Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

cilek receli (yine bence )

hayirli pazarlar dostlar bir hafta daha bitirdik rabbimin müsadesi ile .
yorgunlugumdan dolayi hafta sonu birsey üretemedim. arsivim de kenarlar da kalmis bir resim dikkatimi cekti baktim recel tarifi :) kendi kendime dedim  paylasmamisim .
üzülerekte söylemeliyim sakladigim bir kac tarifim vardi ama birseyler yüzünden hepsi malesef silinmis yeniden deneyip resimleyip paylasacagim insAllah .
bu tarifin malesef katogorisi yok o yüzden tatli bölümüne eklemeliyim.
 yada yeni bir katagori gerekli
ama sunuda belirtmeden gecemeyecegim kis hazirliklarim yoktur, receli bile haftalik yaparim

belki de marketlerde artik herseyin bulunmasi sebeb.
türkiyede olsam belki diyorum birseyler yapip  saklayabilirim  kis icin ..
yapilmadigindan dolayi katagoriside yok yani :))

recelimiz cok basit ben kendimize göre olan bir haftalik yetecek bir miktar
500 gr cilek
2 su bardagi seker
bir kac damla limon suyu (sisedeki limon sularindan kullaniyorum ben asit orani daha yüksek )

yapilisi
recelimizi yapmak icin bir gün önceden cilegi yikayip tencereye koyun .üzerine sekeri döküp geceden sabaha kadar bekletin .
sabah cilegimiz suyunu birakmis olacaktir .
ocaga koyup yaklasik 15 dakika kaynatin 15 dakikanin sonunda limon suyunu ekleyin bir 10 dakika daha kaynatin .kaynarken üzerindeki köpükleri alin .kaynama orta ateste olmali ocagin altini kaptin bir kenarda ilimasi icin bekletin daha sonra üzerinde kenarlarin da ara ara olusan , köpükleri iyice temizleyin .
vanilya kokusunu seviyorsaniz sayet, recelin bitimin de 1 pk vanilya sekeri ekleyebilirsiniz
servise hazirdir  su haliyle ;)
ekmeginize önce kaymak üzerine recelinizi sürün
sifa olmasi dileklerimle

5 Kommentare:

  1. Ellerinize sağlık çok severim, Sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. Miiiihteşeeeem bir görüntüüüü zaten resim bittiriyor beni ellerine sağlık çok da severim kendilerini..
    Kaçtım ben kaçtım parka gidiyoruz biz sarıldım ablammm

    YanıtlaSil
  3. tesekkür ederim simgecim benden de sevgiler

    degmesin yagli boyam iyi eglenceler
    yagmurlu hava burada biz evlerdeyiz
    yatagin altina kulube yapmakla meskuluz hala :)

    YanıtlaSil
  4. Hım kızarmış ekmekle ne güzel olur :)ben Tr deyim de sanki kışlık mı yapıyorum (yüzü bile kızarmayan 18 yıllık ev hanımlığı katogorisinden zaten beceremiyorumda)dolapta kalan meyveleri bile ay zie yazık olmasın diye anında kaynatıp reçel yapabiliyorum.Misal erikler kalmış attım dolaba kışın kaynatıvericem bir kavanoz:))Bu arada ne kadar preofesyonel bir görünümü var sitenin tebrik ederim yani..
    Hayırlı mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlıkkk
    canım hiç abartısız kahvaltıda bir küçük kavanoz yiyorum:)))
    tabi her sabah değil:))))
    çok güzel görünüyor,ben kışlık yapıp yazdan bitiriyorum:))

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle