Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Tavuk suyuna corba


es selamü aleyküm dostlarim
bu hafta icersinde eskileri yad ettim bilmiyorum nereden aklima esti ise .
vakit buldukca hazirlayip buzluga koydugum malzemeler duygularla birlikde cözülmeye alininca gözde yaslarda cözülüyor .
bu corbayi ,güzel insan ali amcam cok severdi
 tebessümü yüzünde hic eksik olmayan , öfke nedir bilmeyen, sesindeki huzuru herkeze yansitan buram buram baba kokan
 ve almanyaya geldigimde baba diyebilecegim bir yere oturttugum insan..  kendi kizlarindan asla beni ayri tutmayan  insandi o  .kelimeler bitiyor yine :..(
bu corbayi bana geldigi bir ramazan davetinde tabagina koydugum zaman yüzüme  tebesüm ile bakarak, önce gönlüm doydu kizim, bakalim midem ne diyecek simdi demisti bu arada her zaman yaptigi sekliyle  bana göz kirparak söylemisti bunu .
orucunu acti ve namazi icin müsade alip bir süre sonra geri döndügünde,  söyledigi söz beni cok mutlu etmisti. su andaki mutfak sevgimi dahada cok tesvik etmisti  bu söz .
 melegim su cene yormaz sakal oynatmaz  corbadan bir tabak daha alabilirmiyim .
hac farzini eda etmeye gitti esi ile beraber gitti ali amca  ama o  hanimini geriye yanliz gönderdi dönmelerine bir iki gün kala ruhunu teslim etti en güzel yerde  ali amcam belkide cok az insana nasip olacak bir yere defnedildi .cennetül bakide yatiyor su an .
Allah c.c sefaatlerine nail eylesin sizlerden de ricam bir fatiha okumanizdir .
seni özlüyorum ali amca, hayata geri dönüp baktigim zaman hic birseyin ayni olmadigini görmek buruk bir aci seklinde mideme oturup sonrasinda gözlerimden gelen nemin sicakligini hissedip ,dudaklarimda  tuzlarini tatmama sebep oluyor .............

tavuk suyuna corba
malzeme
1 tavuk
1 havuc
yarim kuru  sogan
1 kerevizin dörtte biri
1 büyük kirmizi dolmalik biberinde dörtte biri
yarim bag maydanoz
yarim limon
1 su bardagi tel sehriye
yarim cay bardagi siviyag +1 kahve kasigi tereyag
1 cay kasigi toz kirmizi biber tuz karabiber
yapilisi
öncelikle belirtmeliyim burda 1 tavuk olarak yazdim ama ben tavuklari tüm olarak satin alirim.
gögüs etlerinden filetleri cikaririm, butlarini ayiririm kafama göre yada yapacagim yemegin cinsine göre kullanirim tavugu .
burada kullandigim  tavuk gögüs etleri cikarilmis sekliyle kullandim .bize gerekli olan tavuk suyu kemikli olunca lezzet cok farkli olur  ve birazda derili haliyle eti tabii.
sizde gögüs etlerini cikarmaniz gerekiyor  .
tavugu bir tencereye koyup tuz ve biraz karabiber ekledikten sonra iyice haslayin .
haslaninca kücük parcalar halinde didikleyin  suyunu tel süzgecten süzüp ayri bir kapta bekletin .
havuclari,kerevizi dolmalik biberi,sogani cok kücük olarak dograyin mercimek büyüklügünde olmali dogradiginiz sebzeler .
onlarida kenarda bekletin .
tencereye sivi yagi tereyagini koyup icine isininca sehriyeyi ekleyin. sehriyelerin bazilari kahverengi olacak sekilde karistirarak kavurun. icine sebzeleri ekleyip bu haliyle karistirmak sureti ile  kavurun .2-3 dakika .icine kirmizi toz biberi tuzu karabiberi koyup
eksikse 2 litreye tamamladiginiz tavuk suyunu corbaya ilave edin .kaynamaya baslayinca icine tavuk etlerini ekleyip ve limon suyunu sIkin .
15 dakika orta ateste kaynamaya birakin .ocagin altini kapatinca icine ince dogradiginiz maydanozu ekleyip tekrar limon ile  servis edin.
aci severlere yaninda aci olmali tabii afiyet olsun


0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle