Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ananasli -süt karemelli Pasta


Hayirli pazarlar dostlar .
gelecekti dün tarifimiz ,lakin bilgisayarim kendice birseyler yapmaya baslayinca .onu denetlemeye aldik .
bu sebeble aksam bilgisayarimi kullanamadim  ..
tarifimiz meyva sepetim de duran ananasin ,bana veda etmek icin iki yada üc günün var ona göre birseyler yap sinayallerini göndermeye basladiginda cikti ortaya .
pastamiz ananasli .düsündüm ,ne yapsam ne etsem :(
rutinlikten cikmis birsey cikarmak her zamanki kuralim  .ve olay yukardaki haliyle son buldu .
yapim süresine bakinca yorucu gibi gelecek, inanin  hic de öyle degil .
simdiden kolay gelsin lezzet patlamasi garanti diyorum .
ister tatli niyetine, ister pasta .nasil isterseniz artik .
tek sartim, taze olgunlasmis ananas ..
haa olmazmi ? taze olmassa .sanirim olur, ama o aromayi yakalamak bence cok zor olur ..
benden demesi
belirtmek istedigim diger bir konu ise
biliyormusunuz sIkintisini yasadigim tek sey isim bulmak pastalarima öyle yüzeysel isim bulmak istemiyorum .inaniyorum ki lezzetlerim sevilerek tüketilmeye devam edecek. bunun icin isimlerinde özel olmasini istiyorum .
ve kisa bir not dün 150 üyem yani takipcim oldu sultan taci pastasi yayina girecek .lakin bu pastamin onun gölgesinde kalmasina gönlüm el vermez .o sebepten önce bunu yayinliyorum .
yani cocuklarimi ayiramiyorum :))
hadi pasta ya dönelim gerekli malzemeler gelsin
keki icin
2 yumurta
125 gr toz seker
125 gr oda isisinda tereyag
1 cay bardagi süt
yarim pk kabartma tozu
2 su bardagi +ceyrek su bardagi un

meyva ara malzemesi
1 büyük ananas
1 su bardagindan bir parmak eksik seker
1 yemek kasigi tereyag
1 portakalin kabugunun rendesi
1,5 cay bardagi elma suyu
1 cay bardagi kuru üzüm
1 cay bardagi iri dogranmis ceviz

üst krema malzemesi
400 gr labne peynir
250 gr maskarpon peyniri
2 yemek kasigi pudra sekeri
4-5 kasik hazirlanan  meyva karisimin suyu

en üst sütlü karemel malzemesi
1 cay bardagi toz seker
200 gr krema
1 yemek kasigi tereyag
2-3 yemek kasigi süt

ananasimizi soyup ortadan resimde görüldügü üzere dörde ayirip  ortadaki
sert kisimi cikariyoruz kusbasi seklinde dogruyoruz

tavaya sekeri koyup erimesi icin bekletiyoruz. dikkat edelim yanmamali

üzerine hemen ananasi ve elma suyunu  ilave edip bir iki kez karistiriyoruz
seker topaklanma yapacaktir telaslanmayin, nasilsa eriyecek. arada karistirin yaklasik 6-7 dakika kaynatin
seker icinde erimis  parlak karemellesmis halde olmali

üzerine cevizi üzümü portakal kabugunu ekleyip
 bir iki dakika daha kaynatin ocaktan cekip, ilimaya birakin
o ilirken firinimizi 180 dereceye ayarlayip kekin islemine gecelim

cirpma kabimiza sekeri ve tereyagini koyup cirpalim iyice erimeli seker .
üzerine teker teker yumurtalari ekleyelim cirpmaya devam edelim kabartma tozu ile karisitirdigimiz unu ve sütü ekleyerek karistiralim  
hafif yaglanmis borcam dikdörtken tepsiye döküp düzleyin .

ananas karisimimizin 4/3 ayiralim fazla olani kekimize az olani üzerine kullanacagiz

ananas karisimini kek hamurunun üzerine  serpistirin, bir iki kasik suyundan da tabi

isittigimiz firinda yaklasik 20-25 dakika pisirin

sogumasi icin yarim saat bekletin

krema malzememiz icin cirpma kabina labne peyniri, maskarpon peynirini pudra sekerini
ve meyva karisimin suyundan biraz ekleyip pürüssüz oluncaya dek cirpin

üzerine ayirldigimiz meyva karisimini ekleyip karistirin ama spatula ile parcalanmasin

hazirladigimiz karisimi sogumus olan kekimizin üzerine sürelim .spatula yardimi ile  düzleyelim

en üst karemelimizi hazirlamaya gecelim .
ugrastiniz ama inanin bu sosla vurgun yapacaksiniz
sekeri ocaga koyup erimesini bekleyin .
seker eriyince ucuk kahverengi altin rengi almali ama sakin yanmamali

üzerine kremayi tereyagini koyup karistirin 3-4 dakika kaynatin karistirirken

bu resmi neden koydum karemeliniz kaynarken bu görüntü olabilir kasiginizda
onun erimesini beklemeyin icinden cikarin okadar

hafif iliyan karamelimizi pastamizin üzerine akitiyoruz
bir  saat dinlendirdigimiz pastamizi dilimleyerek servise sunuyoruz .
cok ugrasacak ama tadini unutamayacaksiniz .
demedi demeyin .
afiyet sifa olsun dualariniza talibim dostlar
bu arada resimli anlatimlarin sonu gelecek sanirim, resimlerle ugrasmak cok vaktimi aliyor dostlar



15 yorum:

  1. yine size özgü değişik bişi geliyo demek ki.
    zaten sizin yemek kültürünüz bana en değişik gelen.
    ve hep değişik yemekleri denemeyi severim.
    sizinki birçok mutfağın karması gibi bişi.
    :)

    YanıtlaSil
  2. tesekkür ederim deeptone
    evet yine bana ait bir tarif Allahin izni ile
    biraz islerim var ekleyecegim sonra tarifini

    YanıtlaSil
  3. görüntü beni etkiledi zannediyorum tadıda etkiler merakla bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. resim süperde tarif gelse dahada süper olacak canım.ellerine sağlık.seviler.

    YanıtlaSil
  5. resimlerin çözünürlülüğü etkiledi beni , sanki tutabilirmişim gibi canlılar , blogunuz ve tarifleriniz çok güzel , zaten yemek bloglarına bayılıyorum , şimdi takibe alacağım , gelirseniz bende beklerim
    kibelem.blogspot.com

    YanıtlaSil
  6. sevgili kibele demirtas .hosgeldin arkadasim .
    senin haberin yok ama sen uzunca bir süredir beklenen bir üyesin :)
    nedenine gelince .üye sayim 124 iken kendi tarifim bir pasta olan sultan taci pastasinin tarifini 150 .üyemin serefine yazacagim demistim ve sen 150 üyesin .
    sevgiler tekrar hosgeldin .

    YanıtlaSil
  7. kibeleee! hoşgeldin!
    bugünü aslında nasıl sabırla bekledim bilemezsin!
    gelsin sultan tacı:D:D

    sayın ablacığım allah ne verdiyse (adını bilmiyor olmam ne acı..)
    biloğunu iftara kadar bana kapatır mısın?
    giremiyeyim nolur!
    ağzımı geçtim; beynimin suları aktı(:

    YanıtlaSil
  8. Cok enfes bir pasta olmus canim, ellerine saglik....Hayirli ramazanlar...

    YanıtlaSil
  9. semma tarif yine gelemiyor canim
    üye 149 birisi komplo kurdu :) sanki hep 149 kalacak :D
    ismim melek ablam
    sevgiler tüm dostlara.

    YanıtlaSil
  10. enfes görünüyor yaptığın yemeklerin tadına bakabilmeyi çok isterdim

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık tatlım...
    miiis miiiiis...
    1 dilim de ben istiyorum...
    akşam çayımın yanına...
    hayırlı iftarlar...

    YanıtlaSil
  12. Ohiyyy bu nee süperr cancanım bu harikaa bir şeyyyy,
    ellerin dert görmesin canım,
    olmazzz resimli anlat gerekirse hafta da bir tarif koy
    ama böyle detaylı anlatman seni farklı kılıyor, ve hiç yemek yapmayı bilmeyenler için çok faydalı ,
    dua alıyorsun,
    kocamann öptüm dualarımdasın,
    bide seviliyorsun
    bide çok seviliyorsun:)))

    YanıtlaSil
  13. yorumlari okuduysan fark etmissindir, bugün ben senin üc tarifini denedim:)
    dondurma, patatesli manti ve ananasli pasta:)
    hepside lezzetli, pastayida becerdim herhalde...ugrastiriyor ama güzel oluyor:) tabi her tarifin gibi:)

    Tugba

    YanıtlaSil
  14. Cok guzel ellerinize saglik bu labne peynirin almancasi ne?

    YanıtlaSil
  15. @Adsız
    tesekkür ederim
    labne peynir .krem sürme peynir oluyor
    mesela pinar labne peynir olarak geciyor

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle