Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Köfte esliginde Polenta

sis köfte eslinde polenta tarifimiz .
dün festivalde satisa sunulan polentayi görünce bu gün gönül rahatligi ile ekleyebilirim düsüncesini getirdi bana
toplumumuzda polenta fazlaca taninan bir lezzet degil .
cok doyurucu tok tutcu ve besleyici ben köfte ile beraber servise sunmustum siz köfteyi ayri polentayi ayri olarak uygulayabilirsiniz.
gerekli malzeme köfte icin
500 gr orta yagli kiyma
1 kuru sogan
yarim demet maydanoz
6 yemek kasigi galeta unu
1 yumurta
6 yemek kasigi su
1 yemek kasigi hardal
1 kahve kasigi silme kimyon
1 kahve kasigi silme kekik
1 kahve kasigi silme toz kirmizi biber
tuz karabiber
köftemiz icin kiymayi yogurma kabina aliyoruz sogani rendelemenizi istemiyorum cünki suyu kiymayi karartiyor
 cok ince bir sekilde dograyalim .maydonozuda dogradiktan sonra ,yumurtayi kiralim icine. baharatlari  tuzu karaboiberi ekleyelim güzelce yoguralim

avcumuzun dolusu harcimizi uzun köfte seklinde hazirlayalim ortasina sekilde görüldügü üzere tahta sisleri koyup yukaridan birlestirelim

bu sekilde tüm köftelerimizi hazirlayalim

isitilmis teflon tavada kizartip sicak bekletelim

polenta icin ocaga 4 su bardagi su koyup kaynatalim icersine tuz ve karabiber ekleyelim

bir su bardagi misir irmigini kaynayan suya karistirarak ilave edelim topaklanma olmasin

yaklasik 15 dakika karistirarak orta isida pisirelim suyunu cekip püre kivamini almali .kivamina gelince icersine 100 gr yakin tereyag parcasi koyup karistirmaya devam edelim

tereyaginida icine alinca üzerine bir su bardagi parmesan peyniri ekleyelim .(parmesan bulamassaniz kasar peyniride olur)  biraz muskat rendesi karabiber ve dogranmis maydonoz ilave edin

ister köfte ister balik isterseniz tavuk hepsine uyar polenta ;)
kalan polentaniz olursa bir gün sonra yaglanmis tepsiye elinizle bastirin üzerine biraz daha peynir dogru firina dilimleyerek servis yapin .
afiyet olsun

10 Kommentare:

  1. Polenta istiyorummm:)) ellerine sağlık
    can canım seni özledim sarıldım hasretle
    canım bak ben ne yaptım :))
    hazır evdeyken Sevil'i yazayım dedim:))
    ama taslağa alışık değilim ya hepsini yayınladım:))
    sırayıda karıştırdım:)) düzenledim ama bilmem:))

    YanıtlaSil
  2. poelntayi ilk ve son :) kez THY ile seyahat ederken yemistim. sonra arastirmistim nedir diye, Italyan sanirim. degisiklik seven misafirlere yapilabilir. tarifi denenecekler listesine aldim!

    YanıtlaSil
  3. Rabbim nasip ederse ne güzel yemekler yiyeceğim :)
    İnşallah AMİN!!!

    YanıtlaSil
  4. tek kelimeyle bayıldım canım...
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK TATLIM MÜKEMMEL OLMUŞ.
    ALDIM MİSSSSSSS.

    YanıtlaSil
  6. MaşaALLAH ne marifetlisiniz.
    Ellerinize sağlık harika ve çok lezzetli görünüyor.

    YanıtlaSil
  7. Of ki ne of ellerinize kollarınıza sağlık,bu tarife bayıldım ve mutlaka ama mutlaka deneyeceğim. Çoooook teşekkürler, kocaman sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  8. Mısır irmiği bulmak kolay mı acaba Türkiye'de. Hiç rastlamadım ama araştırmakta fayda var. Çok beğendim bu tarifinizi de. Elleriniz dert görmesin :)

    YanıtlaSil
  9. sevgili deniz hos geldin bloguma ve gönlüme .iltifatlarin icin cok tesekkür ederim Allah razi olsun
    ben bulabilecegini düsünüyorum .büyük marketlere bakmani tavsiye ederim
    sevgiler

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle