Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Elmali kuplar

Es selamü aleyküm dostlar havalarin isinmasiyla tatlarda hafifleme oluyor .notlarimi karistirirken seneler öncesi bir tarif geldi elime.
 ilk ana yarim kiz kardesimde yemistim onun ellerinden daha bir tatli olmustu cok beyenip not almisim paylasmaliyim dostlarla bunu dedim .
 malzeme esasinda 6 kisilik ben dört adet büyük bardaga yaptim. siz alti adet yapabilirisiniz hafif bir tatli oldugu icin büyük bardak kullanmakta tereddüt etmedim
gerekli malzeme
3 adet elma
1 litre süt
1 yumurta
2 yemek kasigi nisasta (misir )
1 yemek kasigi un
12 yemek kasigi seker
1 cay bardagi dogranmis ceviz
1 cay bardagi yaprak badem
1 cay kasigi tarcin
1 pk vanilya

öncelikle elmalirimizi soyup küpler halinde dogruyoruz. elimizi cabuk tutmaliyiz cünki elmalar kararir

elmalari bir tencereye koyup üzerine 4  yemek kasigi sekeri ekleyip 2 su bardagi su da koyup, ocaga pismeye birakalim. yumsayincaya kadar pisirin. dikkat edin erimesin pisince tel süzgecle süzüp sogumasini icin bekletin

baska bir tencerede unu, nisastayi ,yumurtayi, kalan sekeri koyup cirpin, üzerine sütü ekleyin

ocaga koyup karistirarak pisirin. dibini sarmamali kivami ise ne cok koyu nede cok duru olmali
yaklasik 5 dakika .bu süre  kaynamaya basladiktan sonra olmali. devamli karisitirin  tasabilir dikkat !
pisen muhallebiyi biraz sogumasi icin bekletin bardaklara paylastirmadan evvel icersine vanilya sekerini eklemeyi unutmayin

dogradiginiz cevizleri teflon bir tavada kavurun. ilk kokusu gelince ocaktan alin. fark etti iseniz sayet ben yanlizca ceviz kullandim siz bademde kullanacaksiniz onuda hafifi kavurun .(malum kizimin alerjisi kisitliyor beni

kavrulan ceviz ve bademi bir kaba alin üzerine tarcini koyup karisitirin

malzemeleriniz iliyinca önce bardaklariniza bir kasik kadar muhallebiden koyun üzerine elmalari paylastirin

üstüne cevizli karisimdan biraz serpistirin .en üzerine kalan muhallebiyi paylasitirin . cevizli karisimla süsleyip sogumasi icin buzdalobinda bekletin 2-3- saat dinlenmeli  daha sonra servis yapabilirsiniz
afiyet olsun dualara talibim

9 Kommentare:

  1. ablacm tarif yok:)
    hatice

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gelecek hatice
      firsat buldukca eklemeye calisiyorum

      Sil
    2. Tmm ablcm bekliyorum:) buarada senin incirliden tekrar yaptım;))
      rabbime emanetsin:*
      hatice

      Sil
  2. vallahi bende merakla tarifi bekliyorum canim :) yin eharika görünüyor

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  3. Yaaaaa sen bunu ne zaman yaptınn yaptın da bensiz yedinmiiii)))
    çok güzel görünüyorrr, canım ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. benzerini biliyorum sanırım ama süsleri güzelmiş.
    bu tür tatlılar işte favorim.
    genelde sütlü ve kakaolular.
    :)

    YanıtlaSil
  5. yandaki frambuazlı pasta en sevdiğim pastadır.
    onunla sadece özsütün yabanmersinli pastasını kıyaslayabilirim.
    :)
    enginarı da etsiz yapıyoruz.
    elimde olsa hiçbi yemeğe kırmızı et koymam ki.
    :)

    YanıtlaSil
  6. Selamunaleykum ablam...
    Tarifi denedim,cok güzel oldu.ALLAH senden razi olsun,sayfani begenerek takip ediyorum.
    iyiki sayfani kesfettim :)
    Rabbime emanetsin..Viyanadan selamlar
    Aysee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyküm selam canim
      Allah sizlerden razi olsun .
      cok fazla memnun edemiyorum sizleri son günlerde hakkinizi helal edin .
      sizler elimi kolumu bagliyorsunuz. yoksa elim kapatma butonuna gidip geliyor ablam .
      selam ve dua ile

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle