Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tahinli Piyaz


selamün aleyküm dostlarim.
sizlere bu gün antalya usulu piyaz tarifi verecegim iftar yemegimde cok beyenildi insaallah sizlerde beyenirsiniz .
tarif lezzet dergisinden almistim 98 yilinda arsivimden buldum:)
cok sIk yaptigimdan dolayi kendimce degisiklikler oldu bu arada, kendi yaptigim sekliyle veriyorum sizlere tarifi
gerekli malzeme
 2 su bardagi kuru fasulye (haslanmis haliyle ) konservede kullanabilirsiniz ben yari yariya kirmizi fasulye kullandim.
1 demet taze sogan
yarim demet maydanoz
1 kurusogan
3 adet haslanmis kati yumurta
1 cay bardagi tahin
1 cay bardagi zeytinyag
2 dis sarimsak
1 limonun suyu
2 corba kasigi sirke
tuz karabiber ve arzu ederseniz pulbiber
yapilisi
fasulyeleri karistiracaginiz kabiniza koyun.
üzerine kuru sogani taze sogani maydanozu ince dograyip ilave edin yumurtalari dilimleyip  onlarinda ekleyin
bir cirpma kabinda tahini, yagi ,sirkeyi ,limon suyunu ,tuzu, karabiberi koyup soyulmus sarimsaklari ilave edip hepsini el blendiri ile ezin (malzeme koyu olursa sayet bir cay bardagina yakin su koyabilirsiz .cok koyu olmamasi gerekiyor
kurufaulyelerin üzerine döküp karistirin servise kadar dinlendirin
servis yapmadan evvel bir iki kez karistirip servise sunabilirsiniz

4 Kommentare:

  1. görüntü muhteşem... tahinli hiç denemedim ama mutlaka deneyeceğim ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. BİZ ANTALYALILARIN MEŞHUR LEZZETİ
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    KÖFTE İLE HARİKA GİDER
    :)

    YanıtlaSil
  3. Tahinli salatalar, piyazlar çokça yapılır oldu artık. Biz de geçenlerde tahinli tavuk salatası yaptık, çok da güzel oldu. Eminiz bu da çok güzel olmuştur.

    Ellerinize sağlık,

    YanıtlaSil
  4. Ben sosunu bir gece önce hazırlıyorum .Dolapda durunca sanki dahamı iyi oluyor bilmem :) Fasulyenin halama suyu ile biraz tahini yumuşatıyorum. İş yerimde Aşçımız öyle yapardı.. Kırmzı fasulyede çok yakışmış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle