Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kolbasti salatasi ;)


bir dönem kolbasti kolbasti herkezde bir kol basti
uluslar arasi bir dans sekli oldu neredeyse .
o kadar anadolu efeleri halaylar  horonlar varken neden bu dans diye düsünmeden edemiyorum . ne ifade ediyor acaba hic bir bilgim yok cokda merak ediyorum sayilmaz
kisiler oynarken  bana elektirige tutulmus gibi geliyor nedense  :)

neden sevmedigin bir dansin ismi derseniz ,gönüllü kobayimin istegi üzerine
yani muzip esimin sectigi isim kohlrabiden esinlenmis olacakki ismini degistirdi ..
kobay o olduguna göre isim secmekde onun hakki    sizce ??.
Birincisi cok besleyici bir salata kolbasti ..oynayanlara enerji lazim tam onlara göre dedi esim .
kohlaribiyi taniyanlariniz varmi bilmiyorum Almanyada raflardan hic eksik olmaz .fiati uygundur ,her kesime hitap eder icindeki vitaminler, azimsanmayacak kadar cok.
 kalorisi cok düsük harika bir c vitamini deposu 100 gr da 63 mg  vitamin c var .
yani yetiskin bir kisinin günlük gereksinimi .
ayrica magnezyum  43 mg ,kalium 380 mg ,en yüksek degere sahip . icindeki posfor  sekeri düsürür ve kollestrol düsüren niacin ,bakir ,kükürt. eser miktarda demir .yani kisaca saglik kokan bir sebze .Bagirsaklar üzerinde de etkisi tartisilmaz cünki lifli bir besin maddesi .tüketin cocuklariniza tükettirin eslerinize,sevdiklerinize, cünki onlarin saglikli beslenmeleri siz annelerin elinde .
Tarif yine bana ait :)

almancasi kohlrabi
türkcesi yer lahanasi bir adi da alabas olarak geciyor

gelelim tarifimize gerekli malzeme .
1 bas kohlrabi
1 havuc
1 elma mümkünse yesil
4-5 adet kücük kirmizi turp
1 bag taze sogan
yarim bag maydanoz
yarim iri kirmizi biber .

sosu .
1 türk kahvesi fincani hakiki zeytinyag
yarimdan biraz fazla sirke ayni fincanla
1 dolu kahve kasigi hardal
1 yemek kasigi bal
tuz .karabiber .
arzu ederseniz bir avuc ceviz kücük kesilmis  (ben kizimdan dolayi kullanmadim )ama diette iseniz garanti veriyorum tok kalma hissiniz uzun süreli olacaktir .
yapilisi .

havucu , kohlarabiyi  elmayi kabuklarini soyup rendenin iri tarafi ile rendeleyin .
kirmizi tuplarinizi yikayin ama soymayin  .taze sogani temizleyip ince dograyin maydanozu ve biberi  ince kiyip onlarida  ekleyin.  servis yapacaginiz kaba koyun .
sosu icin bir agzi kapakli kavanoza sos malzemelerini koyup calkalayin salatanin üzerine gezdirin servis yapacaginiz zaman karistirin  ( sulanmamasi icin )

bol bereketli saglikli günler. sükrünüz eksik olmasin insallah

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle