Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

objektifimden 5


Es selamü aleyküm dostlarim .Bu gün tuhaf duygularla doluyum hala görmüs oldugum rüyanin etkisyle dolaniyorum ortalikta .
Insan herseye, her yokluga nasilda alisiyor .seneler önce kaybettigim dedemi gördüm rüyamda, öyle özlemisimki onu :(
cocuklukta yasanan hersey insanin yapi taslarini olusturuyor .cok sey katti dedem hayatima benim .
bir sülalenin ilk kiz torunu olmamin getirdigi bir ayricalik degildi bana sunulanlar .onun yaninda iken yasadigim cok sey su anki beni olusturuyor aslinda.
ne tuhaf ki yeni yeni fark ediyorum bunu . bu itirafim  da o yüzden olsa gerek. her aksam sofra kuruldugunda adini bile hala bilmedigim, bir teyze gelirdi bir kenara oturur  beklerdi. babanannem hemen ona bir tabak getirir yemek koyardi önüne .bildgim tek sey kimsesinin olmadigi ve muhtac oldugu idi .hicbirsey konusmazdi yemegini yer duasi yapar birazda kolundaki kare mendile ekmek kalanlardan koyar sessizce giderdi  garibi korumayi yedirmeyi   din kardesine yardim etmeyi ozaman ögrenmisim ,  bunun simdi farkindayim
sofra adabini  yari öfke, yari güzellikle söylerdi herseyi .tipik bir yörük adami idi. ama inanin  isigi sönmeyen mavi gözleri vardi . yer sofrasinda yemek yerken bana  dizini dikme,  önünden ye, sofrada ne eksikse dikkat et eksik etme derdi.
sofra kalkinca elime ilk cali süpürgesini tutusturup topladiklarimi ayak altina atmamam gerektigini ögretti . bunlari ögrenirken inanin 7 yasinda idim .hic bir yaz tatilimi bos gecirtmedi bana, ilim icin elime kitabi tutusturup camiye gönderdi. o camiye olan sevgimi her aksam caminin cesmesinden bakir surahi ile su getirmemi isteyerek orayi evime en yakin yer olarak benimsememi ögretmis bana aslinda  .
emanet kavramini ise, elinde belki o dönemler et yedirmek gibi imkani olmadigi kis günlerinde tüfegine sacma ile doldurup cokca bahcemize gelen kuslar dan avlayip evin icindeki üc ayakli ördek sobanin icine gömülen patates soganin yanina koyup elleri ile yedirirdi .
simitci hergün benim icin gelirdi evimizin kapisina. cam kapakli dikdörtgen bir kabin icinde buhardan sicakligindan görmezdiniz uzun simitleri.birdaha ayni tatta hic o simitlerden bulamadim .bunlari böyle yazmaya devam etsem bitmez  .
insan nasilda alisiyor degilmi bunca güzelliklere vesile olan insanlarin yokluguna?? hala nasil yer icer uyur gezer ve güler !!! kendi basina gelecegini bile bile ???????
 ruhlari sad olsun mekanlari cennet olsun tüm vefat eden sevdiklerimizin. bu güzel günde ruhlarina bir fatihayi eksik etmeyelim dostlar .
bizlerin hayata sevdiklerimize birakacaklarimizin adina ise söyle düsünüp yasamaya bu acidan bakalim
Yadinda midir dogdugun  dem
sen aglardin gülerdi alem
Öyle bir hayat yasa,ki
Olsun mevtin sana hande,aleme matem ......

2 Kommentare:

  1. Hayırdır inşALLAH canım, bir gün yolun düşerse banada gel bende sana külliye ve Camileri gezdireyim :) kimbilir ne güzel resimler çekersin:)) benide çekebilirsin:) hiç fotojenik değilim söyleyim,yamulur gözüm , ağzım illa:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. testinin icindeki ne ise nemi disina vurur kugum ;)
      Allah bu dünyada seni gözlerimle görmeyi nasip eylesin.
      ama onu görmeden seven ümmetiz
      senide görmeden sevdim

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle