Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bence Tramisu

Hayirli sabahlaaaar dostlar .
günlük kosturmacalar  hic bitmiyor Rabbim herkeze kolayliklar versin .tramisu ile geldim .cok önceden yaptigim tarifi ,birazcik daha güzellestirerek getirdim karsiniza .cabuk degil biraz zahmetli ama inanin lezzet olayi harika . zahmetlerinize degecek kalorisi ve lezzeti bol ;)) bu bilgiyi buraya sonradan ekledim irdeleme duygum kabardi :)
dedim nedir tramisu anlami nedir ?anlami "beni kendime getir,, mis
 laf aramizda yiyince insan kendine geliyor :)
                                                                      malzeme
                                           
400 gr kedidili büskivi
500 gr kaymak (maskarpone )
200 gr pudra sekeri
5 yumurta
250 gr labne peynir
2,5 yemek kasigi granül kahve nescafee
2,5 su bardagi ilk su
4-5 damla acibadem aromasi
üzerine serpmek icin kakao  (sekersiz )

yapilisi
öncelikle yumurtayi ve pudra sekerini yüksek devirde yaklasik 4-5 dakika cirpin

ocaginiza bir tencereye iki parmak kadar su koyup kaynatin. üzerine metal yada cam bir genis kase koyup
icersine cirptiginiz yumurtayi koyun. devamli karistirmak sureti ile cirpmaya devam edin,  bu islem sirca parmaginizi yumurtaya batirdiginizda yanacak dereceye gelinceye kadar olmali .cirpma islemini sakin birakmayin böylelikle cig yumurta olayini ortadan kaldirmis oluyoruz

pisirdigimiz yumurtayi sogumasi icin  bekletelim  soguyan harcimizi  tekrar mikserimize koyup koyulasincaya kadar cirpin icersine aci badem aromasini koyun .
labne peyniri kaymagi ilave edip karistirin

bir kase icersinde kahveyi hazirlayin bu islemi soguk su ile yapin ki büskivilerimizi islatirken erimesin
büskivileri kahveye batirip tramisu kabinizin altina dizin
üzerine hazirladiginiz kremadan bir miktar dökün

tekrar büskivileri kahveye batirip krema üzerine dizin


böylelikle en üste krema gelecek sekilde malzemenizi kullanin

buzdolabina koyup sogutun ilk soguma gerceklestiginde üzerine kakaonuzu serpin
dilimleyerek servis yapin .
tatlinizi mutlaka buzdolabinda muhafaza edin iki gün icersinde tüketilmesine özen gösterin
bu uyari tüm yumurtali ürünler gecerlidir mutfagimda
afiyet olsuuuuuun  tarifin konsepti bana ait ;)

bu notu vermeden tamamlamak istemedim .
kahveniz espresso olursa lezzetini cok etkiliyor
espresso olmassa türk kahvesi ile deneyin derim


6 Kommentare:

  1. ellerine emeğine sağlık canım..nefiss görünüyor..

    YanıtlaSil
  2. Allahım bu nasıl bir güzellik böyle.gel beni ye diyor.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. İştahı kabarttı ..bayılacak kadar etti..
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. tiramisu en çok sevdiğim tatlıdır...
    bir dilim de benim için ye arkadaşım :)))
    ellerine sağlık....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Bir defa yemiştim:)) ama kedi dili hiç yemedim:)
    nerede yaşıyorum ben anlamadım ki:) burada yok ki...
    henüz hazır pasta altlıkları bile yeni bulunur oldu:))
    görüntü müthiş söylemeden geçmeyim dedim:)))

    YanıtlaSil
  6. Ellerinize sağlık. Kelepçeli kalıpdada yapabiliriz herhalde. Çok lezzetli görünüyor

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle