Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bezelyeli gratin

Bezelyeli gratin .yaz günlerine has bir yemek oldu dostlar. hemen paylasayim dedim   icerigi ile bir ögünlük yemek yaninda bir salata kafi  .bakalim beyenecekmisiniz konsept yine bana ait            

gerekli malzeme
600 gr dondurulmus bezelye
500 gr haslanmis patates
250 gr tavuk eti
yarim bag maydanoz
basamel sosu icin
1 yemeklik kuru sogan
3 yemek kasigi tereyag
45 gr un
500 ml süt
250 ml su
muskat nane tuz karabiber
üzeri icin
100 gr ufalanmis beyaz peynir

yapilisi
öncelikle patatesleri soyup iri dilimler halinde dograyip tavaya koyun üzerine gelecek kadar su ekleyip
10 dakika haslayin süzün
bezelyeyi pisireceginiz kaba bosaltin cözdürmenize gerek yok


tavuk etini kücük parcalar seklinde dograyin

sirasi ile bezelye tavuk eti ve patatesi ekleyin kalibiniza tuz karabiber serpistirin

bir kapta sütü ve suyu muskat rendesini naneyi biraz daha tuz ve karabiber ekleyin
bir kenarda bekletin

tavaniza yagi koyup eritin. icersine sogan ince dograyin. bir iki dakika kavurup üzerine unu ekleyin
kavurmaya devam edin

sararmaya baslayinca un sütlü sulu karisimi ilave edin karistirin topaklanmasin

karistirarak 2-3 dakika kaynatin

bezelyeli karisama dogradiniz maydonozu da ekledikten sonra

tüm malzemenin üzerine basamel sosu gezdirip peyniri serpistirin  

isitilmis 200 derece firinda yaklasik 40 dakika pisirin
üzeri iyice kizarmali
afiyet olsun

9 Kommentare:

  1. Ellerine sağlık.Bloğun çok güzel olmuş.Hayırlı cumalar.

    YanıtlaSil
  2. sen yaparsinda güzel olmazmi canim :) almanlarda bayilir gratinlere :)

    Mein Blog/Blogum

    YanıtlaSil
  3. Tasarımın çok güzel ama ben daha alışamadım bebimm ,yazılara giremiyorum): sanki eve giriyorumda odalarada girmek için tekrar zile basmak gerkiyormuş gibi oluyorum:)) alışırım zamanla , yemeğin çok güzel çilekli pasta istiyorummmm:)) kocaman öptüm, dualarımdasın.

    YanıtlaSil
  4. kugum benim tatlim
    benzetmen cok hos tebessüm ettirdin :) Allah daim güldürsün seni .
    okumak istedigin yazinin ismine tiklarsan yaziya gidersin .

    ben gelince yapayim sana cilekli pasta ;)
    bende seni seviyoooooom

    YanıtlaSil
  5. Ablacım neye yorum yapayım şaşırdım yeni şablonamı gratenemi. Vallahi şablon harika olmuş çok yakışmış sevgimin emegine sağlık döktürmüş yine.Sende güzel günlerde kullan inşallah. Gratenede yorum yapmasak ayıp olur. Ablacım senden bişey rica etsem gratenin vegan versiyonu için bana fikir versen kremasıs ve yumurtasız nasıl yapıcaz tek su un ve yağ ile nasıl olur acaba patetes presimi eklesek içine. Akıl ver banada bende yapayım bol bol... Öptüm güzel ablacım kendine iyi bak.

    YanıtlaSil
  6. Ablacım birde geç oldu ama nice senelere hep sevdiklerinle hep bizimle ol inşalahhh. ALLAHIM yÜREGİNDEKİNİN HAYIRLISINI VERSİN HEP SANA....

    YanıtlaSil
  7. Hafif...besleyici..göz doyurucu..
    Eee..daha ne olsun ki..
    Ellerine sağlık bereketi ile..

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. canım sanırım blogunu değiştirmişsin...
    hayırlı olsun...

    canım sen ne yaptın ya...
    iştahımı kabarttın...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle