Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Zerde


malzeme
2 su bardagi pirinc
6 su bardagi su
1 corba kasigi kus üzümü
... 1 corba kasigi dolmalik fistik
1 corba kasigi patates nisastasi
1,5 su bardagi toz seker
yarim kahve kasigi safran
safrani eritmek icin 1 kahve fincani sicak su
1 corba kasigi gül suyu

yapilisi
safrani sicak suda eritin
bir tencereye 6-7 su bardagi su koyup kaynatin pirinci yikayip icine koyun .yumsayincaya kadar pisirin .
nisastayi bir su bardagi su ile ezerek pirinclere ilave edin
safrani gülsuyunu sekeri de koyup bir iki tasim kaynatin .
zerdeyi kaselere bosaltin kusüzümü fistikla süsleyin soguyunca servis yapin
afiyet olsun

bu tarif leman cilizogluna aiittir

5 Kommentare:

  1. hmmm daha işten yeni geldim canım,ve harika tatlıularını gördüm bir tane yiyebilirmiyim?,
    ellerine sağlık dularım seninle,senin dualarına da ben talim seviliyorsun...

    YanıtlaSil
  2. Rengi bile öyle güzel ki :)
    Gel beni ye diyor sanki:)
    Ellerine sağlık canım.
    Afiyetle.

    YanıtlaSil
  3. hiç yemedim desem ama tadını çok merak etmişimdir.çok güzel gözüküyor.ellerine sağlık canım.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok hoş görünüyor canım ellerine sağlık..Eskiden benim memleketin düğün yemeklerinde mutlaka olurdu.Sadece safran yerine gül suyu konurdu...Bir kaseyi alayım lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hos geldin canem
      unutulan tatlardan zerde ben cok severim .
      ama su safranin fiyati yokmu galiba ondan unutulmaya yüz tutuyor bu tat

      özlemle kucakladim seni burda görmek cok güzel

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle