Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Beyti

Es selamü aleyküm dostlar .
Beyti görsel bir sölen . kolay hizli lezzetli simdiye kadar neden eklememisim bilmiyorum arsivimi karistirken buldum .hemen eklemeliyim dedim
malzeme
4 yufka
1.100 gr kadar kiyma (eti bol olunca lezzeti daha güzel oluyor
1 sogan
tuz karabiber
yufkalari yaglamak sivi yag

sos malzemesi
4-5 yemek kasigi sivi yag
1 kutu konserve dogranmis domates
1 kücük sogan
1 dis sarimsak
tuz karabiber
1 kahve kasigi yemeklik kirmizi toz biber
yarim cay bardagi su
süslemek icin maydanoz

yapilisi
öncelikle kiymamizin icersine sogani cok ince dogruyoruz tuz karabiber ile tatlandiriyoruz
daha sonra sosumuzu ocaga koymamiz lazim ,cünki beyti cok cabuk hazirlaniyor sogutursaniz börek niyetine yemeniz gerekir
tencereye yaklasik 4-5 yemek kasigi sivi yag koyup üzerine sogani ,cok ince dogranmis sarimsagi ve domatesi ekleyin. yarim cay bardagi kadar su ilave edin  icersine tuz, karabiber ,toz kirmizi biber koyup pismesi icin ocaga birakin .hafif  suyunu cekince ocaktan alabilirsiniz  sosumuz hazir ama sicak tutalim

yufkalari tezgaha üst üste gelecek sekilde seriyoruz .ortadan bir kez kesiyoruz .
yarim ay seklinde sekiz adet yufkamiz oldu simdi .her yarim yufkaya elimizle yagliyoruz. aman cok olmasin
kiymanizida göz karari sekize bölün ;) hak gecmemesi adina iyi bir yöntemdir
bir yarim yufkaya yaklasik bir avuc dolusu kiymayi uzunlamasina koyun  yufkanizi yuvarlayin
pisirme kagidi serilmis firin tepsisine koyun . böylelikle tüm yufkalari hazirlayip tepsiye dizin .her yufkayi yaglamayi unutmayin sakin .
en son firina koymadan  elinizle en üzerine sivi yagdan sürün .
isitilmis 200 derece firina koyup üzerleri hafif kizaracak sekilde pisirin dikkat edin yanmasin .
sicak beytilerinizi tabaga makas yardimi ile kücük lokmalar halinde keserek servise hazirlayin
üzerine hazirladiginiz sostan gezdirip maydonoz ile süsleyin .yanina bulgur pilavi iyi gider benden söylemesi
afiyet olsun ...


22 Kommentare:

  1. muhteşem görünüyor ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Sevdiğim bir lezzet..
    Ellerine sağlık bereketı ile..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ablacim cok güzel görünüyor bunu bugün denicem ins. ama kiymayi hic pisirmeden direk yufkaya yarmissin icinde iyicene pisiyormuki, Sormamin sebebi benim esim cok titizdir et konusunda pismezse yemez malesef :)

    tarif icinde cok tsk.ler ellerine saglik

    YanıtlaSil
  4. üzerine sarmisakli yogurt sonra sos olsa nasil olur ??
    bir tarif ekledin soru yagmuruna tuttum seni :)) degisik biseyler yapmak istiyorum bugünde ondan yani ;)

    YanıtlaSil
  5. tesekkür ederim sevil .
    ----------------
    pasam kiyma pisiyor yavrum tereddüdütn olmasin .
    sarimsakli yogurdu yanina koy esin dilerse koysun ;)
    beyenecegin bir lezzet eminim guzum
    yarim yufkaya elinin dolusu kiymayi uzun köfte seklinde koy tüm doldurma elini . göz karari koy, sararken de cok sIki sarma firinda kizarinca tam istedigin kivamda olacaktir yavrum
    Allaha en degerli emanetlerimdensin ablam

    YanıtlaSil
  6. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. degerli insan yorumlarin ziyaretlerin dualarin icin sonsuz sükran
      iyiki varsiniz dualriniza daim talibim
      sevgi ve hürmetler arkadasim

      Sil
  7. Harika olmuş ellerinize sağlık:))

    YanıtlaSil
  8. Hep denemek isteyip,bir fırsatını bulup deneyemediğim lezzet.
    Nasıl da nefis gözüküyor.
    Ellerinize,emeğinize sağlık.
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  9. Ne kadar güzel sıcak bir anlatım. Anlatımına, beytine, herşeyine kısacası sana bayıldım ablam. Ellerine sağlık.
    Baktım... baktım... baktım.
    Ne marifet ne beceri. Antalyaya gelince bana muhakkak haber ver seni her yönünle tanımak istiyorum. Hayellerimdesin. Merakımdasın. "Acaba nasıl biri? Neler konuşur? Konuşma tarzı nasıldır? Aynı kutuptamıyız yoksa zıttızda beni çekim gücüne mi aldı? Daha bir çok soru ve sorular. Senin tanışma şerefine ulaşabilirmiyim? Seni seven (kabul edersen hattimi aşmazsam) kardeşin. Sevgiler ablam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. can yavrum .aciz bir kul iste hayal kirikligina ugratabilirim seni .
      bende tanimayi dünya gözü ile görmeyi murad ediyorum .
      dilegim Allah kalbindeki yerimi daim eylesin .
      kardesim, kizim yerin farkli degilki ablam

      Sil
  10. Ne kadar da kolaymış yapılışı resimlemesen bilemezdim ablam işte bu yüzden aşamalı tarifleri seviyorum ama seni daha çok..
    Özür dilerim tariflerden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahim yüzünde güller acsin gülünce bu kulunun .
      zorlarini kolay eyle yavrumun .
      bende seni seviyorum ablam

      Sil
  11. heeeey bir sebze düşkünü olarak yediğim bikaç et yemeğinden biri bu.
    diğeri de iskender haliyle.
    beytiyi urfa yemekleri lokantalarında yerim, ve bir porsiyonu bitiremem, çok büyük porsiyonları, ankarada beytinin yanında yarma çorbası veriyorlar.
    kendim hiç yapmadım.
    ama yemesi hoştur.
    sanırım iki türlüsü var değil mi.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beyti olarak cok tarif var sevgili deeptone .yufka arasina sarilan satir kiymasi ile yapilanada sanirim beyti diyorlar .
      urfadan ziyade antep tavsiye ederim

      Sil
  12. Kac sene olmustur yemeyeli beyti'yi...oyy Melegim senin her yaptigin lezzete bayiliyorum inan gulum :) Ins..bunu en kisa zamanda deneyecegim ha bu arada Antep usulu sulu koften cok meshur oldu bizim buralarda :)Allah razi olsun gul senden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canim bende sana bayiliyorum ;)
      biliyorsun faceyi kapattim ama inan sizleri özlüyorum .beni unutmayin olurmu .
      ne mutlu bana beyeniliyorsa rabbim sizlerden de razi olsun özlemle kucakladim can

      Sil
  13. hayirli cumalar ablam, ben denedim ama yarisini yaptim ve taze domates kullandim cokda güzel ramazanda misafir davet edebilirmiyim bilmiyorum yeni dogum etmis olacam ama bence iftar icinde cok sahane bir tarif zaman bulursam yaptigimi sayfamada eklice,

    Allaha emanetsin canim

    YanıtlaSil
  14. Slm ablacim tarifi sayfama ekledim sana sormadan senin adina tarifi senden kopyaladim umarim kizmazsin bana
    okadar cok yogunumki inan resimlerimi bile ancak ekleyebildim.
    Hayirli ramazanlar rabbim tüm dualarimizi kabul etsin dualarimdasiniz a.e.o

    YanıtlaSil
  15. a.s. pasam hosgeldin bitanem .
    sana kizmak ne mümkün ablam kizarmiyim hic cansin sen .
    sanada ailene sevdiklerine hayirli ramazanlar canim .

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle