Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Közlenmis biber marinesi


degisik tatlari seviyorum
önceleri firsat buldukca alisveris merkezlerini gezer, degisik olan her bir yiyecek ürününün paketlerini okur arastirirdim .son zamanlarda artik fazla yapamiyorum bu etkinligi .
birseyler ögrenmek baskalarina aktarmak beni ziyadesi ile mutlu eder
insaallah rabbim yine nasip edecek .
közlenmis biber aslinda italyanlara özgü bir tat
beni cezbeden  onlarin satis reyonlari :D saatlerce izleyebilirim
vitrinlerinde rengarenk ürünlere bakinca kendimi sekerci dükkanina girmis cocuk gibi hissederim.  tatlar da enfesdir...
bir kac sene evvel  biraz arastirdim sordum sorusturdum bir kac denemelerim oldu
 tat cok sevildi .
yaparim ara ara ailemde sevilerek tüketilir. özelikle ekmek arasinda, etlerin yaninda ,baligin ve tavugun vazgecilmezidir bence . ayni zamanda cok sagliklidir umarim beyenirsiniz .

6 adet kirmizi büyük biber ( uzun salcalik biberlerden kullanilacaksa 10 adet
1 cay bardagi  hakiki zeytinyag
yarim cay bardagindan biraz fazla üzüm sirkesi
6 dis sarimsak
arzu ederseniz aci pulbiber
1 kahve kasigi toz kirmizi biber
1 bag taze feslegen
1 dal taze kekik
1 cay kasigi hardal
taze cekilmis karabiber
1kahve kasigi toz seker

yapilisi
biberleri yikayip kurlayin ocak üzerinde yada bu is icin izgaraniz varsa közleyin kabuklarini soyun biberlerin icinden cikan  suyunu bir kapta tutun dökmeyin .
saklayacaginiz kabin icine yagi ,sirkeyi, sarimsagi da soyup dilimleyerek ilave edin .
tuzu ,karabiberi, kirmizi toz biberi ,hardali ,dal kekigini ,sekeri koyup güzelce karistirin biberlerin suyunuda ilave edin
soydugunuz biberleri ortadan kesip cekirdeklerini cikarin hazirladiginiz yagli sosun  icine dizin üzerini sosuyla  örtülmüs olmasi gerekiyor kabinizi ne kadar dar kullanirsaniz yag o derece üstte kaliyor buzdolabinda iki gün dinlendirin .
servise hazir

bu haliyle uzunca bir süre dayanir ( tabi kalirsa :)

afiyet olsun

3 Kommentare:

  1. çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.ben yoğurtlusunu da yapıyorum.oda çok güzel oluyor.sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ablacigim aradigim tarif bu degilmi? :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle