Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Arap kadayifi (Allahneverdiyse versiyonu )


Es selamü aleyküm dostlar hayirli bir hafta sonu diliyorum. arap kadayifi cocukluguma ait bir lezzet .
malesef gurbetin bir aci yanida bu lezzetleri bulmaniz mümkün olmuyor. Hamuru taze satilir memleketimde hamur hazir olunca hazirlamak sorun olmaz arap kadayifini .özlenen lezzetler carelere yönlendirir insani
kizimin arkadasi geldigi gün benden pan kek istediler .onlara pan kek yaparken aklima geldi neden olmasin ?
denedim o has lezzeti ne kadar yakalayamasamda ,özlem gidermek adina bir alternatif oldu bana
Buyrun
pan kek hamuru yapilisi burada malzemelerde
2 su bardagi iri cekilmis ceviz
2 yemek kasigi seker cevizin icine
yarim cay kasigi tarcin  
4 yumurta

serbet
serbet icin 1 kg seker
1 litre su
birkac damla limon suyu

yapilisi
öncelikle serbetimizi hazirlamamiz gerekiyor sekeri suyu ocaga koyup kaynatin indireceginize yakin icersine limonu ekleyip sogumaya alin  
pan kek hamurunu hazirlayin tarifte yazdigi sekilde (ama bir tarafini pisirmeden!! hamurlari alin
üzerleri delik delik olunca öbür tarafini ceviriyorduk tarifte burda biraz daha uzun tutuyoruz hamurlari ama kizartmiyoruz )
iri cekilmis cevizi  seker ve tarcini bir kapta karistirin  

hamurlari bir tabaga kurumamalari icin pisirdiginiz taraflari ,alta gelecek sekilde koyun
üzerine bir bez örtünki kurumasinlar isleme kadar

bir kaseye yumurtalari kirip biraz cirpin. firca yardimi ile hamurun pisirmediginiz tarafinin kenarlarina sürün

hamurun icersine bir kasik cevizli karisimdan koyup kenarlarini iyice yapistirin ,yarim ay seklinde olmali

kapattiginiz hamuru tekrar cirptiginiz yumurtaya batirip heryerini bulayin
kizgin yaga atip her iki tarafini kizartin

kigin yagdan alip ,soguk serbete atin .yaklasik 5-7 dakika sonra serbetten cikarin

daha sonra servise sunabilirsiniz
afiyet olsun .

10 Kommentare:

  1. Aleyküm selam canım:)) oo sen tatlı keke börekleri yapmışsın ben daha uyuşuklanıyorum:))) kocaman öpücükler ellerine sağık afiyetler olsun canım,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok be gülüm .önce yapmistim yayina hazirdi yanlizca ekledim
      uyusukluk bende su an had safhada, uykusuz bir gece sonrasi nasil olunursa öyle yani
      sarildim kocaman

      Sil
  2. VeAleykumselam Ablam,
    bende çok severim bu tatliyi,arada yaparim.
    Ellerine saglik olsun.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim hosgeldin .
      faceden ayrildim ama daim aklimdasin beni unutma olurmu
      kucakladim ablam

      Sil
    2. Oylemi ablacigim hayirlisi olsun,
      bizde buradan haberlesiriz, nasil unuturum ben seni ablam ;)
      opuyorum,Allah'a emanet ol.

      Sil
  3. ellerinize sağlık. çok severim. taş kadayıfı deriz biz buna.

    YanıtlaSil
  4. Aleykümselam ablacım hayırlı pazarlar..şahane bir yöntemle hazırlanmış bayıldımmm..her tarifine bayılıyorum öpüyorum ellerinden güzel ablam..

    YanıtlaSil
  5. heeeey bunu da bilmiyorum.
    mükemmel olmalı.
    sütlü tatlıcıyım ama arada bi dilm yerim böle tatlıları.
    :)
    ailemde baba tarafımda arap ve mısırlılık da var.
    bi de büyüklerim tatlıcı.
    ama bunu gördüğümü hatırlamıyorum.
    :)

    YanıtlaSil
  6. ahhhhh ahhhhh ne diyeyimmm mutiss ..ben bu diyetinn hemiii

    YanıtlaSil
  7. Canım ailece bayramınızı kutlarım hepinizi sevgi ve özlemle kocaman kucakladım , kocamann öpüyorum canlarım sevgiler...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle