Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Brokolili makarna

es selamü aleyküm dostlar hepimizin cumasi mubarek olsun
yine basit ve benim bir tarifimi paylasmak icin burdayim .dostlar yapip resimledigim okadar cok tariflerim birikmiski icinden nasil cikarim bilmiyorum .
son zamanlarda istekler dogrultusunda resimli anlatim yapiyorum birkac tariftir. bu gidisle fazla uzun sürmeyecek gibi bu resimli anlatim .tarifi yazmak kolay ama yapim asamasinda resimlemek sonrasinda
resimleri kücültmek, uyarlamak ve yüklemek oldukca zaman aliyor .
bu durum icin artik yorumlarinizla bir karara varacagim .
Tarifimize gelince
 bizim evde pismedigi gün olmayan makarna .. kizimin vazgecilmezi .
tek basina makarna ne kadar saglikli olabilirki düsüncesi ile birseyler ekliyor cikariyorum sonucta beyendigimiz ikinci kez istenen makarna tarfilerimi sizlerle paylasiyorum
malzeme
1 pk 500 gr  arzu ettiginiz makarna cesidi
600 gr brokkoli temizlenmis hali
5 adet olgun domates yada, 1 kutu kücük soyulmus domates konserve
5 yemek kasigi saf zeytin yag
3 dis dogranmis sarimsak
250 gr dogranmis mozzerella
1 kahve kasigi pul biber
tuz karabiber
3 -4 yemek kasigi soya sosu (.ben kizimdan dolayi nar eksisi kullaniyorum alternatif olarak kullanabilirsiniz)miktarida arttirabilirsiniz ne kadar seviyorsaniz

öncelikle suyu kaynatip makarnayi haslamaya birakin pisme süresi olarak 12 dakika her zaman iyi sonuc vermistir .
ayni zamanda baska bir tencerede brokkoliyi kücük ciceklere ayrip bir cay bardagi suyla yalnizca bes dakika haslayin süzün sicak kalmasini saglayin brokolilerin .hemen sosumuzu makarna haslanmasi tamamlanmadan hazirlamamiz gerek ;)

tencerenin icine zeytin yagini ince dogranmis sarimsaklari koyup biraz isitin .kokusu cikincaya kadar olsun bu süre.
 sarimsaklar cok kahverengi olmasin yoksa yemeginiz aci olur.
icine  pul biberi koyup tencereyi ocakdan cekin icersine
domateslerin kabuklarini soyup  cekirdeklerini suyunu cikarin ve dograyin ( konserve kullanacaksaniz sayet suyunu biraz süzün konservenin )tencereyi tekrar ocaga koyup domatesle birlikte 5 dakika harli ateste kaynatin tuz karabiber eklemeyi unutmayin
  bu arada haslanan  makarnamizi  süzün ama kesinlikle soguk suya tutmayin  .

hemen servis icin kullanilacak kabiniza  sirasi ile önce makarna sonrasina  domates sosunu sonra

 brokolileri en son dogradiginiz peyniri ekleyin  makarnaya  soya sosunu yada nar eksisini ilave edip karistrin dogru masaya aci seviyorsaniz sayet hic cekinmeyin bolca serpin üzerine

Afiyet olsun dualara talibim

10 Kommentare:

  1. alsm ablacim hayırlı cumalar:)
    tarif süper ellerine saglik, en kısa zamanda deniyecegim;)
    rabbime emanetsin
    hatice

    YanıtlaSil
  2. Resmen istahim kabardi, hani su an olsa da koca bir tabak brokolili makarna yesem
    Ama aksam kesin bu tarifi uygulayacagim
    Hem makarna hemde brokiliyi cok severim
    Sevgiler
    Sefa

    Sizi takip listeme aliyorum izniniz olursa

    YanıtlaSil
  3. cok lezzetlı ve saglıklı gorunuyor ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  4. @ sevgili hatice deneyince yorumunu paylasirmsin buraya
    @lzzet sefasi hosgeldin .elbette izlemeye alabilirsin maksat paylasim mutlu olurum

    hayat iste cok tesekkür ederim Allah razi olsun

    sevgiler hepinize

    YanıtlaSil
  5. çok sağlıklı bir makarna olmuş. bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. Çokkkk güzel olmuş hem saata gibi hem yemek gibi,
    ben çok seviyorum bu tür yemekleri biliyorsun:)
    ellerin dert görmesin canım...

    YanıtlaSil
  7. bunu yapıyorum işte.
    ama bi daa yaparken sizin tarifinize bakacağım.
    :)
    brokoli nasıl severim ama bilseniz.
    :)
    hele hele çorbasını.
    bi de çok sağlıklı bilirsiniz.
    :)
    yemek blogu arkadaşlarımdan geldim blogunuza.
    örneğin, zeliha, en eski ve samimi blog arkadaşlarımdan.
    yazılarını en sevdiğim ve yakın bulduklarımdandır.
    :)
    öle dolaşıyordum.
    bir kase lezzet, anne eli gibi, bir tutam kekik, benim dünyam ve diğerleri.
    hepsini pek severim ki.
    :)
    sizin tarifleriniz bana çok değişik geldi ama.
    :)
    ama dilinizi sevdim ayrıca.
    :)
    öle bi meraba diyesim geldi şimdi.
    geliriim ki.
    :)

    YanıtlaSil
  8. siyah kuğu da burdaymış ne güzeeeel.
    öykü ve şiirlerini severim onun da.
    :)
    yemek blogçuları nadiren yemek yazsam da hepsi blogumun izleyicisi.
    arada ben de yemek tarifleri yazıyorum ama.
    :)
    görüşmek üzere.
    umarım rahatsız etmedim.
    ettiysem bağışlayın.
    :)

    YanıtlaSil
  9. her yorumun icin ve zaman ayirip, degerli görüslerini biraktigin icin
    tesekkür ederim deeptone
    estafurullah rahatsizlik ne demek mutlu oldum

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle