Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kadayifli tatli


bu tatli tarifini cok seviyorum .doyulmaz bir lezzet cok sIkda yapiyorum ama gelin görünki hocam aysenurum  gibi asla yapamiyorum
verdigi ilim dersleri kadar lezzetli , yasadigi hayat kadar sade ,ruhuma kattigi her güzellik kadar doyumsuz bir tat benim icin  .
bana yapip göndermis dün. sagolsun ellerine saglik  seni seviyorum iyiki varsin
gerekli malzeme
1 litre süt
125 gr tereyag
1 su bardagi un
1 su bardagi toz seker
250 gr kadar taze kadayif
yaklasik bir su bardagi ceviz dogranmis
kadayifa serpmek icin yarim su bardagi toz seker
yapilisi
eminim aynam biraz farkli yapiyordur ben kendi yaptigim sekilde yazdim buraya yanlisim varsa düzeltmeni isterim aynam :)
kadayiflari ve dogranmis cevizi yagli kagit serdiginiz  firin tepsisinde kizartin dikkat edin yanmasin . soguyunca icine yarim su bardagi sekeri katin kadayiflar hem kirilsin  hem karissin
tereyagini bir tencereye koyup eritin icine unu ekleyip kavurun. ama cok kavurmayin ki rengi sararmasin tatlinizin .
sütü ilave edip bir kac tasim karistirarak kaynatin .ocakdan cekip icine sekeri ekleyin .
mikserinizle yüksek devirde cirparak sogutun ( ne kadar cok cirparsaniz okadar lezzetli oluyor ( sabir  ;)
bir cam tepsiye kadayif karisimin yarisini serpin üzerine tatlinizi bosaltip düzleyin kalan kadayifi üzerine serpin .
sogutup dilimleyerek servis yapin
unutmadan üzerine tarcin eklemenizi tavsiye ederim
afiyet olsun

5 Kommentare:

  1. blogta bir ben bir sen uyumaşısın sanki:)) yiyim o tatlıyı sabah bloğuna gelen herkes tarifi görsün tatlı yok :))) böyle bir şey olsa çok komik olurdu herhalde:)) ama kimbilir teknoloji ilerliyor olurmu olur tatlılarını kolla bence :))) ellerine sağlık canım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uyku tutmadi :) kahveyi cok kacirdim herhalde
      ye bitir hepsi sana feda
      kucakladim kocaman

      Sil
  2. Ben bunu yaptim ama bugün:))) daha dilim yiyemedim soguyor cunki amaaaa ben dururmuyum muhallebisinden kasikladim kadayifinida üstüne serptim tadina baktiiiim:D ve bayildiiiiiimm cook leziiiizzz <3<3<3
    ablacim bu tarifin icin cok cok teşekkür ederiiim:***

    YanıtlaSil
  3. afiyet olsun haticem .
    tarif bana ait degil bitanem sanal alemde cokca dolasan bir tarif .
    bana ilk hocamiz getirmisti .laf aramiz da ben de cok severim.
    özellikle gece buzdolabinin kapisin önünde tabagima doldururken görmelisin beni :))
    yiyebildigim tek tatlidir kesmeden insani
    ellerine saglik simdiden fotoyu bekliyorum hem baligin hem bunun haberin ola ;)

    YanıtlaSil
  4. hayirli geceler melek ablacim bu tatliyi bir arkadasim yapmisti cok begenmistim kafayiflar kitir kitir agizda dagiliyor cok hosuma gitmisti ins lah yarin yapmak nasip olur bakalim senin gibi guzel dusurebilecekmiyimm bu guzel tarifin icin tesekkur ederim sana allaha emanet ol ben dilek tezemir bagimli takipcilerindenim

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle