Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sehriyeli pirinc pilavi

Es selamü aleyküm dostlar .menümüzde bu gün pilav var .evet pilav .
eskiler pilavin iyi devsirilmedigi mutfaktan iyi yemek cikmaz demisler .aslinda sanattir pilav pisirmek .ben burada pilavin ustasiyim demek istemiyorum ama senelerce olusan tecrübeler birseyler kazandiriyor insana .niyet paylasmaktir bulunsun blogumda degilmi :) olurda isinize yarar bir noktayi paylasmis olurum .
pirincin iyisini alip, yanlizca onu pilavda kullanmanizi tavsiye ederim .corbalik ,dolmalik ,sütlac yada baska seyler adina ayni pirinci kullanip mutfak bütcesini sarsmaya gerek yok .her hangi bir pirinc olabilir ama pilav icin iyi pirinc bulunsun mutfaginizda
gerekli malzeme
2 su bardagi pirinc
1 cay bardagi tel sehriye
yarim cay bardagindan biraz fazla sivi yag
1 kahve kasigi tereyag
tuz karabiber
1 kahve kasigi limon sirkesi
1 kahve kasigi seker
3,5 su bardagi su
yapilis
pirinci bir su yikayip elinizin dayanabilcegi sicaklikta sicak suyla islatin .yaklasik 20 dakika yeterli olur

20 dakika sonra akan suyun altinda pirincimizi yikayalim .öyleki akan su ,pirincten duru olmali ,suyu koyunca pirincleri görmelisiniz .yikanan pirinci tel süzgece koyup süzülmesi icin bekletin

mutlaka dibi kalin bir tencereye sivi yagi koyup sehriyeyi icine boslatin ocaga koyun

tuzunu karabiberini sekerini ilk asamada koymanizi istiyorum
sehriyeleri dikkatlice kavuralim dikkat edelim yanmasinlar altin rengine dönünce, icersine tereyagini birakalim hemen ocaktan cekip karistiralim ki tereyag yanmasin

bu resmi su sebebten koydum pirincin suyunu koyarken tencereyi ocaktan alip lavobaya gitmenizi istiyorum yemekten cikan buhar elinizi yakabilir etrafa sicrayan yaglar genelde batirir .heleki benim gibi mutfaginiz ayna kapliysa direk lavoboya gidin  
pilavimizin suyunu koyup sirkeyi de ekledikten sonra  tencereyi tekrar ocaga koyalim
koydugumuz su kaynayinca hemen

icersine süzülen pirincleri ekleyip karistiralim .tencerenin kapagini kapatip orta derece isida pismeye birakalim .bundan sonra tencerenin bir kez kapagini acma hakki taniyorum size ,öyle ara ara acip bakmak yok karistirmak yok

o verdigim bir kez de actiginiz da pilavinizi  tahta bir cubuk ile karistirin yanliz bir kez! tekrar kapagini kapatin pismeye devam etsin 15 dakikayi bulmuyor genelde bu süre
bu sürenin sonunda kapagi acip cubuk ile kenarindan suyuna bakin tamamen cekmis olmali

ne derler pismis asa su girmez ama ben tezat bir insanim ya tezatlik iste :)yarim cay bardindan biraz az su ekleyip kapagin altina mutfak kagidi koyun

bu sekilde 15 dakika demlendirin

tencerenizin kapagini acip tahta cubugunuzla havalandirin pilavinizi kaselerde porsiyonlara ayirip dilediginiz yemekle servis yapin
afiyet olsun

6 Kommentare:

  1. harika görünüyor çook severim pirinç pilavını çok yaparım..ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  2. her hanimin ayri bir pilav yapisi vardir elbet, ama sizinki daha bir baska. sirke hic duymamistim.
    afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet sevgili lama her kadinin yapis sekli icine kattigi lezzet farklidir
      sirkeye gelince denemenizi tavsiye ederim ama mutlaka limon sirkesi

      Sil
  3. Çok güzell ,
    canım özellikle yeni yemek yapmaya öğrenen yeni evli genç kadınlar

    yada yalnız yaşamaya başlayanlar için çok faydalı bir tarif bu ellerine sağlık,
    canımm
    ,bende havlu kapatmam sanki o kağıt havlunun kokusunu alıyor gibime geliyor,

    küçük bir dilim yada varsa çeyrek ekmek, fakat bayat ekmek koyuyorum tüm buharı alıyor hem bayat ekmekte yumuşacık oluyor, denemeni tavsiye ederim. öptüm, cancanım ,...

    YanıtlaSil
  4. aklıma ne geldiii.
    alişke çorbasını biliyor musunuz.
    konyanın.
    mercimekli erişte.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aliske eskisehir yöresine ait olarak biliyorum
      tavuk ile yapilan

      aybike konya yöresine ait konyanin ki mercimekli eristeli

      sevgiler deeptone

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle