Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yani yarma ( patlican kebabi)


selamün aleyküm canlar
bu gün sizler afyona özgü bir yemegin tarifini vermek istiyorum
 ne kadar güzel yapmadigimi ve  hala denk düsüremedigimi düsünsemde yapmaya devam ediyor ve severek ve bir patlican asigi olarak devamli yapip tüketiyorum

bu yemegi kardesim sanki bir afyonluymuscasina okadar güzel yaparki kiskanirim..
 en son ondan ögrendigim sekli ile sizlere aktariyorum . laf aramizda korkumdan hala ona hic pisirmedim :) aslinda onun onayini almadan yayinlamamak gerek ama lezzet güzel oldugundan dolayi dayanamadim . galiba oldu bu sefer cesaretim birazcikda ondan :D

malzeme
5 adet kemer patlicani
500 gr dana kusbasi (iri ) dogranmis
1 adet domates
patlicanlari kizartmak icin sivi yag
tuz
bol karabiber

yapilisi
patlicanlari alacali soyup ortalarindan kesmeden dört parmak olacak sekilde uzunlamasina kesip tuzlu suda biraz bekletin yikayip kurlayin. kizgin yagda her tarafini kizartin kagit havlu üzerinde  bekletip fazla yagini aldirin .
Diger tarafta mümkünse düdüklü tencerede kusbasi etlerinizi biraz sivi yaginda iyice kavrun .
kavrulan etlere tuz  bol karabiber ekleyin. kizarttiginiz patlicanlari etler altta  kalacak sekilde dizin en üste bir adet domatesi ortadan ikiye bölüp yemegin ortasina koyun yarim cay bardagi sicak suyu koyup düdüklünün agzini kapatin yaklasik 30 dakika pisirin .

kardesim bu yemeginin özelligi  eti ne kadar kavrulursa o derece güzel oluyor dedi .

yaninda pide yada pilav 
duanizda unutmayin beni

1 Kommentare:

  1. görüntü muhtesem tadida eminim öyledir canim benim

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle