Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mayonez Yapiyoruz

Dostlarim kendin yap kösemiz de  bu gün  mayonez yapiyoruz eminim ramazan da isinize yarayacaktir .
sahsen icindekinin ne oldugunu bilmek bile kafi yapmak icin .
piyasadakiler de genelde koyulastirici kullaniliyor .bu guarkenmehl  oluyor  nedense cünki isitilmaya maruz kalmadan koyulasma sagliyor
emülgatör olarak piyasadaki nr 412  dir türkce ismi ise arap zamkidir
bir tohumdan elde edilir organik ürünler de dahi kullanilmasina izin verilmistir . sözde zararsiz gibi ama yenilen  miktar cogalinca midede ve bagirsak sindirim sisteminde kramplara sebeb olabiliyor özelllikle kücük cocuklarda .
hatta ki tikaniklik bile yapabilir .ikinci bir nokta ise alerjik bünyeli kisiler de reaksiyonlara neden olabilir alerjiyi tetikler .alerji yapmayan ürünlerle birlesince capraz alerji denilen olaya sebeb verebiliyor
kozmetik ürünlerinde bile kullanilir bu madde .piyasada bulunan bir cok gidada vardir .
özellikle cocuklarimiz ketcap ve mayonezi cok seviyorlar
bu iki ürün her evde vardir mutlaka benim evimde de var ama cok fazlaca tüketmesine müsade etmiyorum acil durumlarda az olmak kaydiyla kullanilmasi mümkündür ..
Mayonez yapimi zor olmayan her  ev haniminin yapabilecegi bir sey .bu sistemle uzun uzun cirpmaya gerek kalmadan yagi damla damla saatlerce tutmasini beklemeden ve en sonunda hüsrana ugramayi göze almadan kendiniz yapabilirsiniz .hadi deneyelim
malzeme
1 yumurta büyük boy
1,5  su bardagi siviyag dilediginiz ama zeytinyagi haric
2,5 kahve kasigi dolusu  hardal
1 yemek kasigi dolusu sirke
1 kahve kasigi dolusu limon suyu
bir tutam seker
biraz tuz biraz beyaz karabiber  (Tuzu kullanirken dikkatli olalim hardal kendisi tuzludur )
öncelikle yumurtamizin tazeliginden emin olmaliyiz. eger emin degilseniz bir ölcü kabini su ile doldurun
icersine yumurtayi birakin yumurta dibe cökerse tazedir,
 ortada ise söyle böyle ama garanti kullanmayin derim mayonezde.
 en üstte yüzüyorsa direk cöpe !


simdi tüm malzemeyi bir ölcü kabina koyuyoruz burada kullanacagimiz alet el blendiri
islem söyle
el blendirini tam dibe dayiyoruz kendimize dogru kenardan  yukariya dogru yavasca cekiyoruz
katilasma aninda olusacaktir zaten

bir iki kez ayni islemi tekrar edince mayonezimiz hazir .
bu kadar :) 
buzdolabin da agzi kapali kaplarda 1 hafta dayanir
salatada ve  dilediginiz her yerde kullanabilirsiniz
ama lütfen yumurta tazeliginden emin olalim

size kücücüüük bir bilgi daha vereyim
 günü gectigi halde mayoneziniz bitmedi ise sayet
kalani saclariniza uygulayin
banyo öncesi
saciniza sürüp yarim saat 45 dakika bekletin ilik suyla durlayip daha sonra sampuan yapabilirsiniz
bende söylemesi ;)
muhabbetle dualara talibim

12 Kommentare:

  1. evde mayaonez yapmayı hiç denememiştim...
    ellerine sağlık tatlım...
    yaklaşık 1 yıldır mayonez tüketmiyorum...
    kendilerini bıraktım :)))
    terkettim...
    kilo almamak için :)))

    YanıtlaSil
  2. LIKE!!!!!!!!!!
    Sen bir hazinesin Sen bir hazinesin Sen bir hazinesin!!!
    Dedim ya manda boyu bir nazarlik sart sart sart ablam!
    Ellerinden operim o guzel kalbin guzel ellerinden!

    Sac icin verdigin tavsiye de cok cok cok guzel ben denedim bir kez cok eskiden cok faydasi var!

    LIKE!

    YanıtlaSil
  3. Yemegi görsel bir sanata çeviren ablam. defalarca deneyip bir türlü beceremediğim mayonezi ne pratik anlatmışsın. hemen deniyorum sonucu bildiriyorum bu arada patlıcanlı makarna harika oldu hemen ertesi gün yaptım. foto çektim ama tembellikten yayınlamadım. bunu tutturursam ikisinin birden tarifini vereyim... öpyüyorum ablacım. bu akşam dualarda buluşalım...

    YanıtlaSil
  4. malzemeleri kavanoza koymak dahil 2 dk sürmedi yapımı harika bir sonuç çıktı inanamıyorum yıllarca uğraştım yaaaa.. Ablam Allah bin kere razı olsun senden kurtardın beni o pis şeylerde. Çünkü ev halki vazgeçemiyor mayonezden...

    YanıtlaSil
  5. Ablacım ikisinide yayınladım ama tarif vermedim üstadın elini öptüm sana yönelendirdim.

    YanıtlaSil
  6. Bu bana lazimdiiiiiii!!!!! Tesekkür ederim Melek teyze...
    eminim hazir mayonezlerden daha güzeldir ve tabikide daha saglikli:)

    Tugba:):):)

    YanıtlaSil
  7. balim Allah senden razi olsun.
    kolayliklara vesile olmak niyetim
    beni okadar mutlu ettin ki anlatmam mümkün degil .
    kendi kendime konusuyormusum gibi geliyordu yaptigim yayinlar.
    böyle bir cevapla karsilasinca cok sevindim .
    sarildim balim .elbet bulusalim dualarda
    ve tabiki yayinlayabilirsin

    YanıtlaSil
  8. Ablam ne demek kendi kendime konuşuyorduk hayranların ortada daha fazlası da var adım gibi eminim sadece sen onların basını döndürecek tarifi eklemedigin için bozmuyorlar sessizliklerini optummmm annemdeyim

    YanıtlaSil
  9. Canımmm bende bir defa denemeye kalkmıştım ama pek başarılı olamamıştım:))
    ellerine sağlık güzel yüzü kalbine vurmuş arkadaşım...

    YanıtlaSil
  10. Ne kadar da pratikmiş.Çok sevdim bu tarifi...

    YanıtlaSil
  11. ABLAM ALLAH SENDEN RAZI OLSUN TARIFLERINI YAPIYORUM COK GUZEL LAKIN MAYONEZI YAPTIM TADINDA ACILIK VARDI YIYEMEDIK NERDE YANLIS YAPTIM BILGILENDIRIRSEN COK SEVINIRIM AYSE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgili aysem .
      aciligin iki kaynagi olabilir ablam .ya kullandigin hardal aci idi, yada karabiber türü .
      onun haricinde diger malzemeler bu soruna yol acmaz ablam .
      mümkün mertebe tek arzu ettigim sizlerden bu tarifte taze yumurta kullanmalisiniz
      Hakkini helal et ablam ama tarif eksiksizdir
      bir kez daha denemeni isteyecegim senden yazdigim iki noktaya dikkat ederek tamam ve lütfen beni bilgilendir
      hardallarindan cesitleri mevcuttur aci olanindan tatli olanina kadar .
      muhabbetle aysem

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle