Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yörük Mantisi


selamün aleyküm dostlarim
sizlere bu kez yörük mantisinin tarifini vermek istiyorum aslinda sosyete mantisina cok benzeyen bir tarif
ama farkliliklari var deneminizi siddetle  tavsiye ediyorum .kolay gelsin
gerekli malzeme
3 yufka
500 gr orta yagli kiyma
1 kurusogan
tuz karabiber
2-3yemek kasigi sivi yag eti kavurmak icin
mantilari islamak icin yaklasik 2,5 litre et suyu
yufkalara sürmek icin bir yumurta sarisi

500 gr süzme yogut
3 dis sarimsak
süslemek icin
1 cay bardagi sivi yag
1 kahve kasigi tereyag
2 yemek kasigi salca en üzerine kuru nane yaklasik bir kahve kasigi
yapilisi
bu yemek icin et suyunu kendiniz yapmasinizi tavsiye ederim bir miktar kemikli eti su ile kaynatip süzün elinizdeki sivi miktari 2,5 litre olmalidir
cok acil durumlarda et suyu tableti kullanabilirsiniz, ama siz siz olun et suyunu kendiniz yapin.
 et suyu tableti kullanacaklarin 2 adet tablet kullanmalari yeterli olacakdir yufkalari hazirlamadan evvel et suyunuz ocakda alti kisik sekilde sicak durmasi gereklidir ..
bir teflon tavaya eti ve ince yemeklik dogranmis sogani koyup sivi yagi ekleyin, tuzunu karabiberini ekleyip cok kuru olmayacak sekilde kavurun (et suyunu salip cekinceye kadar )
yufkalari tezgaha üst üste  koyup, ortadan bir kez hepsini kesin( yarim ay seklinde olacak ) yufkalariniz
yufkanin bir tanesine kiymadan bir miktar  serpistirin, role seklinde sarip, gül seklinde yuvarlayin. yaglanmis tepsiye koyun.
diger yufkalarada, ayni islemi uygulayin.firina sürmeden evvel,  üzerlerine yumurta sarisini sürüp
200 derece önceden  istilmis firinda kizarincaya kadar pisirin .
kizaran mantimizi firinda pisirmeye devam edecegiz.
sicak halde bekleyen et suyunuzdan her mantiya bir kepce dökmek sartiyla islatin. tekrar firina koyup suyunu cekmesini saglayin. ikinci kez bu islemi tekrarlayin, iyice kabaran mantilariniz yumsayacaklar
kalirsa sayet et suyunuzu üzerine döküp firinda bir miktar serivs yapincaya kadar  tutabilirsiniz
servis yapmadan evvel yogurdunuzu biraz su ile akiskan hale getirip, icine sarimsaklari ezin icine  biraz tuz ekleyin, bir kenarda bekletin.
bu arada  yag karisimi hazirlayin; sivi yagi ocaga koyun. icine terayagini koyup, biraz kizartin.icine  salcayi ilave edip biraz kavurun ocakdan cekip, sicak halde bekletin
servis yaparken islemleri ardi ardina siralayin
mantinizi tabaga koyup, üzerine sarimsakli yogurttan bir miktar koyun. yaklasik 2-3 yemek kasigi
üzerine hazirladiginiz salcadan gezdirin en üstüne nane serpistirip hemen servis yapin
afiyet olsun dualarinza talibim ..........

6 Kommentare:

  1. hmm çok güzel bi tarif :)

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık..Bende tavuklusunu yapıyorum,güzel oluyor..Tavsiye edeerim..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Blog ismine bayıldım :)) Bu tarifine de bayıldım...Benim ayılmamı istiyorsan seni benim bloguma bekliyorum :)) sevgiye kal seni izliyorum

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık arkadaşım ...
    arkadaşım öğlenleri koşa koşa okuldan eve gelirdik
    daha yolda anneme seslenirdik anneee yemekte ne var
    ? hadi girin içeri bakalım ALLAH ne verdiyse o var derdi,
    nur içinde yatsın ...
    bloğunun adını görünce hemen gülümsedim...

    YanıtlaSil
  6. Pratık bır lezzet..
    Eşim cok sever ..
    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun:...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle