak istiyorum .
Allah teala buyuruyor ki :
ey ademoglu ,aramizda üc sey var :Bunlarin biri senin,digeri benim icin,ücüncüsü de ortakdir .
aramizda ortak olan ,senden istemek,benden vermektir.benim olan,canindir senin olanda amelindir .
ac kal,beni gör.Bana kulluk et ve bana ulas .beni iste ve beni bul .......
envarül asikin kitabin,dan bu satirlar. okudukca deryalara daldiran bir kitap :.(
konu ile  ne kadar alakasi olur bilemem ,ama paylasmak istedim duygularimi .
3 gün önce emara girdim odada ki görevli bana -kapali alan korkum olup olmadigimi sordu .olmadigini söyledim .aslinda var ama, kendimce cözümünü bulmustum.
önceki emarlarim da yaptigim gibi girmeden evvel gözlerimi kapatip, oradan cikincaya kadar gözlerimi acmamak .
görevli elime bir dügme tutusturdu- ani birsey de yada kendini kötü hissettigin zaman dügmeye basabilirsin dedi .
o elimdeki o an herseyim oldu sanki .sonrasin da ise düsünmek icin de uzunca bir zamanim . cünki yaklasik yarim saat kaliyorsunuz orada .
Burnunuzun önünde bir duvar !! tipki kabir misali . kipirdayacak yer yok caresizsiniz:( o an elinizdeki dügme ! hayat orada .
aklima ilk gelen öldükten sonra elimizde ki o dügme ne olmali ? bizi oradan kurtaracak kurtulusumuz olacak kurtulmaya vesile olacak
yaptiklarim, yaptigimi sandiklarim. kisiligim, amelim ,orucum hangisi yeterli olacak
o daracik yerden beni cikarabilecekmi !?
ümit kesenlerden olmamaliyiz ama  caresizligin adi idi oradaki düsüncelerim  .
o gün bu gündür aklimda civi misali
ne olabilir elimde ki ????????
sayin Senai Demirci misralarin da söyle diyor
Sen öyle rahmet edersin ki ,
rahmetinin tecellisiyle her zerre sürür bulur.
senin rahmetin  öyle genis ki ,
cennet dedigimiz rahmetinin gerdanliginda bir inci tanesi gibi durur.
Rahmetinin bir cilvesi cennetim olur .
Rahmetinden bir parilti sonsuz mutlulugumdur ..
Rahmetine siginiyorum Allahim :..(
yoksa hic birseyime güvenmiyorum :.(
QQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ
seneler öncesine ait bir tarif verecegim sizlere
malzeme
8 yemek kasigi toz seker
3 yemek kasigi yogurt
3 yumurta
1pk  kabartma tozu
7 yemek kasigi un
2 yemek kasigi misir unu
yarim limonun kabugu(rendelenmis ) beyaz kismini rendelememeye özen gösterin aci olmasin
serbeti icin
2,5 su bardagi seker
3 su bardagi su
bir kac damla limon
yapilisi
firininizi 200 dereceye ayarlayip isitin .sebet malzemelerini ise ocaga koyup kaynatin .
cirpma kabiniza yumurtalri kirip icne sekeri koyup köpürünceye kadar cirpin icersine yogurdu ve limon kabugunu  ekleyip bir iki kez karisitirin .
unu misir ununu ve kabartma tozunu bir kapta karistirip yumurtalara ekleyin bir iki kez daha karisitirip tereyag ile yagladiginiz tepsinize döküp isittiginiz firinda üzeri iyice kizarincaya kadar pisirin
pisen tatlinizi firindan cikarip 10 dakika kadar bekletip ilik sebeti üzerine gezdirin
soguyan tatlinizi dilimleyerek servis yapin .
siz tatlinizi yerken elinde hic birseyi olmayan bu kardesinize dua etmeyi unutmayin

3 Kommentare:

  1. MELEK ABLACIM KARADENIZLIMISIN BILMIYORUM AMA MISIR UNUNDAN TATLI OLDUGUNU BEN BIR KARADENIZLI OLARAK ILK GÖRÜYORUM:) TADINI MERAK ETMEDIM DEYIL YANE :))
    ELLERINE SAGLIK

    YanıtlaSil
  2. hosgeldin canem
    akdenizliyim guzum .seneler önce bir arkadasta yemistim tati cok hafiftir firsat bulursan dene canim .gecen nur dolsun

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle