Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Marine edilmis Zeytin

es selamü aleyküm dostlar hepimizin cumasi mubarek olsun .
kendin yap kösesine bu gün zeytin ile bir paylasim sunmak istiyorum .burada alisveris merkezlerinde özel marine edilmis zeytinler satilmakta haliyle fiyati normal zeytinlerden pahali .
bazen türk alisveris merkezlerinde de görüyorum lezzet olarak elbette güzel .
zeytin adina bir kac bilgiyi de paylasayim ben resimde görüldügü gibi alacali zeytin almak taraftariyim cünki boyasizdir .tam siyah zeytinler genelde boya iceriyor ve bu boyanin sagliga zararli oldugunu düsünüyorum cünki yapay .yapay olan hicbirsey dogada yok neden bünyemize girsin .bu sebeple lütfen alacali zeytin olsun .
lezzetine lezzet katmak adina tavsiye babinda kendi zeytin tabagima uyguladigim tarifi vereyim hemen .
zeytin aldiginiz zaman öncelikle sicak suda biraz bekletmenizi istiyorum yaklasik 10 dakika .daha sonra bir kac kez yikayip saklama kabina koyun .üzerine sade zeytinyag önermiyorum buzdolabinda saklandiginda ani kullanimlarda donmus bir yag tabakasi ile karsilasiyoruz .bu sebebten zeytinyag ve cicek yagi karisimini üzerine gezdirin biraz bol olmali hem bozulmasina önleyecektir zeytinimizin .üzerine bir iki kasik limon sirkesi gezdirelim .buda küflenmeyi önler .daha sonra yaklasik yarim kahve kasigi tuz, bir cay kasigi kekik ,bir cay kasigi pul biber ,bir dis ince dogranmis sarimsak elbette bu arzunuza kalmis dilerseniz koymayabilirsiniz biraz taze cekilmis karabiber, yarim cay kasigi toz kisnis ekleyip  karistirin. ve buzdolabina  kaldirmadan evvel bir adet defne yapragin yagin icersine gömün .lezzet farkini eminim fark edeceksiniz bu uygulamayi yesil zeytinlerede yapabilirsiniz kücük bir öneri daha birakayim buraya yesil zetinlerin cekirdeklerini cikarin ve soyulmus badem ile doldurun öylelikle bu marineyi uygulayin ama sarimsak bu durumda mutlaka olmali
afiyet olsun  

5 Kommentare:

  1. Çoook teşekkürler bu güzel bilgiler için..! Bir zeytinsever olarak bu marineyi mutlaka deneyeceğim. Defne yaprağıyla hiç düşünmemiştim, bayılırım! Kocaman sevgiler!

    YanıtlaSil
  2. zeytin kahvaltıda en çok tükettiklerimdendir...
    zeytin aynı zamanda cennet meyvesidir....
    çok seviyorum çooook...
    elleirne sağlık canım...
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  3. Hayırlı cumalar bitanem,
    ben bir kez dalından toplayıp
    salamura yapmıştım çokta güzel olmuştu:)
    ellerinden öptüm ellerinden...

    YanıtlaSil
  4. Sen bir mutfak hazinesisin..
    Hayırlı sabahlar ablam..

    YanıtlaSil
  5. hımmm bu bilgi faydalı oldu. biz de benzerini yapıyoruz. kırık yeşil zeytinle.
    :)

    YanıtlaSil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle