Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kiymali Makarna ?

 Es selamü aleyküm dostlar hepimize
hayirli berekeltli bir hafta diliyorum .rabbim hayirlarla karsilastirsin ,zorlarimizi kolaylastirsin .
burada bir haftadir havalar sicakligini his ettirmeye basladi .tüm hafta boyunca ormanla hasir nesir oldugumdanmidir nedir ,sicagi cok hissettim .bunaldim zorlandim .
kizimin okulundaki orman haftasi etkinligi bir haftaya yakin sürdü. sabah saat sekizde okula gidip, yollara düsüyorduk .sekizden öglen 3 kadar yür yürü .artik ayaklarimin acidigini hissediyordum .ama kizimla beraber cok sey ögrendim .aci olan ise dogadan ne kadar uzak oldugumuzu anladim .o sesizligin güzelligini ,yanlizca yapraklarin hisirtisini duymak cok güzel huzur veriyor insana .
bunun yaninda bilmedigimiz neleeer  oldugunu fark ettim .zamani cok hoyratca harciyoruz.!
topladigimiz böceklerin özelligini, bitkilerin nerede nasil olustugunu, arilarin hayatimizdaki etkisi .daha bir sürü sey. hafta bitiminde yorgunlugum vardi ,lakin Rabbime olan askim kat be kat ve hayranligim bir okadar artti .öyle bir nizam hayrelerde kaliyor insan inanin .
bu arada yemek ne oldu diyeceksiniz .bugün kizimin arkadasi var illaki makarna istediler :) degismeyen yemek konusunda tek istek makarna
besleyici olsun diye düsünürken  herkezce bilinen kiymali makarna yapayim dedim .
her hanim bilir yapar ben blogumda bulunmasi acisindan ekliyorum .yani bugün öylesine iste.
cok yorgunum idare edin artik beni ;)
malzeme ye gelince
1 paket burgu makarna
250  gr kiyma
yarim bag maydanoz
1 kuru sogan
2 dis sarimsak
cay kasiginin ucu ile kekik
tuz karabiber ama karabiber booool olmali :)
1,5 yemek kasigi dolusu tereyag
kiymanin yagina göre 2 kasik olabilir bu miktar orta yagli kiyma tavsiyemdir


bir tencereye bolca su koyup icersine iki kahve kasigi tuz atip kaynamaya birakin. kaynayinca icersine makarnayi ati.kaynadiktan sonra 10- 12 dakika kadar orta ateste kaynatin dikkat edin tasmasin yag koymanizi istemiyorum makarnaya. tuz bol olan su nasilsa cok kaynamaz tasmaz .ocagin altini haldir haldir acmanizida istemiyorum orta ateste pismeli ama asla durmamali .tuzu neden iki kasik? sonradan eklenen tuz asla makarnanin icine islemez ve tabi tatsiz tuzssuz bir makarna ile karsilasiriz

makarnanin pisme süresi bitmeden kiyma harci  islemi halletmenizi istiyorum makarnayi süzülmeye birakip bu isleme baslarsaniz makarna bir birine yapisacaktir. sakin duymamayayim aman soguk suya tutar üzerine yag gezdiririm yapismaz .ozaman makarnanin ipini cekersiniz :)
tencereye yagi kiymayi koyup sogani üzerine dograyalim. sarimsagi kücük kücük dograyalim hepsini ocaga koyup karistirarak kavuralim ama  dibi tutmamali hafifi sulu kalmali dibini sarmaya baslayinca kafidir .icersine kekigi tuzu karabiberi ekleyin ocaktan cekin bu arada makarnamiz pisti hemen süzüp bir kac kez salliyoruz tekrar tencereye geri bosaltip ,hazir olan kiymamizi bosaltiyoruz üzerine .güzelce harmanladik 


maydonozu yikayip dograyin. hafif iri kalabilir, makarnaya ekleyip biraz daha karabiber ekleyin .
 bu arada unutmayayim karabiberi mutfaginizda mutlaka ama mutlaka kendiniz cekin taze taze almalisiniz kokusunu.. el degirmenleri bu konuda cok iyi aninda cekip kullaniyorsunuz. cekip bir kavonaza koymak yanlizca lezzet kaybidir .sonucta makarnadir diyebilirsiniz ama makarnadan makarnaya coook yol vardir ;)

Afiyet olsun dualara talibim hakkinizi helal edin bilgic bilgic yazilmis degil tecrübe ile sabittir bilgilerim

3 Kommentare:

  1. tesekkür ederim fuat bey
    saygi hürmet bizden ..

    YanıtlaSil
  2. oooo kıymalı makarnayı çook severim...
    ellerinize sağlık...
    harika görünüyor...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Cancanım makarnadan öte sende tabak koleksiyonu mu var uyuma bak,breh breh ,buram buram yemek kokusu adlı blogcu arkadaşımla senin yemek sunumların innanki müthişşş bu kadar olabilir ancak sevgilerimle canımmm....

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle