Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Erikli ve findikli pasta


s.a.  canlar erikli pastamiz icin gereken malzeme
hamur icin
250 gr un
110 gr toz seker
130 gr margarin
1 yumurta
yarim paket kabartma tozu
1 pk vanilya sekeri
 dolgu malzemesi
200 gr ögütülmüs findik tozu
750 gr cekirdekleri cikarilmis dilimlenmis siyah erik
80 gr margarin
140 gr toz seker
3 yumurta
1 cay kasigi tarcin tozu
tüm malzemeyi yogurarak hamur yapip 10 dakika dinlendirin hafif yagladiginiz
kelepceli kalibinizin  altina hamuru acarak kaplayin kenarlarinin üc parmak yüksek olmasi gerekiyor catalla tabanina biir kac kez batirin. kaliptaki  hamurun üzerine findik tozundan bir avuc dolusu serpin
dolgu malzemesi icin margarini ve sekeri eriyinceye kadar cirpin. yumurtalari ekleyin kalan findik tozunu taricini ilave edip karistirin. en son erikleri koyup iyice karistirip kaliptaki hamurunuzun icine doldurup düzeltin
200 derece isitilmis firinda 60 dakika pisirin .kalibin da 15 dakika dinledirip kelepcesini cikarip sogumaya birakin  servis yaparken  üzerine pudra sekeri serpip dilimleyerek servis yapin
not pastaniz firinda iken 30 dakika sonra isiyi 180 düsürün  üzeri yanmasin
afiyet olsun

3 Kommentare:

  1. Limonluyu yapamadım daha bir sonraki projem o olacak hiiiiç bakmıyorum bu pastalara hiiiç beğenmiyorum :p
    Sevgiler ablam..

    YanıtlaSil
  2. Melegim senin her yaptigin lezzet'lere hasta oluyorum bil emi :))

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle