Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Recelli kurabiye


kizimin büyük tutkusu kurabiye yapmak ..
yine gecen gün kafamin etini yedi resmen anne ne olur kurabiye yapaliiiiiiim . bende o gün arkadasini  da davet ettim planladim yani olayi  :) onlarin haberi olmadan hazirladim hamuru.. eger ki hazirlamayip onlarla hazirlasaydin diyeceklere söyle diyeyim mutfagin un olmadik yeri kalmazdi  son günlerdeki stresim islerimi en aza indirgememi gerektiriyor ne yazikki .
bu kurabiye icin söyle diyebilirim cok kücük hazirlandigi icin biraz ugrastirici kücük yardimciniz varsa sorun yok . ben yardimcilarima güvenip hamuru iki ölcü hazirladim en azindan islem bitince geriye birseyler kalsin istedim ...
cünki ilk tepsi cikar cikmaz bitiyor .
gerekli malzeme
iki ölcü icin

300 gr  mutlaka tereyag diyorum (oda sicakliginda )
160 gr toz seker
4 yumurta sarisi
500 gr un
1 vanilya sekeri hamura
 bir iki damla aci badem esansi  (alkol icermeyen ) kücük siselerde yagli aroma
ortalarinda kullanmak icin 200 gr arzu ettiginiz recel ( tel elekten gecirin )
üzerine sepmek icin pudra sekeri

yapilisi .
tereyagi ve sekeri vanilyayi uzunca bir süre mikserle cirpin yumurtalari ekleyip cirpmaya devam edin aromayi ve unu ekleyip elinizle kisa sürede yogurup bir posete sarip buzdolabinda  1. saat dinlendirin
dinlenen hamuru ikiye bölün  bir parcasini  uzunca bir hamur yapin .bicakla 60 parcaya kesin . kesitiginiz parcalari bilya seklinde yuvarlayin .

yuvarlamis oldugunuz kurabiyeleri yagli kagit serilmis tepside koyun  ortasina tahta kasigin yada sapiyla yuvarlak bir gerecle bastirin
bosluk olan yerlere elekten gecirmis oldugunuz receli bir plastik torbaya koyup ucunu kesin ve onun yardimiyla doldurun  180 derece istilmis firinda yaklasik 10 dakika pisirin  cikinca üzerine pudra sekeri serpin
afiyet olsun

1 Kommentare:

  1. çok güzel görünüyoor :) hepinizin ellerine sağlık, bir sürü olmuşş ne güzzell :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle