Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cevizli bademli ay cörekleri


gecenin bir yarisi ortaya cikan bu cörekleri sizlerle paylasmak istedim 

malzeme
hamuru icin
500 gr un
150 gr pudra sekeri
3 yumurta sarisi
250 gt tereyag oda sicakliginda
1 pk kuru maya
1 limonun kabugu rendelenmis
80 ml süt

dolgu malzemesi
100 gr ögütülmüs badem
100 ögütülmüs ceviz
100 gr badem ezmesi
1 yumurtanin beyazi
50 ml süt
3 pk vanilya sekeri
1 kahve kasigi tarcin

üzeri icin
1 yumurta sarisi
1 yemek kasigi süt
 file badem pudra sekeri

yapilisi
tereyagini bir kaba koyup icine pudra sekerini ekleyip
iyice yumsatin geri kalan tüm malzemeyi ekleyip yogurun üzerini örtüp ilik bir yerde 1 saat bekletin burada hamur öyle düsündügünüz gibi kabarmiyor sakin hayal kirikligi yasamayin

dolgu malzemesi icinde de ayri bir kabin icinde tüm malzemeyi iyice karistirin
bekletilen hamuru cevizden biraz büyük olacak sekilde 20 parcaya bölün hafif unlu zeminde
her parcayi diktörtgen sekilde 10x17 ebatinda acin
hazirladiginiz dolgu malzemesinden yaklasik bir yemek kasigi bir kenarina uzunlamasina koyup rulo seklinde kivirin .uclarini ay sekli vererek yagli kagit serilmis tepsiye koyun üzerine yumurta ve sütü karistirip firca ile sürüp file bademleri serpin isitilmis 200 derece firinda 15-20 dakika pisirin
soguyunca üzerine pudra sekeri serpin ister ilik ister soguk servis yapin

afiyet olsun

ben kizim icin yarisini sade yaptim file badem serpmedim üzerine
siz arzu ederseniz findikda kullanabilirsiniz

2 Kommentare:

  1. Ama bir çörek bu kadar mı güzel yapılır? Ellerine sağlık tatlım. Çok ama çok güzel görünüyorlar. Ben pudra şekerlisinden aldım bir tane sabah sabah çayımın yanında afiyetle tadına bakacağım şimdi :-) ALLAH'a emanet ol.

    YanıtlaSil
  2. hayirli sabahlar caniiiiim hayirli cumalar .
    bak yapip yiyorsun
    cok üzülürüm sonra malum canin ceker yemessen olmaz
    kucakladim

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle