Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Basemel sosu yapiyoruz

Hayirli aksamlar ola dostlar
eminim cok sey simdiden hazir kulaklar ezan sesini beklemekte .
siz birazcik gezinirken nette, günümüze hem size hem bana kar olsun diye, kendin yap kösesin de basemel sosu üzerine azicik sohbet edelim istedim .
söz veriyorum  fazla tutmayacagim sizi .bir kolayliga vesile olmaktir niyetim .
Basemel sos
firina giren yemekler de kullanilir genelde..
 yogun krema lezzetini andirir , damakta hos bir lezzet birakir kendileri :)
ama gelin görün ki ,bazen yogun bir un tadi, damaga yapisan margarin yada tereyag .
sütün kesilmis hali hicde hos olmaz  degilmi ?
.malzemeden kaynaklanmaz genel de. yapip asamalarin da ,bazi kücük tiolara dikkat ettikmi ,Allahin izni ile sonuc hüsran olmaz .

Burada size ben bir ölcü veriyorum .yemegin miktarina göre bu ölcüyü arttirabilirisiniz.
 bu ölcü tam kaplama degil ama görsellik katmak peynirle bulusmasi icin yeterlidir. makarna üzerine yada sebze üzerine yogun kaplama yapilacaksa iki ölcü yapin derim .
simdi nasil yapildigina kücük benceli  eklentilerine bakalim
neler gerekli bize
1,5 yemek kasigi tereyag (margarin degil duymayayim ;)
1,5 yemek kasigi un hafif tepecikli olsun ilk kasigimiz. ikici yarim normal sekilde alalim
1,5 bardak süt tam yagli olmali
kara kara karabiberler olmasin icinde, bu yüzden beyaz biber kullanalim olurmu ?
tuz ve olmassa olmazi muskat rendesi !.cok olmayacak, his etmeyecek, ama tadini alacaksiniz..
muskat fazla olursa sayet tuhaf bir tat gelir agziniza genzinizi alan. yeri gelir yiyemessiniz bu tattan.
muskat rendesi dedigimiz zaman, toz olmayacak! her aktar da bulabilirsiniz .yada alisveris merkezin de
bir iki adet  poset icersin de, cevizden kücük findiktan büyük haliyle  bazende kücük kutularda satilir .
bir cevizi nerede ise bir aya yakin kullanabilirisniz.
eliniz de ince bir rende üzerinde iki üc kez sürtmeniz yeterlidir .tek basemelde kullanilmaz muskat
patatese brokoliye karnabahara lahanaya ispanaga cok yakisir
sosumuzun yapilisina gelince söyle

kalin tabanli bir tencere kullanalim .
ocagin altini cok acmadan isinmis bir tencere de olsun ki
unumuz yanmadan ,yagimiz yanmadan yapalim islemi .yag eriyip un kavrulmaya baslamali  
beyazdan kirli beyaza dönmeli ama asla yanmamali .karistirma aletiniz cirpma teli olmali kesinlikle kasik kullanmak yok
kenarda kösede kalanlari iyice siyirmaliyiz yani devamli karistirarak ocak basindan ayrilmadan
süt yani basimiz da ölcülmüs halde bizi bekliyor olmali.   
buzdolabindan alinip hemen katilmayacak cooop diye icine,
ilik olmali süt  ,
soguk sütü boca ettiginiz anda topaklanma cok fazla olur ondan sonra ayikla pirincin tasini :)
sütü eklerken ocaktan cekip sütü ekleyip karistirdiktan sonra tekrar ocaga koyup 4-5 dakika kisik ateste kaynatiyoruz .kaynamaya birakmadan tuzunu karabiberini ve muskatini ilave ediyoruz .
basemelimizi hemen kullanacaksak sayet arada karistirmak sureti ile bekletiyoruz .
yok daha sonra kullanacaksak ,üzerine bir strec flim ile kapatiyoruz.
 resmen yapistiriyoruz üzerine basemelimizin . hava alip kurumamali.
öyle kapak kapatip dolaba koymak yok yani
bir basemel sos icin cok laf ettim farkindayim tecrübelerimi hayata gecirmek devretmeye niyet aldim dostlar unutulmamasi gereken asil sudur
 yemek yapmaya baslarken ,ilk Allahin adini anmak sonrasin da sevgi katmak , emek vermek 
 verin ki yiyene sifa olsun
basemelmiz icin kisacik bir lezzet notu düsmek istiyorum
 makarnalar da sebze soslarin da kullanacaksak basemelimizi sosu hazirlarken sonunda
bir yumurta sarisi ekleyip karistirin ve  ocagin altini öyle kapatin
Dualara talibim dostlar hemde coooookca
hayirli iftarlar

5 Kommentare:

  1. ooooooooo sanırım bu tarif bana geldi....
    ben hazırını kullanıyorum yaaa :))))
    ellerine sağlık tatlım...
    sen yaptıysan güzel olmuştur...
    oooh iftarı da açtık karnım doydu :)))
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. beşamel sosu yağ miktarını azaltarak, süt yerine de yoğurt koyarak yapıyorum; ço hafif oluyo(: bi dene sonra bana da gönder:)

    dua ile..

    YanıtlaSil
  3. sagol semmam denemeliyim ama sen bana gel ben göndermeyeyim .yolda bozulur ;)
    siriiiiineeee :D bundan sonra kullanmayacaksin nasilsa ;) yoksa ??

    YanıtlaSil
  4. Beşamel sosda muskatı ilk defa duydum. Çok sevdiğim bir baharat notumu aldım. Yanlız uyarınız çok doğru inanılmaz yoğun bir aroması var çok dikkatli kullanmak gerek. Hayırlı ramazanlar olsun, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. hosgeldiniz sefalar getirdiniz .
    dogru bildigimi zannetiklerimi onaylamaniz mutlu etti beni
    bu konuda egitimi olmayan ben tecrübeden ibarettir yazdiklarim
    Rahman razi olsun .

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle