Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Salatalik corbasi


aaaa dediniz galiba :))
salatalik corbasi evet .neden salatalik hep salata olmak zorundadir ?? ben yemeginide yapiyorum corbasinida galiba bu gidisle tatlisina da care bulacagim .
tezat olmak hosuma gidiyor .ben buyrun lezzete diyorum
tek önerim; insanlar tabagini bitirmeden salatalik corbasi oldugunu belirtmeyin bence .
su önyargi denilen olay hep duvar örüyor insanin önüne
malzeme
1 büyük ingiliz salataligi ( yoksa orta boy 3 adet diyelim
2 patates (orta boy )
2 kuru sogan
2 dis sarimsak
2 corba kasigi misir unu
2 corba kasigi dolusu tereyag
1 kahve kasigi dolusu kuru nane
100 ml cig krema
tuz karabiber ve bir bicak ucu kadar kimyon
1 litre tavuk suyu
yapilisi
salataligi soyup kasik yardimiyla cekirdeklerini cikarip küp seklinde dograyin .
soganlari ve patatesleri de küp  seklinde dograyip hazirda bekletin sarimsagi ince dograyin
tencereye tereyagini koyup eritin icine sogani sarimsagi ekleyin bir iki kez cevirip icine salatalik ve patatesi koyup bir iki kez daha kavurun .
daha sonra misir ununu ekleyip, dibini sarmaya baslayinca tavuk suyunu ilave edin .
tuzunu, karabiberini, kimyonu, ve naneyi koyup yaklasik 20 dakika kaynatin .
pisen corbanizi blendirdan gecirin .sonra  kremasini ekleyip gerekirse biraz daha nane serpistirin .
sicak sicak üzerine biraz kirmizi biber serperek servis yapin .
daha sonra corbanizin ne oldugunu söyleyebilirsiniz :))
Afiyet olsun Dualariniza talibim

5 Kommentare:

  1. yani içine diğer malzemelerde girince hiç salatalık gibi hissedilirmi
    malzemelere bakılırsa bayada lezzetli bir tat sanırım...))))ellerinize sağlık bende eklerim

    YanıtlaSil
  2. Ablacim corbayi yaptim, resimledim, yedim ve yolladim:))
    Yapmak isteyenler ve farkli bi lezeetle karsilasmak isteyenler hic düsünmeden yapsinlar benim ikinci yapisim daha yapmayida düsünüyorum insAllah:)

    YanıtlaSil
  3. cig kreme eklemesek olmazmi? veya evde cig kremayi nasil yapabiliriz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. krema bildigimiz sivi kaymak oluyor esasinda :)
      dilerseniz söyle yapin, bir yemek kasigi yogurda 100 ml süt ekleyip sivi hale getirin ayni yogunlugu yakalamis olursunuz
      dua ile

      Sil
  4. cig kremayi eklemesek olmaz mi? veya eklemek zorundaysak evde kendimiz cig kremayi nasil yapabiliriz?

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle