Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Yogutlu taze fasulye

geceniz mubarek olsun dostlar .heryer sessizlige büründü yine. gündüzün karmasasi insanlarin bir yerden biryere telas icinde kosturmacasi ve sonra sanki hic yasanmamis gibi , giden güne arkasindan bile bakmadan gözlerin kapatilmasi .
geceye asigim ben. o koyu karanliga sessizlige herseyin uykuda ki halini seyretmeye bayiliyorum uykusuzluk kimin umrunda  gündüzün verimini düsürsede :)
 yine gitmeden kahvemle birlikte cam önüne duygusalliga özlemlere dalmadan paylasayim istedim tarifimi leptopum da dinlenme taraftari cikardigi sese bakilirsa .
mutfagimin demir basidir kendisi .basinda olmasamda ben aciktir hep kendi kendine
benden cok yoruluyor kendileri .kahvem sogumadan tarife geciyorum canlar

ismi yok yine tarifin bana ait bir tarif ama yaz günlerin aranan tarifi olsun diler gönlüm .
malzeme
500 gr taze fasulye
2 adet orta boy havuc
1 kuru sogan
yarim cay bardagi zeytinyag
1 kahve kasigi toz seker
üzerine
2 su bardagi süzme yogurt
1 cay bardagi su
2 dis sarimsak
1 yemek kasigi sirke
en üst sos malzemesi
4 orta boy domates (olgunlasmis
2 yemek kasigi zeytinyag
1 cay kasigi nane
1 kahve kasigi kirmizi toz biber
tuz karabiber
yapilisi
fasulyeleri yikayip kilciklarini temizleyin, havuclari soyun uzun dilimlere ayirin resimde görüldügü üzere uzun seritler halinde , kuru sogani da soyup yarim halka seklinde dograyin

düdüklü tencerenizin dibine zeytinyagini koyup tüm malzemeyi tuz karabiber ve sekeri koyup yaklasik bes dakika kavurun. 1 büyük yemek kasigi su ekleyip düdüklünün kapagini kapatin .5 -7 dakika pisirmeniz yeterli olacaktir. amc kullanacaklar icin pisme ayarina gelince ocaktan cekebilirler havasini hemen cikarinki sulanmasin .
baska bir tencereye domatesleri rendeleyin üzerine yagi koyup tuz karabiber kirmizi biber ekleyip kaynamaya birakin.arada karistirin ki dibini sarmasin .ve kapagi yarim kapatin suyunu cekinceye kadar domatesler pisirin .

servis tabagina tencereden fasulyeleri kevgirle alin  tencerede kalan suyu domateslere ilave edin ki lezzetini kaybetmesin fasulyeler cünki tüm tadi oraya indi ;)
baska bir kasede yogurdu su ile inceltin icersine sarimsagi ezin sirkeyi tuzu koyup karistirin .
servis tabagindaki fasulyelerin üzerine gezdirin .en üzerine biraz ilimasini bekledigimiz  domates sosunu gezdirin .göze hitabi canlandirmak icin biraz daha kuru nane serpebilirsiniz
bu nimetleri veren Allaha hamdolsun

4 Kommentare:

  1. Severim fasulyeyi..
    Yaz gelsin diye beklerım kılçıksız zeytinyağlı fasulyeye olan hasretım bitsin diye..

    Ellerıne sağlık bereketı bol olsun..

    HAYIRLI CUMALAR DUA İLE İÇ İÇE..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Bu tarif simdiden favorilerim arasinda yer aldi bile,
    ellerine saglik ablacim,
    hayirli bereketli cumalar olsun insaAllah.

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı Cumalar Ablacım. Beni yanına çırak olarak alırmısın? Çok güzel tarifler paylaşıyorsun ve ben seni hayranlıkla izliyorum. Sevgi dolu bir beğenmeyle izliyorum aman nazarım değmesin 41 kere maşallah ablacım. Allah seni nazarlardan korusun.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı cumalar canımm:)) fasulyen mis gibi kokuyordur eminimki,hep diyorum şu yemek blogları birde koku ikonu koymalılar biz mausla oraya basınca o yemeğin kokusunu duyalım:)) ayy harika olurdu ama kesin ay buda güzel kokuyor şuda güzel kokuyor derken 100 kilo olurduk:)))
    sevgilerimle canım öptüm...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle