Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

sip sevdi pastasi


selamün aleyküm dostlar rabbime kul olarak hayirlarla karsilasmak duasiyla güzel bir gün  diliyorum
Allah .c. zorlarimizi kolaylastirsin
sizlere bu gün bir yas pasta tarifi vermek istiyorum  Tarifi bana ait .cok cabuk hazirlanan bir tarif
 kolay gelsin diyorum insaallah beyenirsiniz ;)
malzeme keki icin
4 yumurta
6 yemek kasigi sicak su
200 gr toz seker
140 gr un
70 gr nisasta
1 yemek kasigi kakao
1 kahve kasigi silme kabartma tozu
ara malzemesi
6 yemek kasigi visne receli
1 cay bardagi sekerli su (  2- yemek kasigi dolusu toz sekeri bir cay bardagi sicak suda eritip sogutun )
üst krema
1 pk krem santi ( iki poset cikiyor icinden )
1 su bardagi soguk süt
üzerini süslemek icin rendelenmis cikolata
yapilisi
dikkat etmeniz gereken tüm kek islemini aynen uygulamanizdir dakikalari sakin atlamayin !!
öncelikle kek malzemelerini önceden bir kenara hazirlayin. kuru malzemeler elenmis olursa cok iyi olacakdir
firininizi alt üst 200 derece isiya ayarlayip calistirin .firin tepsinize yagli kagit serip bekletin
cirpma kabiniza yumurtalari kirip icine sicak suyu ilave edip mikserinizin en yüksek devirinde bir dakika cirpin. toz sekeri ,bir dakika icinde serpistirmek sarti ile !yumurtaya ekleyin. bu arada cirpmaya devam edin deviri düsürmeyin iki dakika daha cirpip  mikserinizi kapatin .
kuru malzemeleri bir seferde ekleyip cirpma teli ile alt üst ederek yumurtalara ekleyin cok karistirmayin malzemeler sinmesin.
hemen tepsiye bosaltip spatula ile düzleyin orta katta  15 -18 dakika pisirin
pisen kekinizi firindan alip bir temiz bez üzerine ters cevirip  kagidi cikarin
sogumaya birakin soguyan kekinizi uzunlamasina 3 bölün krem santiyi süt ile cirpin
pastanizin  saklama kabina kekinizin bir tanesini koyup firca yardimi ile sekerli su ile heryerini bir miktar islatin
recelin yarisini hamura sürün. üzerine bir miktar santi sürüp diger keki üstüne koyun ayni islemi bu kata da uygulayin en üst hamuru koyun en üste recel sürmeyin .


her yerini santi ile kaplayip cikolata ile dilediginiz gibi süsleyin buz dolabinda en 3-4 saat bekletin.bir gün önce yaparsaniz her zamanki gibi cok daha lezzetli olacaktir
daha sonra dilimleyerek servis yapin afiyet olsun dualariniza talibim

21 Kommentare:

  1. pasta muhteşem görünüyor, ismine de bayıldım. Ama mutfak terazim olmadığı için kekini yapmaya cesaret edemem sanırım...
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim fincan teyzem .inan böyle yaziyorsunya ben cok üzülüyorum.benim gr ile calismam belki kimya dersine benzer .
      canim ama cogu evde bardaklar kasiklar farklidir. okadar emegin ve maliyetin cöpe gitmesine gönlüm razi gelmiyor ister istemez ölcü degisiyor cünki .ama en kisa zamanda belki bu gece bir cizelge bulup ekleyecegim ölcüler hakkinda .sevgilerimi gönderiyorum .daha olmadi terazi ben göndereyim sana canim

      Sil
  2. ellerine sağlık...sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Hosgeldin sefalar getirdin ablacim ama etkinlige bos gelinmezki su pastayi bari getirseymissin ya:))

    cok güzel olmus ellerine saglik canim

    YanıtlaSil
  4. :) sen istedinde ben vermedimmi pasam al götür senin olsun

    YanıtlaSil
  5. ellerien saglikk harika görünüyor canim bende denemek isterdim ama cok kalorinli :(( ama yemis gibi oldum :))

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim güzel gül arada bir ödül gerekli degilmi ama ;)

      Sil
  6. Ve alayküm selam ...
    ama ben diyetteyim oldumu şimdi
    çok leziz görünüyor ellerine sağlık canım
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sendemi ???? severek yenilen seyler kalori yapmaz canim arada bir sevindir kendini .hep yasak hep yasak olmazki ;)

      Sil
  7. pastanin adina BAYILDIM !!! kendi de hiç fena gorunmuyor, bence adini hakkediyordur ;))denemem gerek... yalniz benim yapmaya aliskin oldugum pastalardan biraz daha zahmetli gibi gorunuyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkür ederim sevgili eda inan hic bir pasta bu kadar kolay degildir .deneyince banada sonucu bildirirsen sevinirim ayrica hosgeldin sevgiler

      Sil
  8. Ellerinize sağlık, hem çok güzel yapmışsınız, hem de çok güzel sunmuşsunuz. Çok beğendik... Ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumlarin icin sonsuz sükran,beni ziyadesi ile bahtiyar ettiniz Allah her güzellikle mükafatlandirsin sizleri sevgilerimi gönderiyorum

      Sil
  9. Ablacım yine harikalar hazırlamışsın. Ziyaretime gelmene de çok sevindim. Dualarım her zaman kalbi iyilikle çarpanlarladır. Allah senden de razı olsun. Hakkını nasıl öderim bilemiyorum. Sayende Sevgi ile http://www.degmesinyagliboya.blogspot.com/ ile tanıştım ve beni mutluluklara taşıdınız her ikinizide çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  10. can yavrum Allah ömür verdigi sürece ziyaretlerim daim olacaktir insAllah .
    hem sanalda hemde realde hayatta hersey herkez bir vesile nasiplere dostluklara .
    dilerim yüce Allah .c.c herseyin en hayirlisini nasip etsin sana yüzün daim gülsün .izine gelirsem sayet mutlak kucaklamak isterim su gözle görünen dünyada göz sevdigini görmek ister . en güzele emanetsin

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bir blog ismi:)selamnızıda alıyorum ve pasta çok güzel olmuş diyorum ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  12. Bu pastaydı evet evet ..:)Birde balık burcuysan ...:))

    http://www.rumma.org/yemekler/pastalar/muzlu-rulo-pasta.html

    YanıtlaSil
  13. pasta harika eline sağlık izleyicinim artık sevgiler

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle