Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kagit helva pastasi


gerekli malzeme
10 adet kagit helva
500 ml süt
80 gr toz seker
1 vanilya cubugu
2 yumurta sarisi
40 gr nisasta
50 gr badem ezmesi
60 gr pudra sekeri
160 gr kabuklari soyulmus ve ögütülmüs badem
250 gr tereyag oda isisinda
2 yemek kasigi süt
2-3 damla acibadem aromasi
yapilisi
sütü ve toz sekeri ocakda  icine vanilya cubugunu ortadan kesip beraber bir tasim kaynatin
baska bir kapta iki kasik kaynayan sütten koyup nisastayi eritin karistirin ve icine yumurta sarisini ilave edin karistirin topaklanma kalmasin .
süte ekleyip hizlica cirpma teli ile karistirin bir tasim kaynatip ocakdan cekin ve sogutun soguturken ara ara karistirin kabuk baglamasin
sogutugunuz karisimin icinden vanilyayi cikarip icine kaziyin
mikserinizin kabinin icine badem ezmesini,pudra sekerini, iki kasik sütü ,acibadem aromasini koyup, iyice cirpin .
oda isisindaki tereyagini kücük parcalara kesip badem ezmesine cirparak ekleyin tereyagi bitince karisim bembeyaz olmali.
 her defasinda ikiser kasik olarak ,sütlü nisastali soguyan karisimi, tereyagina yedirerek cirpin aman dikkat edin sütlü karisim sicak olmasin tereyagi ve sütlü karisim ayni isida olmalidir .bu islem bitince icine badem tozunu ilave edin hepsini mikserinizle cirpin
kagit helvalardan bir tanesini servis yapacaginiz tabaga koyup hazirladiginiz karisimdan 2-3 yemek kasigi koyup spatula yardimi ile sürün. diger kagit helvayi koyup yine sürün
böylece tüm kagit helvalari bitirin. en üstüne ve biraz kenarlarina krema malzemesi kalmali.
arzunuza göre süsleyin ben üzerine eritilmis cikolarta döktüm damla damla .
not
bu pasta mümkün mertebe taze tüketmenizi öneriyorum
yaptikdan yarim saat sonra yiyebilirsiniz kalinca kötümü olur hayir ama yerken yaprak yaprak yemeniz gerekecektir keserken mutlaka tirtirli keskin bir bicak kullanin
afiyet olsun
selam ve dua ile .......


5 Kommentare:

  1. offfff!! nasılde güzel görünüyor :)

    YanıtlaSil
  2. Meleğim sen misin? Benim blogcudaki sevgili dostum, arkadaşım. Şükür kavuşturana... Adını görünce ne çok sevindim. Ne çok özlemişim seni... Kağıt helva pastan yine diğer tariflerin gibi harikulade gözüküyor. Ellerine emeğine o güzel gönlüne sağlık arkadaşım. ALLAH'a emanet ol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet benim can
      hos geldin cok sevindirdin beni sükür kavusturana can
      dilerim iyisin ? önce yorumu yazayim hemen sayfana geliyorum .
      özlemle kucakladiiiiimm ..

      Sil
    2. İnan bana çölde su bulmuş gibi sevindirdin beni... Rabbim de seni sevindirsin inşallah. Ne çok ayrı kalmışım meğer... Biraz da hamilelikten bloğa pek vakit ayıramıyorum... İnşallah sık sık görüşürüz sevgili dostum... Ziyaretin çok sevindirdi beni... Herşey yolundadır inşallah sevgili dostum... En kısa sürede görüşmek umuduyla... ALLAH'a emanet ol tatlım.

      Sil
    3. masallah demek yegenim olacak .cok güzel bir haber Allah c.c. elini ayagina kavustursun hayirla .
      insan hesaba vurunca dahada cok anliyor ayriligin acisini Allahim ayirmasin elbet görüsürüz can .
      hersey birakitigin gibi hamdolsun .
      emanetim iki kat oldu rabbime ;) öpüyorum

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle