Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Agar agar nedir

hayirli geceler dostlar .
eklemis oldugum pastalarimda kullandigim Agar agar sorusu son zamanlar da ziyaretcilerim tarafindan merak konusu oldu nedir agar agar  ?
bir zamanlar arastirmalarimin sonucun da elimdeki yani beynimdeki bilgileri aktarayim  sizlere
taniyalim agar agari  nedir .yazmadan evvel sizlere birazda netten arastirma yaptim ama cok fazlaca bir bilgiye rast gelmedim .
sunu da idda edebilirim bircok kimsenin agar agar ile tanismasina vesileyim .
agar agari arastirma düsüncem seneler öncesin de , pastalara olan merakim ve gayri müslim bir ülkede yasamanin dezavantajlarindan olan domuz katkili yiyeceklerin her yerde bulunmasidir.
hazir gidalar da özellikle ve tüm  pastahanelerde bazi pastalar ve gidalarda jelatin var olmasi .
 alisveris yerlerinde satilan bir cok üründe  hazir olarak buzluklar da satilan pastalarda jelatin olmasi bunun yaninda bir cok evde rahatlikla tüketilmesi! dikkatimi daha cok bu konuya yönlendirmistir
jelatin hem sigir kaynakli, hemde domuz kaynakli olabilir. ama yasadigimiz ülkede domuzun cok kullanilmasi ve piyasada onun etinden tirnagina kadar yararlanilmasi beni agar agari arastirmaya itmistir .
CÜNKi DiNiMiZDE DOMUZ HARAMDIR dostlar  heleki bile bile tüketmek Allah muhafaza
konumuza dönelim
agar agar bir yosun türü
emülgatör olarak kodu 406 dir bircok ülkede senelerden beri kullanilmaktadir ve saglikli kabul edilmistir bu ünvanin adi GRAS .yani saglikli
ilacdan gida sektörüne hatta kozmetikte kullanilmaktadir .kendi agirliginin 20 kati suyu jelllestirebilir .
yanliz bu islemin gerceklesmesi icin kaynatilmasi gerekmektedir .
 kendine has bir tadi yok agar agarin .
neyin icersine konursa onun tadini almaktadir . burada satilan agar agar kalite olarak 10 grami 6 yaprak jelatine es degerdedir .hesaplamayi ona göre yapmamiz gerekmektedir .
80+ 95 derecede isida erir 34 +39 derecede jellesir 
kullanim sekline gelince helale vesile oldugum icin dualariniz da yer almak kaydi ile kullanis seklini yazayim.
bir pasta icin 20 gr agar agar 250 ml su icersine konulup  karistirmak sureti ile , iki dakika kaynatilir .
iliyinca kullanima hazirdir .kendi haline birakmayin tasip her yeri batirabilir
hepsi bu yapim asamasinin   .
dostlar konu derin vahim. bizler sorgulamassak ne yedigimizi ,ne yersek ona döneriz bu unutulmamali .ne yersek oyuz
ne yiyoruz ? biraz olsun bilmek  gerek.
burada helal haram karmasasina girip fetva vermek gibi bir niyetim yoktur hasa rabbime siginirim fetva vermek kim ben kimim .
ama bile bile de lades demek! ne kadar dogru .sizlerden tek istedigim aldiginiz ürünün arkasini cevirip icinde ne var kaynagi nedir sorgulayalim .ailemize yedirdiklerimiz biz annelerin elinden geciyor .
agar agari gönül rahatligi icinde kullanabilirsiniz tamamen bitkiseldir .bellimi olur onu da düsünüyorum talep arttikca piyasada onunda icine birseyler karistirilacaktir bu kacinilmaz korkuyorum
 biz sorguladikca biz yediklerimize sahip ciktikca firsat vermedikce önünü alabiliriz bu olaylarin .
burada yani yasadigim yerde bir konuda rahatim sordugum zaman söylenir mektup yazsam email yazssamda cevabi gelir er yada gec yeterki sorayim sorgulayalim
cok uzattim hakkinizi helal ediniz .
kücük bir not daha agar agar hakkinda.
 kivi ve portakalda jellesme cok az olur yada hic olmaz sonuc hüsran olabilir uyarmis olayim bu yanlizca enzimlerle alakali bir durum
unutmayalim haramin mutlaka bir altarnatifi vardir arayip bulalim Allah bizleri darda koymaz agar agari cok kullandigim icin netten arastirma yapmistim toplu alabilirmiyim diye 25 kiloluk ürüne 950 euro istiyorlar :)
simdilik pk olarak aliyorum türkiyedeki fiatlar nasildir nerde bulabilirsiniz bilmyiorum öncelik aktarlar sonra pasta malzemeleri satilan yerler olarak yönlendirebilirim sizleri
kismetse türkiyeye gelince elbette arastiracagim nasip ederse yaradan insAllah
muhabbetle

13 Kommentare:

  1. teşekkürler bilgilendirme için canım
    bende bizim burdaki pasta malzemesi satan dükkana bir soruyım bakalım varmıymış

    ama o dükkan sahibine çokgüvendiğim için toz jelatinini de kullanıyorum ben...

    Allah boğazımızdan haram lokma geçirmesin.
    Amin...

    YanıtlaSil
  2. birsey degil can
    Allah kimseye nasip etmesin haram lokmayi .amin amin
    sorarasak onlarda ilgileneceklerdir .
    güven meselesine gelince hala git gel,lerdeyim ben can

    süphe duygusu Allah,tandir varsa süphe icimizde elimizi cekecegiz
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  3. insan vücudunda bir damla kan kırk lokmadan meydana gelir hassasiyetinize hayran olmamak elde değil keşke aynı hassasiyeti özeni hepimiz gösterebilsek tebrik ediyorum selamlar saygılar

    YanıtlaSil
  4. Geçen günkü pasta tarifi verdiğin yazıda görüp bende merak etmiştim :D Güzel bi açıklama olmuş :D bende güvenemiyorum pastanedeki pastalara bunu öğrendiğim iyi oldu :D

    YanıtlaSil
  5. valla bilgilenmiş olduk...
    çok sağol...
    Allah razı olsun....
    hayırlı iftarlar....

    YanıtlaSil
  6. agar agar. evet hiç duymadım.
    türkiyede de vardır sanırım.
    sorayım aktarlara.
    :)

    YanıtlaSil
  7. Insanlar Turkiye'de domus yiyor herseyin icine karistiriliyor. Gayrimuslim ulkede hickimse imseyi kandirarak domuz veya urunlerini yedirmez bence Turkiyeye gittiginizde daha cok dikkat edin.

    YanıtlaSil
  8. Sayende böyle bir şeyin varlığından haberdar oldum. Teşekkür ederim :)
    ALLAH razı olsun.

    YanıtlaSil
  9. Ayrıca bu samimiyetinize karşılık bi hatırlatma da benden olsun jelatin sığırdan elde edilmiş olsa bile kesimi konusunda bilgimiz olmadığı veya helal sertifikası(gimdes güvenilir bir sertifikadır bunun dışında ben güvenmiyorum seminerleri ve tanıtımları yok diğer kuruluşların türkiye de http://www.helalgidasertifikasi.info/logolu-urunler/ buradan inceleyebilirsiniz) bulunmadığı takdirde onu da tüketmememiz gerekir.o kadar da abartmayalım demeyelim çünkü bu konu abartılacak kadar önemli biz yediğimize içtiğimize dikkat etmeyip üretmediğimiz müslümanlar olarak piyasa oluşturup hassas olmadığımız sürece her şey normal gelmeye başlıyor zaten.. bu arada sizden Allah razı olsun hiçbir yerden pasta alamıyorduk çoğunda jelatin olduğu için evde yapmaya kalksanız jelatin yine mesele ... dualarımızdasınız biz de dua bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razi olsun
      dualar müsterek baki muhabbetle

      Sil
  10. Hassasiyetiniz ve samimiyetiniz için Allah Razı olsun.

    YanıtlaSil
  11. Agar Agar, aynı isimli yosundan elde edilir. İçine bir miktar jelatin katılarak toz halde satılır. İlaç sanayinde kapsül yapmak ve mikrobiyolojik araştırmalarda besi yeri olarak kullanılır. En iyisi sizin gıda sanayiinde kullanılan cins CMC yani karboksimetil sellüloz kullanmanız. Tamamen kimyasal maddedir. Kabası da duvar kağıdı olarak kullanılır.

    YanıtlaSil
  12. Kutsal dinimizi sitenizin populer olmasi icin kullanmayiniz lutfen.

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle