Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sevdam pastasi


selamün aleyküm dostlarim
sizlere bugün adini sevdam koydugum bir pasta tarifi vermek istiyorum.insAllah beyenirsiniz
gerekli malzeme
hamur icin
250 gr un
65 gr toz seker
1 yumurta
125 gr tereyag
1 cay kasigi kabartma tozu
dolgu malzemesi
400 gr labne peyniri
125 gr pudra sekeri
1 pk vanilya sekeri
500 gr krema
30 gr agar agar
1 su bardagi su agar agar icin
2 yemek kasigi toz seker agar agar icin
1 kavanoz visne kompostosu süzülmüs haliyle 350 gr( suyunu saklayin ayni pastada jöle icin   kullanilacak )
en üstü icin
1 pk jöle (torten guß) 250 ml visnenin suyu 2 yemek kasigi toz seker

yapilisi
hamur icin olan tüm malzemeyi mutfak robotunuza koyup tüm malzemeyi cekin
cekilen karisimi elinizle hemen toplayip biraz yogurup 15 dakika dinlendirin .
kalibinizi hafif yaglayin kelepceli 28 cm olmasi gerekiyor
hamuru cok hafif un yardimi ile acip kalibinizin tabanina koyun. önceden isitilmis 200 derece firinda 25 dakika pisirin sogumaya birakin
soguyan hamurunuza kelepcesini tekrar takip dolgu malzemesini hazirlamaya gecin
krem peyniri pudra sekerini ve vanilyayi iyice cirpin .
ayri bir kapta kremayi sertlesinceye kadar cirpip peynirli malzemeye ilave edin
agar agari bir bardak su ve iki yemek kasigi su ile iki dakika kaynatin, ocakdan cekip biraz iliyinca icine hazirladiginiz kremali karisimdan bir iki yemek kasigi koyup karistirin
agar agari geri tekrar kremaya ilave edip tüm malzemeyi karistirin .pisirdiginiz hamura kremanin yarisini koyup düzeltin süzdügünüz visneleri serpistirin kalan kremayi visnelerin üzerine döküp düzeltin .
üst jölesi icin visne suyunu kullanip paketteki talimata göre pisirip pastanin en üstüne döküp buzdolabinda 3 saat dinlendirip  dilimleyerek servis yapin .
afiyet olsun
jöle kullanmak istemeyenler visne suyu ile beraber 1,5 corba kasigi   nisasta kullanabilirler fazla kaynatmayin rengi bozulmasin koyulugu nisastanin türüne göre degisir sogumadan evvel yogun ama akici soguyunca sertlesen bir kivam olmali


5 Kommentare:

  1. vallah tamda sevdam pastası olmuş elinize sağlık afiyetle yemeniz dileğimle..

    YanıtlaSil
  2. Ayy ben bunu çok beğendim..
    Renk beni benden aldı..
    Lakın ; kullanılan malzemede " agar agar " ı anlamadım ..
    denemek isterım çok begendım
    Ellerıne sağlık ..bereketı bol olsun

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevilcim öncelikle hosgeldin ve yorumlarin icin Rahman razi olsun .
      beni ziyadesi ile mutlu ettin hep mutlu olasin insAllah .
      sevilcim agar agar bir bitkisel jelatindir .ayni jelatinin gibi islev görür jelatinin kullanildigi yerlerde ben agar agar kullaniyorum .malumu üzere piyasada helal jelatin bulmak nerede ise mümkün degil .büyük marketlerde yada aktarlarda varmidir bilemem ama pasta malzemesi satilan yerlerde bulunur sanirim .sana tüm yüregimle sevgilerimi gönderiyorum arkadasim .Rahman cok sevsin seni

      Sil
  3. Rüya gibi,güzel ellerinden çıktığ besbelli :)
    Emeklerine sağlık Meleğim, fikirlerinden yola çıkarak güzel şeyler olacağı ümidindeyim.
    Dua ve muhabbetle..

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle