Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kirma börek


selamün aleyküm canlar ..
bu gün sizlere  kirma böregi tarifi vermek istiyorum .yine benim cok eski kitaplarimidan bir tarif .
resim icin fazla özenemedim alel acele cekmek zorunda kaldim hakkinizi helal edin .

malzeme
6 adet yufka
200 gr eritilmis tereyag  yada margarin
500 gr yogurt
2 su bardagi tepeleme ufalanmis beyaz peynir
1 cay bardagi süt
3 adet yumurta
tuz
susam üzerine serpmek icin

yapilisi
öncelikle yagimizi eritelim bir kenarda bekletelim .
peyniri rendeleyip yanimiza alalim
yufkalari hepsini üst üste koyalim ortadan keselim .
yarim yufkanin ortasina peyniri uzunlamasina koyalim, erittigimiz yagdan üzerine bir tatli kasigi gezdirelim.
önce kesik ucu peynirin üstüne sonra yuvarlak ucuda onun üstüne getirin .sonra iki basindan tutup ortaya dogru büzdürürerek yaglanmis tepsiye koyalim.
tüm yarim yufkalara ayni islemi uygulap tepsiye dizelim .
bu arada firininizi 200 derecede isitin .
bir kapta yogurdu, yumurtayi, sütü, artan yagi karistirip bir tutam tuzuda ekleyip  bulamac yapalim. bu bulamacla tepsideki malzemenin üzerini tamamen kaplayalim susam serpip isitilmis firinda kizarincaya kadar pisirelim .

afiyet olsun

1 Kommentare:

  1. Bunu bende yapıyorummm çokta seviyorum ellerine sağlık canım, bu arad sizin ev ahalisi bayağı kilolu olmalı bu kadar güzel ve sevgiyle yapılan yemeklere karşı konulurmu ki:)))

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle