Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Firin Saksuka

Es selamü aleyküm dostlar hepinize hayirli geceler olsun .
zonklayan ayaklarimin üzerinde durmakta zorlanirken ,tarif ekleme duygum kabardi . Hamd olsun  yinede ..
artik havalar isindikca  yaz günlerine uygun hafif ayni zaman da buzdolap da, hazir beklemesi gereken lezzetler araniyor .
bu verecegim tarifi bol miktar da yapip, buzdolabin da bir kac gün saklayabilirisiniz .nerdenmi cikti bu tarif dün esim alisveristen eve bir kac torba biber ile dönünce benden kizartma istedi .
mutfak zaten su zaman da en sefil durumunu yasarken, birde yag kokusu ve kizatma yaglarinin sicramasina gönlüm razi gelmedi .
yavas da olsa zar zor pisiren firinima adeta yalvarircasina bakip ,ya Allah bismillah deyip  hazirlayip koydum firina.
 biraz uzun sürsede lezzet yönünden güzel oldugu icin paylasayim dedim .ben size normal zaman birimi asagi yukari verecegim tarifin konsepti bana ait
                                                                    
                                                                   malzeme
                                                              2 kemer patlicani
                                                         600 gr yesil biraz iri biber
                                                         4-5 adet  uzun kirmizi iri biber
                                                           1 büyük yemeklik sogan
                                                           2 yesil orta boy kabak
                                                           10 adet kiraz domates
                                                        1 cay bardagi hakiki zeytin yag
                                                             3-4 dis sarimsak ezilmis
                                                                1 cay kasigi kekik
                                                       1 kutu dogranmis konserve domates
                                                           tuz karabiber 1 cay kasigi nane
                                                                   
                                                            
                                                        
patlicanlari yikayip alacali soyun kabaklari catal ile kaziyin biberleri ayni ebatta olacak sekilde ( kusbasi )dograyip tepsiye alin kuru sogani da iri parcalar halinde dograyin  derin firin kabiniza koyun.domatesleri ara ara serpistirin  
üzerine zeytin yagini gezidirin
tuzunu taze cekilmis karabiberi kekigi ve kirmizi toz biberi serpistirin sarimsagi ezip sebzelere ilave edin
elinizle harmanlayin isitilmis 250 derece firinda yaklasik 30- 35 dakika soteleyin. bir iki kez karistirmayi ihmal etmeyin .

tepsinizi disariya alip üzerine konserve domatesi gezdirin biraz karisitirin tekrar ayni sida 20 dakika daha pisirin
pisen yemeginizi servis kasenize alip üzerini maydonoz ile süsleyin ister soguk ister sicak servis yapin
afiyet olsun

7 Kommentare:

  1. Ablacım merhaba. Bu kadar olur dün bende yaptım harika oldu bir sonraki tarifim bu olacak:)). Seninde ellerine sağlık.... Öptümm canım ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba canim hos geldin
      özelttin kendini nerlerdesin ?
      kolay gelsin bende öptüm balim

      Sil
  2. ablam sorma ben balıkesirdeydim geldim. Bu hafta büyük bir süpriz yaptı kardeşlerim. İkininde oğlu olmuştu bu gün benim evde sünnet var tatlı telaş yani... ihmal ettim seni nolur kusura bakma.

    YanıtlaSil
  3. Bu tür yemekleri çok seviyorum
    ,özelliklede soğuk olarak yemeyi seviyorum
    bana salata lezzeti veriyor.

    ben sendeki sunumu yakalayamıyorum kendimde:)
    tabağıma bütün yemekleri toplarım :))
    hani çöpe atmak için artık yemekleri
    bir tabağa toplarız ya aynen öyle:=))
    tabii genelde yalnızken
    öyle yaparım toplumda yaparsam
    herkesin midesi almayabilir görüntüyü:))

    ama sonuçta hepsi bir yere gitmiyormu zaten:)))

    yemeğe yorum yaparken konuyu nereye getirdim:))
    ben özlemişim senin kafanı şişirmeyi gülüm,
    ellerine sağlık,kocamann öptüm.

    YanıtlaSil
  4. Fırında pişdiğinden hafif oluyor..
    Ellerıne sağlık bereketı ile..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. görüntü muhteşem..........
    çok severim...
    ekmeğimi alıp geliyorum....
    :))))
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Elde olan malzemelrle yapıyorum bakalım nasıl olacak inşallah güzel olurda çocuklar aç kalmaz :) buarada senin yemek süper ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle