Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kaparili cupura firinda

es selamü aleyküm dostlar cuma icin ayri bir post daha yazacagim ama, yinedetarife gecmeden  cumamiz mubarek olsun diyorum
suan gecenin sessizligin de yaziyorum .ev ahalisi  derin uykular da .bende ise uyku yok.
 galiba yorgunluktan olsa gerek .bari tarif ekleyeyim degilmi :)
 bozuk firinim bu gün gitmeden evvel bana ,uzun da sürse güzel bir lezzet birakarak gitti .cok sacmami olur yazsam düsündüklerimi ?
onu cöpe birakirken icim bir tuhaf oldu :( üzüldüm sanki bir  yakinimi bir yere birakip kaciyormusum gibi geldi .nede olsa az kahrimi cekmedi zavalli, elinden geleni fazlasi ile yapti .cok zaman kapagini isidan tutamadigim gün olmustur
 bir makinadan bile  insan oglu ne cok sey bekliyor. elden gelenle yetinmiyor hep fazlasini istiyor 
makinadan bile ,
sonucta ise gözünü insanin yanlizca toprak doyurdugu bildigi halde hep daha fazla daha fazla diyor ..
cok uzadi kesiyorum.sonucta firin degilmi .benim icin öyle degil iste 
 tuhafimdir ben mazur görün


tarife gelince
 kisi basi balik hesap etmeniz gerek. cinsi ,sayisi  size kalmis ben  cupura kullandim
tuz karabiber cok az sivi yag aliminyum folyoyu yaklamak  icin


baliklari yikayip temizleyin üzerlerine karabiber ve tuz serpin ,her baligi saracak kadar alufolye koparin
ayri ayri  sarin  agizlarini kapatirken biraz sivi yag gezdirin üzerlerine ama fazla olmasin paketlediginiz baliklarinizi firin tepsinize koyup 200 derece isitilmis firinda 35-40 dakika pisirin son bes dakika agizlarini acip bes dakika tamamlayin cok pismis seviyorsaniz sayet süreyi 10 dakika daha uzatin
bizde balik fazla kurutulmaz ;)

kapari sosumuz icin
yarim cay bardagi hakiki zeytin yag
1 limon suyu
2 iri dis dogranmis sarimsak
1 adet ancuez
kücük bir kavanoz kapari ( 60 gr
50 gr tereyag
yarim bag maydanoz
tuz karabiber

kücük bir tavaniza zeytinyagini koyun icersine bir adet ancuezi birakin. dogdanmis sarimsagi ilave edip ocaga koyun .orta ateste sarimsaklarin kokusu cikip ancuez tamamen kayboluncaya kadar tutun
dikkat edin sarimsaklar yanmasin

tavaniza sIktiginiz bir limonun suyunu ve kapariyi ekleyin ocakta bir kac dakika kaynatin
ocaktan cekin

malzeme sicak iken tereyagini birakin catal yardimi ile erimesini saglayin


dogradiginiz maydanozu ilave edin bu asamada el blendirinizi bir iki kez calistirmak sureti ile malzemeyi parcalamanizi istiyorum

sosumuzu sicak tutmaya özen gösterelim biraz karabiber ile tatlandirmayi ihmal etmiyoruz

pisen baliklarimizi hemen aliminyum folyodon cikarip yanina sosu koyup servise sunuyoruz
kilciklara dikkat afiyet olsun
konsept bana ait yine

12 Kommentare:

  1. Hayırlı sabahlar hayırlı cumalar güzel ablam..
    Fırına veda ettik nihayet demek..tamir edilebilir diye umut etmiştim oysa..peki ya diğerleri?..onlar da mı fırını takip edecek?..inşallah onlar gitmez en azından..
    Fırınla ilgili yazdıkların neden saçma geliyor sana anlamıyorum dediğin gibi onca kahrımızı çeker insan küçük bir şey bile olsa faydasını gördüğü şeyin yokluğuna üzülür..
    Balık muhteşem görünüyor ablacım ellerine sağlık..
    Ama geceleri uyu..güzelliğini koru :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurum .bu gün ancak cevap yazabildim yorumuna cevap ,hakkini helal edesin .tamir olayi malesef olmadi nurum .firin bulasik makinasi ve buzdolabi yeni alinmak zorunda .uyku ile aramiz iyi degil dua et emi bende sevmiyorum daha kötü oluyor insan
      ama uyku tutmayinca civili yataga dönüyor yatak
      sarildim

      Sil
  2. Ayyy nede özledim deniz çipurasını..
    Resmi görünce yutkundum..
    RABBIM e ne kadar sükretsek az verdiği nimetlerden dolayı..

    Ellerine sağlık bereketi ile..
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hakkini helal et sevil .bu durum bana blog kapattiracak
      göz hakkinizdan korkuyorum hemde cok
      rabbim olmayan kullarina da versin
      muhabbetle

      Sil
    2. Aaa..aşk olsun..
      Özlemlerımız hiç bitmez ki kul olarak bizim..
      Nefsimimize bir sahip olsak nede güzel olur bu yaşam ..
      Hakkım yokdur sen de rahat ol...
      Göz hakkı da yemek blogunda başdan kabullenmekdir..
      Rahat ol sen ne olur..
      Ve..sakın blog kapatacağım da deme..
      Sadeliğin..kelamlarının nafi liği..cevap larındaki ince kırılganlığın beni vurdu..
      RABBIM yuvandan huzur hiç eksik etmesin..

      Sevgiler..
      SEVİL ...

      Sil
    3. cansin .
      hep mutahabin senin gibi canlar olsun insAllah
      muhabbetle can

      Sil
  3. Melekim, fırınınla ilgili duyguların beni hiç şaşırtmadı,ben de öyle şeyler hissederim..Hem eşyaların da hisleri var gibi gelir bana..Ben de tuhafım herhalde :) balığı hiç böyle sosla yemedim, malzemeleri bulabilirsem denemek isterim..Hayırlı cumalar..

    YanıtlaSil
  4. aynen aynurum beni cok etkiler esya oda renk insan .
    bana mutluluk veriyorsun telaslarimdan arayamiyorum özledim sesini
    tarife gelince bir kez denesen tutkunu olursun
    muhabbetle can

    YanıtlaSil
  5. we aleykumselam...
    balık nefis görünüyor,ancak aliminyum folyoda pişmesi bir hayli sakıncalı,neden derseniz cevabı aşağıdaki linkte:

    http://www.gidahareketi.org/Mutfaginizda-Bu-Varsa-Hemen-Atin-1388-haberi.aspx

    hayırlı geceler,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Allah razi olsun hayat cemresi bende önceden okudum ayni linki
    birazda kendim arastirma yaptim bu konuda .birincisi bu konu 60 lillara dayaniyor burdaki piyasada bulunan folyolar yiyecek tüzügüne uygun .
    yapmamiz gereken paketlerde söyle belirtiliyor eksi gidalar salamura salca ve kullanmamak .yemegi folyoda bekletmemek kisa süreli pisirmeler de tehlike yok olmuyor ama ayni düzeyde aliminyum almiyoruz vucuda .ve surasi da varki mide rahatsizliklarda kullanilan sütler aliminyum iceriyor ki pisme esnasinda vucuda alinandan cok daha fazla .buda isin komik yani :)
    mutfaklarda kullanilan aliminyum tepsiler paketlemde kullanilan aliminyum düzey onlar gizli tehlike icimize sinmesse sayet kagit icersinde de pisirilebilir duyarliligin icin tesekkür ederim .selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  7. Canımmmm ellerine sağlıkkk harika görünüyor, banada geçen akşam ALLAH razı olsun bir komşum kızartmış dondurma kutusunda verdi ilk başta çok bu yiyemem ben hepsini diye yarısını almasını istedim, tabikide almadı eve gelip yemeye başlayınca iyikide yarısını almamşış dedim:))) bir güzel mideye indirdim:)) ahh yakın olsan arada sana yemeğe gelirdim ne güzel olurdu:)) malzemeler benden sen yap yeterki o güzel ellerinle, bebeğim bu gün ve yarın evdeyim bu hafta sabahçıyım sesini duymayı bende çok istiyorum ve sana anlatacağım çok şey var:))) yalnız ev telefonu halen bozuk , cebi çaldır ben hemen ev telefonuna geçerim netten:) mucuks dularımdasın brehh ne çok yazdım kafanı şişirdim yine:)))

    YanıtlaSil
  8. Allah razi olsun bebegim .
    ah burda olsan yapsam yapsam yedirsem seni sisirsem :P
    seni ararim bebegim cok özledim cünki.yarin aksam mesela ;)firsatini bulursam ögleden sonra insAllah
    sana burdan yazarim cünki cep nr cikmadigi icin kaydetmemistim
    sarildim kocaman kugum benim

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle