Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

firinlanmis Biber dolmasi


canlar bu gün biber dolmasi var menüde sizlere :)
her evde piser kiymali sade.bizde de seviliyor, ama ben zeytinyagli yapiyorum genelde
 birde her evde farkli lezzettir dolma. ben paylasayim istedim sizlerle
malzeme
20 adet biber
1 su bardagi tepeleme pirinc
2 adet yemeklik sogan
1 bag maydanoz
3 adet domates
3 adet taze sogan
2kahve kasigi nane
yarim bag dereotu
yarim limon suyu
1 kahve kasigi kirmizi toz biber
1 cay bardagi sivi yag
tuz bol karabiber .
3 cay bardagi sicak su
üzerine gezdirmek icin bir miktar saf zeytinyagi

yapilisi
biberlerin üst kisimlarini kesip cekirdeklerini cikarin ,
yikayip kürdanla bir kac yerinden delin
pirinci ayiklayip yikayin icine ,yemeklik sogani  ince dograyin, taze sogani ,maydanozu, derotunu yikayip onlarida dograyip ilave edin
domatesin üst kisimlarindan yuvarlak parcalar keserek biberler icin kapaklar cikarin.
kalan domateslerin ic kisimlarini  cekirdeklerini suyunu cikarip kücük kücük dograyin
pirince ekleyin.tuzu, karabiberi ,kirmizi biberi, naneyi,ve limonun suyunu ekleyin.
 sivi yagi koyup karistirin her biberin icine bir kac kahve kasigi yani biberinizin ebadina göre doldurun  cok doldurmayinki piserken kabarip tasmasinlar yarisina kadar yeterli olur. hepsine paylastirin  domates kapaklari ile kapatin
üzerine 3 cay bardagi su gezdirin biraz saf zeytinyag gezdirip üzerine kapagini kapatin orta ateste yaklasik 30-35 dakika pisirin .kapagini acmayinki suyunu kaybetmesin .
pistikden sonra firininizin üst kisminda izgara yaparak üstünü kizartin  kizaran dolmalarinizin kapagini kapatip dinlendirin isterseniz sicak isterseniz soguk olarak servis edin .
afiyet olsun

2 Kommentare:

  1. Hmmm çok seviyorum biber dolmasını ,ayırmam öyle biberini falan :) ellerine sağlık canım,ayy harika görünüyor saat 00:33 huyum kurusun ben yemeklerine bakıyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Bak yine geldim biber dolmasına bakmaya:))

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle