Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yaprak sarma


selamün aleyküm dostlar .
son zamanlarda bakdimki hep pastalara agirlik vermisim bir ara düsündüm acaba yalnizca pasta üzerinemi calismalarim olsa
aslinda hergün pisirilen yemeklerimi eklesem olur
ama cok taninan lezzetler herkez tarafindan bilinir diye düsünüyordum biraz daha düsününce yeni evlenmis arkadaslar yada annesine süpriz yapmak isteyen kizlarimiz olur diye bu kararimdan vaz gectim
dün aksam kizim aklina nereden geldi ise benden yaprak sarma istedi
  bir haftadir rahatsizdi
 kullandigi penisilin nedeniyle cok seyin tadina varamadigi da  bildimden dolayi gönlü olsun diye gece gec vakitte olsa yaptim
bir istahla yediki cok sevindim bende.
her kadinin elinin lezzeti farklidir .yemeklerine kendince ekledigi bazi seyler vardir.
bende kendimce yaptigim yaprak sarmayi eklemek istedim insaallah sizde beyenirsiniz
malzeme
400 gr taze yaprak ( salamura kullanacaksaniz biraz suda bekletin tuzu gitsin )
500 gr yagli kiyma
1,5 su bardagi pirinc
yarim su bardagi ince bulgur
2 kuru sogan rendelenmis
1 dis sarimsak ezilmis
yarim bag maydanoz
2 kahve kasigi nane
tuz karabiber
 yemek kasigi dolusu domates salcasi
1 kahve kasigi toz kirmizi biber
1 cay bardagi sivi yag (harcin icine )
sos malzemesi
1 yemek kasigi biber salcasi
1 yemek kasigi margarin (lezzet vermesi icin
3 yemek kasigi nar eksisi
yapilisi
pirinci bulguru yikayin bir kabin icine koyup üzerine kiymayi,rendelenmis sogani, ezilmis sarimsagi, maydanozu, tuzu, karabiberi ,sivi yagi, domates salcasini,naneyi, toz kirmizi biberi
hepsini elinizle iyice karistirin
tazeyse yikayip hazirladiginiz ve biraz hasladiginiz yapraklari saplarini koparip bir miktar icten koyup sarin
size bir ip uc vermek istiyorum. genelde sarmalar tencerenin dibine yapisir ben (tencerenin dibine cöp tahta sislerden bir sira koyuyorum üzerine sardigim yapraklari diziyorum böylece sarmalarim yapismiyor )
tüm yapraklar bitince margarini biber salcasini nar eksini biraz sicak su ile karistirip dolmalarin üzerine dökün yapraklarin üzerini bir parmak gececek kadar sicak su koyup üzerini bir tabak ile kapatin
ben düdüklü tencere kullandigim icin 15  dakika yeterli oldu (amc tenceresinin faydalari :)) kapagindaki cizgi tam asagiya ininceye kadar kapagi acmayin
tencerenizin türüne göre pisirin normal düdüklü kullancaksaniz 25-30 dakika yeterli olur sanirim

afiyet olsun aman yogurdu unutmayin yaninda ;)
tabi dualariniza talibim her zaman oldugu gibi

0 Kommentare:

Yorum Gönder

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle