Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Mentoren -Seftali pastasi


hayirli geceler dostlar
neden mentoren?. mentoren ne demek?.
mentoren egitmen demek .gecen pazartesiden itibaren süren bir haftalik bir kursumuz vardi medya egitmenligi.
 sükür tamamlandi görmüs oldugunuz pastayi ilk oraya yaptim, son gün berberce yemek ve kursun bitimini kutlamak icin . arkadaslar tarafindan cok beyenilmesine ragmen icime sinmeyen bazi noktalari degistirmek icin bir kez daha yaptim .ve bu sefer diledigim gibi oldu elhamdülillah .
hamurundan dizaynina tarifi bana ait .
 isminide o haftanin anisina kalsin diye mentoren koyduk .aslinda uyduda bu pastaya bir cok yeniligi bu pastada denedigim icin bir nevi bana egitim veren bir pasta oldu sizler icinde egitmen olmasi dilegi ile malzemeler söyle
taban keki icin
2 yumurta
125 gr seker
100ml süt
100 ml siviyag
150 gr un
20 gr cikolata kakao orani yüksek olsun
yarim pk kabartma tozu

seftali jölesi icin
5 yemek kasigi toz seker
30 gr agar agar
700 ml konservenin suyu ile tamalanmis su   
1 büyük kutu konserve seftali kompostosu
.
2 poset krem santi
bir bucuk bardak soguk süt
200 gr krempeynir
20 gr rendelenmis cikolata

kenarlari icin 250 gr kedidili büskivi
büskivileri islatmak icin iki bardak kadar soguk süt
süsleme icin eritilmis cikolata

kekimizi yapmak icin öncelikle cirpma kabimiza yumurta ve sekeri koyup homojen bir kivam alincaya kadar cirpiyoruz icersine sivi yagi sütü ekleyip kabartma tozu karistirilmis unu koyup karistiriyoruz .yagli kagit serilmis kelepceli 26cm kalibimiza döküyoruz

üzerine rendelenmis cikolata serpistiriyoruz

isitilmis 180 derece firinda yaklasik 25 dakika pisiriyoruz pisen kekimizin kelepcesini cikarip sogumaya birakiyoruz

seftalileri süzelim yanliz suyunu atmayalim ocaga tenceremizi koyup icersine agar agari sekeri
konserve suyunuda 700 ml olacak sekilde su ekleyerek tenceremize bosaltiyoruz .kaynayinca icersine dogradigimiz seftalileri ekliyoruz. bir kac tasim da bu sekliyle kaynatalim

ocakta iken seftali jölemizi el blendiri ile cekiyoruz iri parca kalmamali

seftali jölemizin 4/3 nü cam bir tepsiye döküp buzluga koyuyoruz. disarida bekletirsek donmasi uzun zaman alabilir buzlukta ise  cok kisa sürede sertlesecektir geri kalani jölemizin üzeri icin bekletiyoruz

donan jölemizi kücük küpler halinde kesiyoruz

bu haliyle bile cok güzel geldi gözüme eklemeden edemedim resimi :)

soguyan kekimizin etrafina cember gecirelim .kenarlarda bir büskivi girecek kadar bosluk olmali 
 büskivi tabana kadar degmeli
sonra kenarlarina süte batirdigimiz büskivileri dizelim

cirpma kabimiza sütü ,krem santiyi koyup katilasincaya kadar cirpalim.
sonra icersine krem peynirinide koyup iyice karistiralim

kremamiza seftali jölemizi ekleyip spatula yardimi ile dikkatlice karistiralim
parcalamak yok ;)

yerken arada agzimiza cikolata parcalari gelecek ya cikolatayi da ilave ediyoruz

hani seftali jölemizin hepsini dökmemistik tepsiye,o kalan jölemizi de pastamizin üzerine döküp
düzlüyoruz

süsleme icin buzdolabin da en az 4 saat dinlediriyoruz daha sonra cemberi cikarip dilediginiz gibi süsleyip dilimleyerek servise sunuyoruz
dilimledikten sonra cektim asagidaki resimi ;)

47 Kommentare:

  1. Yaaaaaaa o yakında bu yakında bak intikamım acı olacak bebişim:))
    çok harika görünüyorya var ya Sevil'in öyküsüsnü öyle bir yerde bırakıcağım ki çatır çatır çatlayacaksın:)))
    kocamannn öptümmmm
    özledim!

    YanıtlaSil
  2. :D :D
    heyecan olsun azicik .iste bende böleeee bekliyorum sevili
    özledim sarildim

    YanıtlaSil
  3. Ama canım ben neden her zaman yazamıyorum biliyorsun:( banne ya : ))

    YanıtlaSil
  4. Allaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahııııımmmmmmmm!
    Allahım Ya Rabbim..
    ..sonra da yataktan düştüm..rüya bu dimi??

    YanıtlaSil
  5. Melegim nasil bir guzelliktir bu :) gozum diger tarifi beklerken, bunuda da beklemeye aldim..heyecanla beklemedeyim yani :) ozlemle opuyorum seni gulum..

    YanıtlaSil
  6. harika görünüyor, ama ben bu kadar uğraşabilir miyim ondan endişeliyim :) canımın çektiğiyle kalıyorum (:

    YanıtlaSil
  7. Enfes görünüyor.
    Sanki bir şaheser:)
    Ellerine,emeğine sağlık canım.
    Bu ara böyle nefis görüntülere iç geçirmekle yetineceğim sanırım:)
    Muhabbetle..

    YanıtlaSil
  8. değişik bir pasra tarifi olmuş...
    ellerine sağlık tatlım...
    kocaman sevgiler....

    YanıtlaSil
  9. vayyyy.harika bir görüntü arkadaşım.ellerine sağlık.takipteyim.sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Bu tarifi kaç kez yorumlayacağım Allahımmmm içim gitti içineeeeeeeeeeeee...
    ŞA-HA-NE!!!!!!!

    YanıtlaSil
  11. canimsin .
    asagida iki tane merdiven ustasi calisiyor .kendim yerken bogazima dizildi öylede sicak ki hava .
    sevindirmedim seytani birer dilim soguk soguk kesip kahve ile servis ettim kendilerine
    sadakanin büyügü kücügü olurmu elbet olmaz akabinde dua ettim
    sanada ellerimle yedirmeyi nasip eylesin yaradan

    YanıtlaSil
  12. Heyyyyooo:))) ama bu muhteşemm,ne olurdu can tanem şurada yakınımda olsan da ben beceremediğim pastalarımdan sana yedirseydim:))
    seviom seni, bizi karşılaştıran Yaradana şükürler olsun..

    YanıtlaSil
  13. ablacim muhtesem bi pasta ellerine saglik:) yarin veya ertesi gun yapmayi dusunuyorum insllh:) krempeynir frischkäse oluyor degilmi? hayirli aksamlar..

    YanıtlaSil
  14. evet haticem krem peynir frischkäse oluyor
    hayirli geceler canim
    yazmissin bana
    kusura bakma görmedim hakkini helal et

    YanıtlaSil
  15. Tmm ablacim sagol:) önemli degil ablacim varsa helal olsun:) hayirli geceler:*

    YanıtlaSil
  16. İsmi cismi muhteşem bir pasta ,ellerine sağlık ablacım...

    Hayırlı ramazanlar ,sevgiler..

    YanıtlaSil
  17. canim ablam ya ben senin hizina yetisemiyorum:) neler kacirmisim ben neler simdi bebek uyudu digerleride babalariyla disari cikti sayfana bakmak ancak nasip oldu :) bu ne güzellik böyle ya ben bunu yapmasam catlarim simdi:))

    Bayramda ya hamburga halamiza yada stutgarta abimlere gidecez, stutgarta gelirsek seninle mutlaka görüsmek isterim ablam

    YanıtlaSil
  18. :) estafurullah
    yapiyorum iste kendimce birseyler, beyeniliyorsa ne mutlu bana
    ve sen sen yaparsin iki ara bir dere derlerya tabiri caizse .
    ama simdi cok üzüldüm pasam kismetse türkiyeye gidiyorum bayrama oradayim
    tüh diyorum simdi tüh ki ne tüh :(

    YanıtlaSil
  19. Merhaba,pastaniz cok guzel emeginize saglik.Bu pastayi arkadasima supriz dogumgunun de yapmak istiyorum labne peyniri yerine mascarpone koysam olurmu acaba?

    YanıtlaSil
  20. merhaba fotos .hosgeldin
    tesekkür ediyorum .
    elbette deneyebilirsin ama bu risk senin ;)
    pasta demek hayal dünyasi demektir canim sen karar vermelisin
    acizane fikrim kremsanti zaten yagli bir yapiya sahip, peynir onu biraz kiriyor .
    denersen sayet sonucu paylasirsan sevinirim
    kolay gelsin sevgilerimi gönderiyorum

    YanıtlaSil
  21. Ben fransada yasiyorum burda labne peyniri bulamadigim icin sormustum.Riske girmekte istemiyorum.Acaba ricotta peyniri nasil olur sizide mesgul ediyorum ama bu pastayi yapmak icinde sabizsizlaniyorum:))

    YanıtlaSil
  22. hiim ozaman secme sansin yok sevgil fatos
    mecburen maskarpone kullanacaksin .
    belki dahada güzel olur ;)
    ricotta peyniri belki diyecegim ama elekten gecirmen gerekebilir birde tuz orani nasildir bilemiyorum :(
    maskarponda karar kilalim sevgili fatos riski en aza indirmis oluruz
    ve rahatsizlik vermiyorsun severek yaziyorum
    muhabbetle

    YanıtlaSil
  23. Hayırlı günler ben sitesinizi bikaç haftadır takip ediyorum.çok güzel tarifleriniz var.Ellerinize sağlık.Ben bu pastayı yapmak istiyorum ama agar agarı bulamadım onun yerine nişasta kullanılabilir mi? Kullanılırsa nekadar katmalıyım.Şimdiden cevap için teşşekür ederim.

    YanıtlaSil
  24. isimsiz arkadasim .
    hosgeldiniz .malesef size cevabim olumsuz olacak bu konuda birincisi nisasta ile denemedim ama bu katiliga ulasacak kadar kullansak bile nisastayi görüntü ve lezzet degisecektir
    bence denemeyin .
    yaptiginiz masrafi cöpe atarsaniz cok üzülürüm
    selam ve dua ile

    YanıtlaSil
  25. Tekrar merhaba,seftali pastasini yaptim arkadaslarim cok begendiler gunlerdir hala devam etmekte ovguleri buda beni cok mutlu ediyor acikcasi:)))yakin zamanda franbuazli denemek istiyorum.Sizi takipteyim sevgiyle kalin:))

    YanıtlaSil
  26. fatos beni cok mutlu ettin canim Rabbim razi olsun..
    sizlerden olumlu sonuclari ve beyenilmesi ve en önemlisi bana bunu bildirmeniz en güzel mükafatim oluyor iyiki varsiniz
    sevegilerimi gönderiyorum fatos

    YanıtlaSil
  27. Muhteşem bir şey olmuş. Hayran kalmamak elde değil...

    YanıtlaSil
  28. slm lar ben ebru sayfanızı tesadüf eseri dün buldum ve hemen pastanızdan bikaç fikir alarak yaptım.zaten hiçbir tarife baglı kalamıyorum malesef .hemen kendimce degiştiriyorum şeftali yerine vişne kullandım.kremayla beyaz kürvetür çikolatayı erittim labneyle çırptım ama eşim sabırsılanıp bekletmeden yedi ve çok güzel olmuştu. emeginize saglıkkk

    YanıtlaSil
  29. pastaniza bayildim bende demek istiyorum ama agar agarim yok onsuz denesem olurmu cevap yazarsaniz sevinirim

    YanıtlaSil
  30. @Adsız
    Malesef olmuyor tutmasi gerek bir sekilde
    sevgiler

    YanıtlaSil
  31. Mükemmel mükemmel maaşşalh sübhanallah

    YanıtlaSil
  32. Merhaba agar agar ne oluyor? yardımcı olursanız çok sevinirim ... sevgiler

    YanıtlaSil
  33. serpil hanim blogumda ne nedir isimli katagoride isledim agar agari
    tüm bilgiler mevcud oraya bakabilirsiniz
    sevgiler

    YanıtlaSil
  34. agar agarı nereden alabilirim acaba?

    YanıtlaSil
  35. Merhaba sıtenızı tesadufen kesfettım ve cok begendım cok degısık tarıflerınız var en kısa zamanda deneyecegım emegınıze saglık bırde bu tarıfte 30 gr agar agar
    700 ml konservenin suyu ile tamalanmis su
    1 büyük kutu konserve seftali kompostosu bunları nereden bulabılırız sımdıden tskler

    YanıtlaSil
  36. Bir saati aşkın bir süredir takılıp kaldım blogunuza,bakmakla doyamadım desem yeridir.Ne harikalar çıkmış ellerinizden hepsine bayıldım.Keşke bende bu kadar marifetli olabilseydim valla çok imrendim.
    Elleriniz dert görmesin bundan böyle bende takipteyim
    Allah'a emanet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah Razi olsun .Hosgeldiniz
      acizane yapilanlar maharet bakan gözün güzel bakisinda
      basimla beraber
      muhabbetle

      Sil
  37. Ahh ablam canim ablam yine olmus Saat gecenin 00.12 si ben yine Burda kaptirmisim senin tariflere
    Masallah,Barekeallah Cenab-i Hak'in saliha kullarindan olasin insaallah.
    Muhabbetle kucakliyorum ablacim.

    YanıtlaSil
  38. Pastanız çok güzel olmuş ellerinize sağlık,agar agar türkiyede varmı? onun yerine acaba alternatif ne kullanabiliriz? sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hosgeldin sevgili marinberil
      malesef altarnatifi yok agar agar bitkisel bir jelatin bu kivami tutturabilmek onunla mümkün oluyor .türkiyede varmi bilmiyorum pasta malzemesi satan yerlere yada büyük firma olan aktarlardan talep etmek gerek sanirim .
      selam ve dua ile

      Sil
  39. İnşallah yapma fırsatım olur. Çok güzel bir görüntüsü var.

    YanıtlaSil
  40. nasıl olmuş da ben bu bloğu hiç farketmemişim aklım almıyor!!!! elinize sağlık yanlız göz hakkı ama yaa:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hosgeldin bloguma gönlüme sevgili elif
      cok tesekkür ediyorum
      bundan böyle güzelliklerde bulusmak ümidi ile diyorum
      baki muhabbetle

      Sil
  41. sitenizdeki tarifler gerçekten çok çok güzeller. Sizi takip edeceğim artık :) bu arada mümkünse benim blogumu da takipleriniz arasına ekleyebilir misiniz ? Şimdiden Allah razı olsun. Hayırlı günler diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cok tesekkür ediyorum aysel hanim hosgeldiniz
      elbette iadeyi ziyarete gelecegim insallah
      rabbim hepimizden razi olsun
      baki muhabbetle

      Sil
  42. selamlar tarifte jole yapilirken 30gr agar agar var bu ne demek anlamadim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tarifteki agar agar bitkisel jelatin oluyor :)
      sevgiler

      Sil

Öncelikle bana ayirmis oldugun zaman icin tesekkür ederim
Allah c.c. razi olsun
sevgili ziyaretcim
sayet google hesabiniz yoksa yorumlama bicimi isimli kutucuktaki anonim ayarini secerek sizde yorum birakabilirsiniz sevgilerimle