Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Helvayi hakani



hayirli geceler dostlar .degisik birseyler olsun istedim hafta basinda sizlere ;)
helvayi hakani bir osmanli tatlisi .cok önceleri eklemistim sayfama ne hikmetse kayboldu .dedim yeniden yapip paylasayim .
malzeme
1 su bardagi pirinc unu
1 su bardagi nisasta
1 su bardagi un
200 gr tereyag
2,5 su bardagi toz seker
300 gr cicek bali
4 ,5 bardak süt

öncelikle bir tencereye sütü ve sekeri koyup karistirin. isinan süt bir kez kaynayinca


ocaktan alip icersine bali ilave edin .iyice karistirin bal cözülsün

baska bir genis tencereye unu nisatayi pirinc ununu ve tereyagini koyun .
kavurmaya baslayin, yag eriyinceye kadar harli ateste daha sonra kisik ateste kavurmaya devam edin
kavurma esnasin da karistirmayi birakmayin

kavrulma islemi yaklasik 15 dakika sürüyor. malzeme sararinca icersine

tencereyi ocaktan alip  sicak sütü ilave edin (yanliz dikkat ocaktan cekmis olun   ve yanmamaya dikkat edin
asiri kayniyor )  iyice karistirip kapagini kapatip 15 dakika dinlendirin


dinlenen helvanizi iyice kasik yardimi ile karistirin
dilediginiz kalibi kullanarak yada iki kasik yardimi ile sekil vererek porsiyonlara bölün


agzi kapali kaplarda muhafaza edin
afiyet olsun .
ruhlari sad olsun padisahlarimizin helvalari bile muhtesem
hayirli haftalar 


14 Kommentare:

  1. Bak bak yatarken yapılacak şey mi bu şimdi bana:)))
    belki şekerim yok:)
    belkide irmiğim yok:))
    belki çok canım çekecek! ne yapacağı şimdi çabuk yolla bana:)))
    şaka diyorumm canım
    şimdi sen canımı çekti diye dert edersin kendine bilirim seni :)
    ellerine sağlık kocaman öptüm dualarımdasın ...

    YanıtlaSil
  2. oy kiyamam sana :( ne edeyim ben simdi

    YanıtlaSil
  3. Siyah kuğum hep böyle yapıyor bilinçli olarak böyle yapıyor gecenin bir vakti yapamayacak durumda olduğumuz zaman yayınlıyor tarifleri :p

    Onu sefiyommmmmm

    YanıtlaSil
  4. ah ölücem ben .
    ne edeyim nerelere gideyim ben :P
    Allah iki kardes verdi bana hamdü senalar olsun Rabbime
    o sizi sizden cok sefiyooooo

    YanıtlaSil
  5. offff süperler ama bunlar...

    YanıtlaSil
  6. Ama ben helvayı çook severimmm..Hani bana??? Ellerine sağlık gülüüm..

    YanıtlaSil
  7. Hazır taze ballar sağılmışken mutlaka denemeliyim ablacım.Ellerine sağlık mükemmel olmuş.

    YanıtlaSil
  8. canım helva harika görünüyor...
    sunum da çok güzel olmuş...
    elleirne sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. canlarim hepinize ayri ayri tesekkür ediyorum
    ziyaretleriniz icin minnettarim
    hepinizi seviyorum
    sirinem, tatlidan tuzluya damakcim
    swotpisces hosgeldin arkadasim nickinin anlami ney ??

    YanıtlaSil
  10. CANIM BENİM NARİN ELLERİNE ÇOK YAKIŞMIŞ..
    SENİN ELİNDEN YERİM BEN...
    ŞİFALAR OLSUN İNŞALLAH..

    YanıtlaSil
  11. hepsi birbirinden güzel ve nefis görünüyor bana kalırsa ramazanda siz bunları yayınlamayın:)

    YanıtlaSil
  12. Ablam bu tarif ne, bu şekil ne. Sen hep böyle güzel şeyler yapmak zorunda mısın?

    YanıtlaSil
  13. Salamaleikum bubtarifi princunu kulanmadan yapabilirmiyim lutfen
    Ceveb verirseniz sevinirim bugun denicemde ondan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aleyna aleyküm selam
      malesef olmaz özelligi oradan geliyor
      dua ile

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle